طلسم شورای شهر یاسوج شکست/بازگشت چهار عضو ناراضی و تکرار بحث های گذشته/انتقاد اعضا از بی محتوایی جلسات
طلسم شورای شهر یاسوج شکست/بازگشت چهار عضو ناراضی و تکرار بحث های گذشته/انتقاد اعضا از بی محتوایی جلسات

جلسه این هفته شورای شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد در حالی برگزار شد، که برای اولین بار پس از گذشت دوسال همه اعضا حضور داشتند . این اتفاق خوب را باید به فال نیک گرفت ، از آن جهت که پس برگزاری جلسات متعدد در گذشته و غیت هر کدام از اعضا در […]

جلسه این هفته شورای شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد در حالی برگزار شد، که برای اولین بار پس از گذشت دوسال همه اعضا حضور داشتند . این اتفاق خوب را باید به فال نیک گرفت ، از آن جهت که پس برگزاری جلسات متعدد در گذشته و غیت هر کدام از اعضا در جلسات قبلی اما این بار بلاخره با حضور تمام اعضای شورا جلسه برگزار شد.

به گزارش فریاد جنوب روز یکشنه داوزدهم آبان ماه جلسه شورای شهر یاسوج با حضور تمامی اعضاء برگزار و اعضایی که در هفته های گذشته جلسات ترک و یا شرکت نمی کردند به جلسات شورا بازگشتند.

گفتنی است ، در این جلسه اعضاء به بیان نقطه نظرات خود در باب مشکلات درونی شورا و مشکلات عدیده شهری پرداختند که به شرح زیر است:

محمد رحیم دهراب پور به اختلافات در چندین جلسه گذشته شورا اشاره کرد و گفت: باید به مشکلات مردم بیشتر از هر چیز دیگر توجه داشته باشیم ،
دهراب پور افزود : اگر چه در دو سال گذشته جلسات با تشکیل گروه های چند نفره و کشمکش‌های سیاسی گذشت ولی پیشهنادمی شود از گروه بندی ها و صف بندی ها عبور کنیم و با یکدیگر تعامل داشته باشیم برای رفع مشکلات و اگر در هر موردی به نتیجه نرسیدیم به مراجع بالاتر مراجعه کنیم.


کیوان آشنا دیگر عضو شورای شهر نیز گفت : متاسفانه دو سه ماه است که درگیر مسائل مسائل حاشیه ای شدیم این در حالی است که مشکلات مردم یک طرف و فرا رسیدن فصل سرما و بارش یک طرف دیگر و قطعاً اگر ما نتوانیم در این چند روز آینده مسائل را مطرح کنیم و برنامه ریزی انجام دهیم به مشکل خواهیم خورد. وی افزود :رودخانه بشار یک رودخانه وحشی و طغیانگر است در باران های شدید اگر فکری به حالش نشود و برنامه‌ای برای آن ریخته نشود قطعاً به شهر و اماکن شهری و زیرساخت ها آسیب خواهد رساند.
آشنا عنوان کرد: از هیات مدیره انتظار داریم که هر چه زودتر جلسات به جمع بندی برسند تا به مشکلات مردم رسیدگی شود.
کیوان اشنا با انتقاد از فرمانداری بویراحمد افزود: تا الان فرمانداری مثبت در کار شورا و ورود نکرده است اگر هم ورود کرده است در جهت منفی بوده و اظهارنظرهای دوستان در فرمانداری صورتی کتبی نیست اگر دوستان در فرمانداری اظهارنظر می‌کنند وجاهت قانونی ندارد مگر اینکه به صورت کتبی آن را ارائه دهند.
آشنا در ادامه افزود: هر چیزی که قانون به ما بگوید ، ما گردن می نهیم اگر بنویسند که اعضای شورا حق ندارند در هیچ کمیسیونی حضور داشته باشند ما هم پیروی می کنید اگر خلاف قانون هم بنویسند ما گردن می نهیم و بعد پیگیری مکنیم.
وی اضافه کرد: در بیرون از شورا ابهاماتی شکل شکل گرفته که برخی می گویند مگر شورا می‌خواهد منحل شود؟ بنده چندان ناراضی نیستم از انحلال شورا چون آبروی خود را در خطر می بینیم با این کشمکش هایی که بین اعضای شورا وجود دارد خیلی زشت است که اعضای شورای یک شهر بیایند بنشینند و با هم کلنجار بروند مسائل داخلی خود را به بیرون تسری دهند و مردم دارند چوب این اختلافات را می خورند اگر شما مرقومه مدیریت امور شهری را قبول دارید آن را اجرا کنید و اگر قبول ندارید لطفاً دلایل خود را برای ایشان بنویسید.

