ضرب الاجل فرماندار دنا به ستاد مدیریت بحران این شهرستان/پناهی دستور تشکیل ستاد بحران در روستاها را صادر کرد
ضرب الاجل فرماندار دنا به ستاد مدیریت بحران این شهرستان/پناهی دستور تشکیل ستاد بحران در روستاها را صادر کرد
وی در ادامه بحث تشکیل ستاد بحران در دهستان ها و روستا ها را مطرح کرد و گفت: با تشکیل این ستاد های محلی می توان در صورت بروز حادثه یا اتش سوزی در کمترین زمان با آن مقابله کرد تا دنا مثل شهرستان های دیگر با بحران مواجه نشود.

فریاد جنوب_جلسه کارگروه مدیریت بحران دنا به ریاست پناهی در فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

به گزارش فریاد جنوب از سی سخت مرکز شهرستان دنا در جلسه کار گروه مدیریت بحران با حضور اعضا تشکیل گردید پناهی بر آماده باش کامل در تابستان گرم پیش رو تاکید نمود.

پناهی گذاری بر اتفاقات اخیر آتش سوزی های اخیر اشاره کرد و گفت:حوادث اخیر هشدار بوده که ما باید خود را برای بیش از توان خود آماده نماییم.

پناهی گفت: شهرستان دنا با طبیعت بکر دارای درختان بلوط آن هویت ما هستند باهمه توان باید با تمام توان در پی حفظ آنها باشیم.

پناهی با توصیه به بخشداران گفت:با تشکیل جلسات کار گروه مدیریت بحران در بخش ها و ساماندهی دهیاران،نیروهای بسیج مردمی همچون گذشته که در مشارکت برای کنترل ویروس کرونا سنگ تمام گذاشتند،این بار هم در این فصل گرما از هرگونه حوادث احتمالی آتش سوزی جلوگیری شود.

رئیس ستاد مدیریت بحران دنا گفت:ضرورت دارد با توجه به کمبود امکانات کنترل آتش سوزی ها همه اعضای شورای اداری با تقسیم کاری همه کارکنان و وسایل نقلیه در حالت آماده باش کامل باشند.

آمادگی همه اعضای ستاد مدیریت بحران، دسترسی کامل با گوشی روشن و تعیین جانشین همه اعضای عضو ستاد بحران در تمام مدت شبانه روز، ایجاد آتش مهار کن در اراضی محدوده منابع طبیعی,با کمک تراکتور داران محلی و دهیاران و توصیه لازم به همه کشاورزان و دامداران در محدوده دشت ها و کوهستانها مبنی بر آتش نزدن زمینهای کشاورزی از عمده ترین تصمیمات نهایی جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان دنا بود.

وی در ادامه بحث تشکیل ستاد بحران در دهستان ها و روستاها توسط دهیاران را مطرح کرد و گفت: با تشکیل این ستاد های محلی می توان در صورت بروز حادثه یا اتش سوزی در کمترین زمان با آن مقابله کرد تا دنا مثل شهرستان های دیگر با بحران مواجه نشود.

فرماندار دنا از درخواست رفع کمبود ها برای تجهیزات مقابله با آتش سوزی خبر داد و گفت:به زودی با تامین این تجهیزات دیگر مشکلی در سطح شهرستان نخواهیم داشت.

پناهی در پایان به همه دستگاه های اجرایی شهرستان دستور داد تا همه کارمندان لباس کار و یا ورزشی و همچنین ”اره” برای مواقع ضروری در اتومبیل خود داشته باشند.

  • نویسنده : میر امید عباس پور