صحبت های جالب و جنجالی اعضای شورای شهر یاسوج در حضور شهردار
صحبت های جالب و جنجالی اعضای شورای شهر یاسوج در حضور شهردار

خبر تکمیلی؛ به گزارش پایگاه خبری فریاد جنوب در جلسه روز سه شنبه شورای شهر یاسوج اعضای شورا در حضور شهردار این شهر به بیان دیدگاه های خود درباره حقوق معوقه کارگران و دیگر مسائل شهرداری پرداختند. فرشید احمدی کیش در این جلسه گفت: بگذاریم بر اساس قانون و نه بر اساس سلیقه ما اقدام […]

خبر تکمیلی؛

به گزارش پایگاه خبری فریاد جنوب در جلسه روز سه شنبه شورای شهر یاسوج اعضای شورا در حضور شهردار این شهر به بیان دیدگاه های خود درباره حقوق معوقه کارگران و دیگر مسائل شهرداری پرداختند.

فرشید احمدی کیش در این جلسه گفت: بگذاریم بر اساس قانون و نه بر اساس سلیقه ما اقدام شود. اینکه هر نقصانی هست بیاییم همه را متهم کنیم این درست نیست. من همینجا اعلام کردم در وجود سازمان ها باید تجدید نظر بشود اما مخالفت کردید. همین سازمان فضای سبز یک نیروی لیسانس ندارد. اینها را چه کسی حمایت کرده است؟ ما اعضای شورا شهر حامی افراد بودیم. من ساختار این سازمان را به مردم ارئه میدهم تا مردم ببیند چند کارشناس فضای سبز دارد.

وی ادامه داد: هرنیروی غیر متخصصی در شهرداری هست در بهترین جا فعالیت می کند. سازمان فضا و منظر فقط کنده کاری نیست و باید کارشناس داشته باشد. اگر جایی نیروی غیر متخصصی را احمدی کیش حمایت کرده همکارانم به من بگویند.بارها اعلام کردم که به نحوه درآمدزایی سازمان ها مشکوکم. همه تصیر ها را نباید گردن شهردار بیاندازیم.

بروید قرارداد پلاک کوبی درختان را در بیاورید ببینید در طول این سال ها چند بار به مناقصه گذاشته شده است؟

احمدی کیش گفت: من با این تـفکر اینجا صحبت میکنم که از امروز همه چیز را واگذار کنیم به خود شهردار تا با قانون شهرداری ها که وزارت کشور و استاندار می فرستد شهرداری را اداره کند.پیشنهاد اول من تجمیع درآمد ها و دادن مبلغی تنخواه به سازمان ها و دومین پیشنهاد رصد تمام منابع درآمدی توسط حراست، معاون اداری مالی، بازرسی و معاون شهرسازی است

 یک مغایرت گیری در طول این سال ها در فضای سبز انجام شده است؟ چه کسی پول می دهد و چه کسی نه؟ چه کسی قرارداد دارد و چه کسی ندارد؟

این عضو شورا در پایان گفت: من قول میدهم به شما که در هر کدام از سازمان های ما یک مغایرت گیری بانکی انجام شود اختلاف های میلیاردی پیدا می شود.از امروز شروع کنیم قانون را اجرا کنیم، هر کسی که در درآمد زایی اخلال ایجاد می کند یا جلوی مردم را میگیرد که عوارض پرداخت نکنند و یا هر شورایی با پیمانکار صحبت میکند که طرح را رها کند با او برخورد کنند.

در ادامه فرشاد نگین تاجی دبیر شورا گفت: جلسه امروز با محوریت حقوق و دستمزد کارگران فضای سبز تشکیل شده است که متاسفانه جلسه حاشیه رفته است.حرف های جناب شهردار در مورد اقدامات در حال انجام برای ما فقط خروجی این اقدامات مهم است.