احمدی کیش عضو دیگر شورای شهر یاسوج نیز با انتقاد از رییس شورا افزود : کاندیدای نمایندگی مجلس تا وقتی که نماینده مجلس نشده است نماینده قشر خاصی است اما وقتی که به مجلس راه پیدا می کند نماینده همه مردم این شهرستان است شورای شهر و ریاست آن نیز به همین شکل است در صورتی که ما اعضای شورا شما را به عنوان رئیس شورا انتخاب کرده ایم شما نماینده همه اعضای شورا هستید و باید مصوبات شورا که با رای اکثریت به تصویب رسیده است به مراجع بالاتر مثل فرمانداری و شورای تلفیق ارائه دهید. و اگر تا الان مصاحبه ای بر علیه شما و دوستانتان انجام ندادیم فقط برای حفظ شأن شورا و احترام ریاست شورا بوده است.

در اینجا بین اعضای شورا به خصوص اکبری و نگین تاجی و سر نوبت صحبت کردن بحثی به وجود آمد که پس از صحبت‌های کوتاهی نوبت به هدایت اکبری رسید.

هدایت اکبری هم در این نشست گفت : جناب آقای خوبانی رئیس شورا هر چقدر منتظر ماندیم که شما استعلامی از دستگاههای ذیربط بگیرید این کار را نکردید این شد که خود ما استعلام را انجام دادیم و نامه ای را از مدیریت شهری استان دریافت کرده ایم.
در ادامه ایشان مفاد این نامه را قرائت کرد و بیان کرد که طبق نامه منتظریم تا در بحث انتخاب سخنگو، خزانه دار و کمیسیون ها اقدامات لازم انجام شود.

اکبری تبارهم افزود : از صحبتهای دوستان از ابتدا تا انتها مشخص است که حرف از تعامل نیست و بنده اعتقاد دارم که رئیس شورا آقای خوبانی از روسای قانون مدار است که هم خود با قانون آشناست و هم دارد آن را اجرا می کند.
وی ادامه داد: دوستان ما می‌گویند که ما ختم جلسه را اعلام کردیم اگر قرار است هر عضوی با اجازه خود بیاید به شورا و با اجازه خود بیرون برود قانون گفته است که رئیس شورا آغازگر جلسات شورا است و ختم جلسه نیز به عهده رئیس شورا است و همچنین دستور کار جلسه، زمان برگزاری و ساعت جلسه نیز به عهده ایشان است اینها قانون است اگر کتاب قانون را مطالعه بکنید مشخص است اما مشکلی که وجود دارد باز هم می‌فرمایند که رئیس شورا رئیس شورایی کند رئیس شورا نگاه جامع دارد این شهردار است که نگاه قومی و قبیله‌ای دارد سوال بپرسید همین دیشب شهردار با چه کسانی بوده است و در جلسات قومی و قبیله ای شرکت می کند این کار خطاست خطای شورا شهردار است اعضای شورا اگر می‌خواهند قانون مداری کنند به هیئت رئیسه ای که انتخاب شده احترام بگذارند و روال قانونی را طی کند و مکاتباتی که با نهادهای دیگر انجام شده ما ندیده ایم و باید مکاتبات با ریاست شورا انجام شود ریاست شورا با اعضا به اشتراک بگذارد.

