ضعف مدیریت شهری دلیلی برعدم  الحاقیه به شهریاسوج
ضعف مدیریت شهری دلیلی برعدم  الحاقیه به شهریاسوج
از شهرداران سابق شهر یاسوج آقایان بهرامی ، جاوید و محمدی که هرکدام به گونه ای شهر را متحول کردند سپاسگزاریم ، این دوستان از معاونان یا ناظران وقت شهردار محمدی بوده اند که تبدیل به شهرداران بزرگ در سطح استان و کشور شدند

ارسالی مخاطب

پایگاه تحلیلی خبری فریادجنوبfaryadejonoob.ir

بسمه تعالی
حتما سه سال پیش از شهر سپیدان گذر کردید، تفاوت آن زمان والان را حتما مشاهده کردید، بابت این موضوع قدردان زحمات دکتر رهنما هستیم وبه حق ایشان از شهرداران نمونه کشوری هستند.

از شهرداران سابق شهر یاسوج آقایان بهرامی ، جاوید و محمدی که هرکدام به گونه ای شهر را متحول کردند سپاسگزاریم ، این دوستان از معاونان یا ناظران وقت شهردار محمدی بوده اند که تبدیل به شهرداران بزرگ در سطح استان و کشور شدند.

نمیدانم اگر از افکار و روشهای چنین متخصصینی با مغز و فکر شهری بهره گرفته شود کوه دنا مقصر میشود.

شورا وظیفه دارد در زمان مقتضی شهردار را به دلیل کم کاری مورد بازخواست فنی قرار دهد ، چنانچه در طی این سه سال طرح و ایده خاصی در شهر یاسوج پیاده نشده است و حتی بعضی از جاها هم تخریب شده است.

بحث آسفالت و روکش و زیر سازی معابر هست که تمام دهیاران آن را انجام میدهند وجای بسی تاسف دارد که هنوز برسر این مسایل کشمکش وجود دارد.

شهر یاسوج شهری در حال توسعه است ولی هیچ گونه طرح تفضیلی طبق ضوابط شهری و کاملی ندارد، تمام فضاهای سبز به دلایل مختلف حذف شده اند.سالیان درازی است رودخانه بشار نماد شهر همچنان بدون تکلیف و طرح مانده است،آبشار زیبای یاسوج از حالت طبیعی خارج گردیده حال چرا این مکان با یک طرح معماری و صاحب سبک احداث نمیشود ،بلوارمنتهی به سمت نجف آباد تا پلیس راه جدید هیچ گونه فضای دلپذیری در آن وجود ندارد. بلواری با شمشادهای فراوان که باعث کشته شدن بیشتر مردم شده است.

آیا اندیشیده اید اگر در نزدیکی پمپ بنزین منصوری حادثه ای رخ دهد راه فرار مردم و امداد رسانی کجاست؟اداره مسکن وشهرسازی باید طرح تفضیلی شهر را تا دیرتر نشده طراحی کند و مدیریت محترم استانداری آن را مصوب کند و در اختیار شهرداران و دهیاران قرار دهد تا به نحو احسن اجرا نمایند.

حال جناب مقدم هم مسلما زحماتی کشیده، ایشان را هم مورد تقدیر قرار دهند، راهکار فنی به ایشان نشان بدهند، از معماران صاحب سبک در معماری و طراحی شهر استفاده کامل ببرند وشهر را به سوی توسعه بیشتر پیش ببرند.

در سه سال گذشته در شورا و شهرداری هر روز بحث از استیضاح هست که این موضوع خود یک بیماری شهری هست که روند توسعه شهری را متوقف کرده و هیچ کس از این جریان سودی نخواهد برد. اگر قصدتان برکناری شهردار است با حفظ اخلاق ورعایت حقوق شهروندان یک تصمیم کلی و صحیح بگیرید.
واما با نگاهی به سالهای گذشته و متاسفانه مدیریت نادرست و ضعیف شهری منطقه باستانی تلخسرو حاضر به الحاق شدن به شهر یاسوج با این نوع خدمات رسانی نخواهد بود چرا که با اختیاراتی که دهیار محترم دارد و تلاشهای مصرانه وی وسایر اعضای شورای اسلامی تلخسرو دارند در شکوفایی منطقه باستانی موفق تر خواهند بود.

باتشکر سعید رودشتیان پور
عضوشورای اسلامی تلخسرو