نگین تاجی خطاب به همکارانش در شورا گفت: برای بنده به عنوان عضو شورا خیلی مهم است که کارگر حقوقش به روز باشد. آقایانی از اعضای شورا که در غیاب شهردار دفاع کردندو گفتند همه جا همین طور است باید به آن ها بگویم همچین چیزی نیست و اگر قرار است دفاع کنیم باید علمی باشد. این که در فلان شهر حقوق 10ماه عقب افتاده است دلیلی ندارد در مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد با توجه به این همه ظرفیت همان وضعیت باشد.در واقع دفاع نکردن بهتر از بد دفاع کردن است.

این عضو شورا خطاب به شهردار گفت: وقتی در این مقطع از سال این مشکلی وجود دارد قطعا در ماه های پایانی وضعیت بدتر می شود. همه ما میدانیم که آیتم ها حذف شده، درآمد پایدار نداریم، نیروهای مازاد روز به روز وارد می شوند و شما هیچ کاری نمی کنید.

سوالی که ما از روز اول مطرح کردیم این است که آقای شهردار چرا نیروهای مازاد را اخراج نمی کنید؟ دلیل این که در این مورد مقاومت می کنید؟ آیا اعضایی از شورا که با شما همسو هستند می خواهند این اتفاق نیفتد؟

وی افزود: اگر همینطور است بگویید ما میخوهیم این کار را انجام دهیم ولی گروهی از شورا که اکثریت هستند نمی گذارند. تا ما هم فشار نیاوریم.آقای شهردار تا الان حقوق و مزایای پرسنل عقب افتاده است و ما دلیلش را می پرسیم و بنده به عنوان عضو شورا از توضیحات شما به هیچ وجه قانع نشدم.در مورد ارزش افزوده شما به هیچ وجه حق ندارید که 40 درصد آن را در جاهایی غیر از مسائل عمرانی هزینه کنید.

این برای ما سوال است در این مدت که شما شهردار شده اید چند معاون مالی و شهرسازی عوض کرده اید؟ الان آقای بهرامی تا دوماه باید فقط فکر کند ببیند باید چه کاری انجام دهد.؟ در مورد مسائل مالی هیچ گزارشی در این دوسال به شورا ارائه نشده است.

ایشان در تمجید از اقدامات رئیس شورا گفت: از آقای خوبانی تشکر میکنم که تنها رئیسی بود که از شهردار و مدیران شهرداری دعوت کرده است در جلسه شورا حضور داشته و جوابگو باشند. و بقیه رؤسا چون با شما هم راستا بودند ملاحظه شما را می کردند. ما از شهردار نخواسته ایم نه این که شهردار نیامده است.آقای شهردار شما تیمتان را جدا کرده اید و دارید منافعشان را تامین می کنید اما این مسائل را بعدا مطرح می کنیم.

شما جایی گفته اید فلانی منافعش تامین نشده و مخالفت می کند. بنده هیچ چیزی از شما نخواسته ام و خواهشا مستقیم بگویید منافع نگین تاجی که تامین نشده است چیست؟

وی ادامه داد: در مورد زلزله، سیل، ممیزی و موارد دیگر گفتید که هیچکدام نمیتواند توجیهی برای پرداخت نشدن حقوق و مزایای کارگران باشد.در مورد نیروها آقای احمدی کیش گفتند: خود ایشان و دوستانشان نیرو به شهرداری دیکته و جابجا می کنند و فکر می کنند ما نمی دانیم.

این عضو شورا افزود: پیشنهاد بنده این است که نیروهای مازاد را اخراج کنید حتی اگر وابسطه به نگین تاجی باشند. بنده به عنوان یک عضو سفت و سخت ایستاده ام، نیرو وارد نکرده ام و مخالف وارد شدن نیرو هم هستم حتی اگر دوست و رفیق خودم هم باشد.

نگین تاجی ادامه داد: شما هیچ گونه گزارش مالی تا الان به شورا نداده اید و باید این کار را انجام دهید، در مورد سرمایه گذاری خود شما مانع هستید. همین دیروز دو نفر آمدند و گفتند نامه ما در دفتر شهردار مانده است. کمیسیون سرمایه گذاری را عملا تعطیل کرده ایدهر چیزی خود شما و دفترتان اعلام میکند همان را در نظر میگیرید. و به شورا هم بها نمی دهید.