نگین تاجی دبیر جلسات شورای شهر به نا هماهنگی ها در جلسات شورا اشاره کرد وگفت : خوشحالیم که بعد از چندین جلسه که دوستان ما جلسه را جلسات را ترک می کردند ما امروز در خدمت ایشان هستیم در بین صحبت ها چند موضوع برای بنده خیلی جالب به نظر آمد یکی اینکه دوستان گفتند، که ما اکثریت و اقلیت نداریم. دوستان چطور نداریم؟ چطور چهار نفر می روند به مصوبات اعتراض می کنند و سه نفر عملاً به رسالت قانونمند می‌مانند و جلسات را تشکیل می دهند اما چهار نفر قانون گریزی می کنند و در جلسات شرکت نمی کنند آقایانی که ترک جلسه داشتند و رفته اند بنده به عنوان دبیر جلسات اظاهرات خود را ارائه می دهم چه خوششان بیاید و چه بدشان می آید وی اظهار داشت : دوستانی که می فرمایند اکثریت و اقلیت وجود ندارد خود به این مقوله دامن می زنند اگر نیست چرا جلسات را ترک می کنند؟ اگر نیست چرا نمی آیند کمیسیون‌ها را تقسیم کنند که هر کدام از آنها با توجه به تخصص شان به کمیسیونی مشغول شوند تمام این چهار نفر یکی از دلایلی که دارند مخالفت می کنند کمیسیون معماری و شهرسازی است که می خواهند به بنده نرسد و همچنین می خواهند آقای اکبری تبار در هیچ کمیسیونی عضو نشوند که باید ببینیم چه خواهد شد پس اینکه بگویند اکثریت و اقلیت وجود ندارد واقعیت نیست و ما سه نفر نیز سخت ایستاده ایم و بر روی منافع خود نیز داریم مبارزه می کنیم این را شفاف می گویم همه به دنبال منافع شخصی خود هستند و هیچ چیزی به اسم منافع مردم مطرح نیست. چه معنی دارد که سخنگو و خزانه دار را که در زمان های گذشته خود رئیس انتخاب می‌کرد الان می گویید با رای شورا باید انتخاب شود؟ حالا چه دلیلی دارد به خاطر انتخاب سخنگو و خزانه دار دوستان مجلس را ترک کنند؟ غیر از منافع شخصی است؟

وی افزود: در مورد بحث مصاحبه که آقای احمدی کیش مطرح کردند اگر در راستای منافع مردم است شما مصاحبه خود را بکنید همانطور که من در مصاحبه های خود اعلام می‌کنم که شهردار تخلف کرده است، شهردار دارد تیم بندی می کند و به اعتقاد بنده شهردار باید استیضاح شود شما که مخالف صحبت های من هستید مصاحبه بدهید بگویید شهردار این کار را کرده است و کار خوبی است تا ما هم بگوییم شهردار آدم به درد بخوری است و توانایی تغییر شرایط شهر را دارد در مورد منافع مردم کوتاهی نکنید اگر می خواهید ملاحظه بنده را بکنید نمی خواهد کسی ملاحظه من را بکند پس نفرمایید ما ملاحظه کردیم.
وی ادامه داد: مصوبه ای را انجام دادیم و آقایان جلسه را ترک کردند بعد از ترک جلسه ما صورتجلسه را امضا کردیم و مراجع بالاتر فرستادیم که منتظریم مصوبه تایید شود در مورد نامه امور شهری باید این نامه به دست ریاست شورا برسد و رئیس آنرا در در هیئت رئیسه ارائه دهد بعد از تصمیم‌گیری جواب را برای ایشان ارسال کنیم در مورد نامه مدیریت امور شهری باید به ایشان اعلام کنیم که ویرایش جدید قانون را در این مورد حتماً مطالعه کنند چون ما شما قطعاً مستندات را ارائه می‌دهیم که طبق فلان بند ما این اقدام را انجام دادیم.

