عدم رعایت پروتکل های وزارت بهداشت در مقابله با کرونا در بیمارستان امام خمینی(ره) دهدشت
عدم رعایت پروتکل های وزارت بهداشت در مقابله با کرونا در بیمارستان امام خمینی(ره) دهدشت

آنچه مشهود بوده بیمار با علایم مشکوک بعد از پذیرش اورژانس یکسره به بخش کویید ۱۹ انتقال می یابد و تا روز جواب آزمایش در بخشی بستری میگردد که بیماران با تشخیص مثبت بستری هستند و از سرویس بهداشتی مشترک استفاده می نمایند

پایگاه تحلیلی خبری فریادجنوبfaryadejonoob.ir

ضمن تقدیر وتشکر ازپرسنل ایثارگر و فعال حوزه بهداشت و درمان استان که در مبارزه با ویروس کرونا با تلاشهای ایثارگرانه و روحیه از خودگذشتگی ضامن سلامت مردم شده اند .
تمامی پزشکان ، پرستاران، کمک بهیاران، مسئولین و مدیران، روسای بیمارستانها، مدیران و معاونین دانشگاه و همه عزیزان خانواده بزرگ دانشگاه علوم پزشکی استان که در این شرایط دشوار ، سختی ها و خطرات را به جان خریده و با از خودگذشتگی به میدان مبارزه با ویروس کرونا و درمان بیماران مبتلا آمده اندوخدا قوت به همه این عزیزان و آروزی تندرستی و سلامتی برای همه بیماران.

با توجه به پروتکل های وزارت بهداشت و درمان ، اصول و روش های پیشگیری چه در فضای عمومی جامعه و چه محیط های بیمارستانی به تفکیک سند شده و در اختیار همه افراد جامعه قرار گرفته است .

اما در بیمارستان امام خمینی دهدشت موضوعی سوال برانگیز است که بیمار مشکوک به کرونا در زمان پذیرش تا تعیین تکلیف بیمار و گرفتن نمونه و ارسال آن نمونه و جواب آزمایش در چه مکانی بستری و یا قرنطینه و یا تحت مراقبت قرار میگیرد ؟

آنچه مشهود بوده بیمار با علایم مشکوک بعد از پذیرش اورژانس یکسره به بخش کویید ۱۹ انتقال می یابد و تا روز جواب آزمایش در بخشی بستری میگردد که بیماران با تشخیص مثبت بستری هستند و از سرویس بهداشتی مشترک استفاده می نمایند.

با توجه به اهمیت سلامت مردم و اینکه هر بیماری با علایم شبه کرونا صرفا کرونای مثبت نیست و چه بسا در طول مدت اقامت در بخش کرونا به این بیماری مبتلا گردد و در زمان جواب تست منفی این بیمار مرخص گردد و با این حساب که تست منفی داشته به جمع خانواده برگردد و باعث شیوع این بیماری گردد .
لذا از رئیس  بیمارستان امام خمینی دهدشت جهت روشن شدن این موضوع و رسیدگی به بخش کرونای آن بیمارستان که از نظر تجهیزات با توجه به گرمای طاقت فرسای بخش و پوشش های محافظتی کادر و عدم تجهیزات تهویه هوا و خنک کننده و اذیت شدن کادر و تنگی نفس بیماران و مهمتر از همه سرویس های بهداشتی مشترک بین بیماران در ابهاماتی قابل توجه می باشد،لذاتوضیحاتی را جهت تنویر افکار عموم خواستاریم

هدف مهم بیمارستان حفظ و ارتقاء‌ سطح سلامت جسمی ، روحی ، اجتماعی افراد گیرنده و دهنده خدمت و کلیه آحاد جامعه وکنترل و مرتفع نمودن عوامل محیطی مؤثر درانتقال و تولید بیماری وپیشگیری از بیماری‌ها و عفونت های بیمارستانی می باشد.
و اینک با وجود این بحران و روند صعودی این بیماری در استان، کوچکترین سهل انگاری باعث خسارات بیشتر و بی شک آسیب های جبران ناپذیری نسبت به سلامت جامعه در پی خواهد داشت .
توجه به بالا بودن درصد اقامت و پذیرش غیرمقتضی بیماران در بیمارستان و همچنین هزینه های بالای خدمات سلامت بایستی با برنامه ریزی درست، صورت گیرد و پذیرش های بین بخش های بیمارستانی را تا حد زیادی کاهش داد و تا حد امکان از پذیرش و اقامت غیر مقتضی جلوگیری نمود.
رعایت نکات بهداشتی نقش مهمی در پیشگیری از بیماری کرونا دارد و نقش مردم و رعایت اصول بهداشتی در این زمینه بسیار مهم است و البته روحیه‌ای که با حضور مدافعان سلامت در سنگر مهربانی ایجاد شده است به یاری خدا سلامت و آرامش هر چه سریعتر به زندگی ملت برمیگردد.

شیرین بانو زرین

۱۵ /۱۳۹۹/۰۲

باتوجه به اینکه یاداشت ارسالی مخاطب بوده وتمام یا قسمتی ازآن را رد وتایید نمی کند و این پایگاه خبری آمادگی دارد جوابیه بیمارستان امام خمینی (ره)دهدشت را جهت تنویر افکار عمومی در خصوص این مهم اطلاع رسانی نماید