نگین تاجی در ادامه تصریح کرد: توصیه ای که به شما دارم این است که استعفا دهید یا اگر شما این کار را نمی کنید به همکارانم توصیه میکنم که با ما همراه شوند تا شما را استیضاح کنیم.یک راه دیگر هم دارد و آن این است که کاملا مستقل بدون تیم بندی با اعضا به کار خود ادامه دهید که تا الان این گونه نبوده است.

هدایت اکبری عضو دیگر شورا نیز گفت:: عیبی که ما داریم این است که حرف های دیروز خود فراموش میکنیم و وقتی نیروهای زحمتکش با پیشانی های چروکیده و دستان پینه بسته کارگران می بینیم شرمنده می شویم و فقط میگویم باشد برایتان پول جور می کنیم.

این عضو شورا گفت: ما اگر آدمهای کم حافظه ای نباشیم باید برگردیم به مصاحبه هایی که قبلا انجام داده ایم و میگفتیم ای مردم عوارض پرداخت نکنید. بنده همیشه مخالف افزایش عوارض بوده ام ولی بلاخره دفترچه در صحن شورا رای آرود و وقتی مردم فشار آوردند و از ان طرف نیز شاید بنده نوعی میخواستم شهرداری زمین بخورد می گفتیم که عوارض زیاد است.

اکبری ادامه داد: در مورد مطلبی که آقای اکبری تبار گفتند ماه موافق این که برویم پرونده های ماده ۱۰۰ را دربیاوریم و بررسی کنیم به همچنین در بحث ممیزی که چند روزی است که شروع شده است اگر ما بتوانیم ممیزی خیابان های هجرت عمده فروشی ها را انجام دهیم مشکلات کارگرها نیز حل خواهد شد.

وی درادامه افزود: آقای احمدی کیش موردی را اشاره کردند که به نظر من درست است تمام مشکلات شهرداری برمیگردد به اعضای شورا مثلاً می روند از فلان مغازه عوارض بگیرند زنگ میزنن بنده دخالت می کنم یا مواردی از این قسم. بنابراین مادامی که شورای شهر بدون هماهنگی با شهرداری ورود پیدا کند با پرسنل مسئول در شهرداری تماس بگیرند به خاطر آشنایان شان وضعیت شهرداری همین گونه خواهد بود.در مورد برداشت از حساب در ادوار گذشته بنده تایید می کنم که همچین چیزی بوده اما نه به این صورت که ده میلیارد تومان و آن موقع نیز منابع مالی خوبی داشتیم که آن منابع الان تعطیل شدند.

اکبری گفت: در مورد جشن شب یلدا ما هم با آقای شهردار گفتیم که نیاز نیست خواننده از جای دیگری بیاورید چون خواننده های خوبی در همین جا داریم خودم اینجا داریم گفتند ما می‌خواهیم تنوع ایجاد کنیم ضمن اینکه در بحث مداحی هم ما مداح کشوری به نام کربلایی رضایی داریم اما می روند تهران و مداح می آورند چرا آن موقع خوب است این خوب نیست؟

در اینجا بین اعضای شورا تنش ایجاد شد و آقایان اکبری تبار و نگین تاجی به آقای اکبری اعتراض کردند که دارد تمام قد از شهردار دفاع می کند.

اکبری ادامه داد: پیشنهاد من این است تمام منابع درآمدی سازمان ها در شهرداری تجمیع شوند بمانند شهرداری های دیگر آقای شهردار می‌گوید هفت میلیارد به سازمان فضای سبز کمک کرده است اینجا این سوال پیش می آید که درآمدهای خود این سازمان کجا رفته است.

راهکار بعد این است که ممیزی به شدت فعال شود چون اگر این کار انجام شود دیگر ما مشکلی برای تامین حقوق کارگران نداریم دیروز من به کارگران گفت مهر شما را میبینم شرمنده میشوم و عرق شرم پیشانی من می نشیند.

 

  • نویسنده : میر امید