خوبانی رئیس شورا در پاسخ به صحبتهای اعضای شورا گفت :دوستان صحبت هایی کردند که لازم است ما پاسخ دهیم بحثی که ابهاماتی در قانون وجود دارد متاسفانه در قانون شوراها که این ابهامات باید از مراجع ذیصلاح که ممکن است فرمانداری استانداری می باشد استعلامات گرفته شود تا مشکلات حل بشوند دوستان بحثی داشتند روی سخنگوی شورا قبل از هر چیز اعلام می کنم که چون هیئت رئیسه تشکیل شده است در قانون این هیئت متشکل از رئیس، نایب رئیس و دبیر است و سخنگو و خزانه دار عضو هیئت رئیسه نیستند و دوستان ما هم این توقع را از آنها داشتیم که به هر حال چون هیئت رئیسه تشکیل شده است جلسات رسمیت داشته باشد و خروج نکنند از جلسات یا ترک جلسه نکنند و یا در جلسات غیبت نداشته باشند اگر مواردی هست ما از مراجع قانونی استعلام میگیریم مدیریت شهری نمی‌تواند بر کار شورا نظارت کند بلکه می تواند بر کار شهرداری ناظر باشد و در کار شورا حق دخالت ندارد جایگاه شورا بالاتر از مدیریت شهری است ولی ما به عنوان دوست می توانیم از نظرات آنها استفاده کنیم آقای مهندس کاظمی انسانی پاکدست هستند انسانی هستند که هیچ وقت زیر بار تخلف نمی رود ولی این که بخواهد برای شورا تعیین تکلیف کند ما هم چنین چیزی را نخواهیم پذیرفت نامه ای که آقای اکبری قرائت کردند به دست بنده نرسیده است لازم بود قبل از اینکه دست دوستان برسد برای ریاست شورا فرستاده می شد اگر ما بخواهیم همینطور فرسایشی جلو برویم هیچ کاری نمی‌توانیم انجام دهیم.

وی افزود: مواردی مشخص شده داریم مانند بحث سخنگو و خزانه دار وجود دارد سخنگو در همان جلسه تعیین تکلیف شد اگر فرمانداری نامه زد که انتخاباتی برگزار شود برای انتخاب سخنگو ما می‌توانیم این کار را انجام دهیم بنده شخصاً از فرمانداری و استانداری استعلام گرفتم و سوال کردم در مورد سخنگو که مراجع ذیصلاح نیز فرمودند که سخنگوی شورا ریاست شوراست چون باید سیاست های شورا را در جاهایی که لازم است مطرح کند کما اینکه شاید عضوی با سیاست های شورا ضدیت داشته باشد و همان عضو سخنگوی شورا شود همچنین رئیس شورا چون انتخاب خود شوراست باعث می شود که چکیده مطالبی که در شورا ذکر میشود را بیان کند خود بنده به فرمانداری مراجعه کردم که فرماندار و معاونین ایشان به صراحت گفتند که سخنگوی شورا طبق قانون رئیس شوراست و ما هم به ایشان اعلام کردیم که این موضوع را کتباً برای شورا بفرستند.

خوبانی در ادامه گفت: در مورد خزانه دار شورا طبق روال رؤسای قبلی که در شورا هیچ وقت مطرح نمی شد و کسی که وارد بود به مسائل حسابداری توسط ریاست شورا انتخاب می‌شد که روسای گذشته شورا هم آقای اکبری و هم آقای آشنا این کار را انجام دادند و ما هم بر اساس روش و عرف دوره های قبلی ریاست این کار را انجام دادیم. در مورد خزانه دار و سخنگو زیاد حساسیت نشان ندهید ما این ها را انتخاب می کنیم انقدر مردم مشکلات دارند و در شهر یاسوج انقدر کار برای انجام دادن هست که ما نباید به این مسائل بپردازیم بیش از که صد نامه در کشوی بنده قرار دارد که باید به آنها رسیدگی کنیم و با این بحث های بیهوده داریم فرصت‌سوزی می کنیم که این خیانت به مردم است هفته آینده هم در کمیسیون ها و هم استعلامات از فرمانداری برای سخنگو و خزانه دار را انجام می دهیم.