عملکرد روابط عمومی حفاظت محیط‌زیست کهگیلویه و بویراحمد در ۲ بخش اطلاع رسانی و آگاهی بخشی منتشر شد
عملکرد روابط عمومی حفاظت محیط‌زیست کهگیلویه و بویراحمد در ۲ بخش اطلاع رسانی و آگاهی بخشی منتشر شد
رئیس اداره روابط عمومی و امور رسانه حفاظت محیط‌زیست استان گفت : تولید ۱۶۲ خبر و ۲۱۰ دقیقه مستند به همراه ۸ موشن گرافی بخشی از عملکرد روابط عمومی محیط درسال ۱۴۰۱ بود .

به گزارش فریاد جنوب هادی سینایی رئیس اداره روابط عمومی و امور رسانه حفاظت محیط‌زیست کهگیلویه و بویراحمد در این خصوص گفت : مسئولان تصمیم ساز و تصمیم گیر محیط‌زیست در سطوح ملی و استانی به این نتیجه رسیده اند، تنها راه حفظ محیط زیست، فرهنگ سازی و آگاهی بخش است فلذا ؛در این میان نقش روابط عمومی بعنوان یک حلقه ارتباطی بین مردم ، رسانه و سازمان پر رنگ از همه بخش ها دیده می شد.
سینایی گفت : برای تاثیر گزاری بیشتر اقدامات محیط زیست و تکمیل این حلقه ارتباطی، نیاز بود که فعالیت روابط عمومی در ۲ بخش‌اطلاع رسانی و آگاهی بخشی در فضای مجازی برنامه محور و جهاد‌ گونه باشد.
رئیس اداره روابط عمومی و امور رسانه حفاظت محیط‌زیست استان گفت: علی رغم اینکه در سطح استان و در ۷ شهرستان ، هیچ نیرویی انسانی و امکانات اولیه ای از جمله دوربین فیلمبرداری ، دوربین عکاسی ، دستگاه ضبط صدا، تبلت یا لب تاب نداشتم اما با وسایل شخصی خود نگذاشتم کار بر روی زمین بماند و در سال ۱۴۰۱ بیش از ۱۶۲ خبر تولید و برروی خروجی پرتال حفاظت محیط‌زیست استان قرار گرفت .
سینایی گفت : در حوزه آگاهی بخشی دو مستند بلند یکصد دقیقه ای در حوزه حیات وحش و ذخیره زیست کره دنا ساخته شد‌.
رئیس اداره روابط عمومی و امور رسانه حفاظت محیط‌زیست استان گفت: با اولویت بندی مسائل زیست محیطی استان موفق شدیم ۸ موشن گرافی در حوزه های آتش سوزی جنگل ، مدیریت منابع آب، مدیریت پسماند ، نحوه حضوردر طبیعت ، بحث زغالگیری ، بلوط ، عدم شکار و آتش سوزی مرتع داشته باشیم .
وی با اشاره به اینکه همه این فعالیت ها در یک صورت جواب می دهند گفت : نتیجه بخش بودن اقدامات فرهنگ سازی زمان بر و هزینه بر است به شرط اینکه مردم همراه کننده خوبی باشند این اقدامات در مدت زمان کوتاه تری جواب خواهند داد.
سینایی تصریح کرد : تنوع فعالیت در محیط زیست بالا اما امکانات و نیروی انسانی پایین است . محیط زیستی که با یک پنجم استاندارد جهانی در بدترین شرایط توپوگرافی، عمدتا کوهستانی، مشغول حراست از ۳۱۲ هزار هکتار از جعفرافی استان است نیازمند یاری بیش از پیش مسئولان و مردم است .
سینایی تصریح کرد : با افتخار اعلام میدام که جمهوری اسلامی ایران از معدود کشورهایی است که یک بند ازقانون اساسی آن به حفاظت از محیط زیست اشاره داشته است، فلدا با توجه به اصل۵۰ قانون اساسی معتقدم، نگاه و نوک پیکان ما نباید همیشه به سمت مردم باشد، گاهی نیاز است مردم از مسئولان مطالبه گری داشته باشند ، چون محیط زیست مربوط به یک دستگاه یا یک دولت نیست همه مسئولان کشوری و لشکری در قبال حفاظت از محیط زیست مسئولیت دارند .
وی ضمن تشکر از دکترجاودان خرد مدیرکل حفاظت محیط زیست استان در تهیه دوربین فیلمبرداری و تبلت برای اداره روابط عمومی گفت : گاهی تاثیر گزاری یک تصویر خوب از طبیعت، بهتر از روزها گپ زدن درمورد محیط زیست است، فلذا نیاز بود روابط عمومی به تجهیزات به روز تری مجهز شود .
رئیس اداره روابط عمومی و امور رسانه حفاظت محیط‌زیست استان گفت: معیشت مردم خصوصا قشر متوسط و رو به پایین جوامع محلی حاشیه مناطق رابطه ای مستقیم بر محیط زیست دارد ، یعنی اگر نتوانیم تامین کننده معیشت مردم باشیم محیط زیست ما در خطر است و این زنگ خطری است که در بازارهای گیاه فروشی به صدا درآمده است.
سینایی گفت : امید داریم شاهد روزی باشیم که مسئولان کشور با حل نمودن معیشت مردم به حفاظت از محیط زیست کمک بزرگی داشته باشند.

  • نویسنده : ندانعمتی