طرح جامع گردشگری کهگیلویه و بویراحمد نهایی شد | معرفی کهگیلویه و بویراحمد جهت سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری
طرح جامع گردشگری کهگیلویه و بویراحمد نهایی شد | معرفی کهگیلویه و بویراحمد جهت سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: طرح جامع گردشگری استان نهایی و به‌زودی رونمایی می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری فریاد جنوب یاسوج، سید علی احمدزاده در حاشیه بازدید وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از باغ گردشکری چشمه بلقیس اظهار کرد: طرح جامع گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد نهایی شده و بزودی در جلسه‌ای با حضور وزیر میراث فرهنگی رونمایی می‌شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد، افزود: باغ چشمه بلقیس یکی از فرصت‌های کم‌نظیر و از پتانسیل‌های بالقوه گردشگری استان است، البته کهگیلویه و بویراحمد در حوزه گردشگری حرف‌های زیادی برای گفتن دارد اما متأسفانه ناشناخته است و امیدواریم سفر وزیر باعث رونق هر چه بیشتر این بخش شود.

وی با اشاره به اینکه کهگیلویه و بویراحمد دارای توانمندی‌های کم نظیری در بخش گردشگری است، عنوان کرد: همراه وزیر از آبشار زیبای آبریز بازدید کردیم و قصد داریم از سایر مناطق گردشگری استان مانند روستای کریک، سی‌سخت، مناطق زیبای دامنه دنا و سایر مناطق گردشگری یاسوج نیز بازدید کنیم.

احمدزاده با اشاره به بازدید از اثر تاریخی بلادشاپور، گفت: کهگیلویه و بویراحمد در زمینه نفت و گاز در شهر گچساران نیز دارای فرصت گردشگری است که با برنامه‌ریزی سعی می‌کنیم این مهم هم مورد توجه وزیر قرار بگیرد.

وی با اشاره به اهداف بازدید از مناطق گردشگری استان، بیان کرد: هدف از این بازدیدها، آشنایی وزرای دولت با ظرفیت‌ها و توانمندی‌های استان است تا از این طریق برای ایجاد زیرساخت‌ها از وزارتخانه‌ها اعتبار بگیریم و حمایت‌های دولت را به همراه داشته باشیم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به سفر دو روزه وزیر میراث فرهنگی، عنوان کرد: وزیر امروز و فردا میهمان مردم استان است و تلاش می‌کنیم که جهت معرفی استان به عنوان یکی از مهمترین نقاط گردشگری کشور از حضور مهندس ضرغامی نهایت استفاده را ببریم.

وی با بیان اینکه ظرفیت‌‌های گردشگری استان مورد توجه وزیر میراث فرهنگی قرار گرفته است، عنوان کرد: جناب ضرغامی تلاش می‌کند با بوم‌گردان و سرمایه‌گذاران نشستی داشته باشد و در آن نشست کهگیلویه و بویراحمد را به عنوان یکی از فرصت‌های ‌استثنایی جهت سرمایه‌گذاری معرفی کند.

احمدزاده خاطرنشان کرد: طرح جامع گردشگری کهگیلویه و بویراحمد توسط اداره‌کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان تدوین و در نشستی که فردا با حضور وزیر برنامه‌ریزی شده ارائه می شود.

  • نویسنده : سید مصطفی گنجی
  • منبع خبر : فریاد جنوب