غلام محمد زارعی نماینده بویراحمدودنا؛مهمترین دلایل محرومیت استان کهگیلویه و بویراحمد حس مبارزه طلبی آنها است
غلام محمد زارعی نماینده بویراحمدودنا؛مهمترین دلایل محرومیت استان کهگیلویه و بویراحمد حس مبارزه طلبی آنها است

فریاد جنوب ، نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی  گفت : یکی از مهمترین دلایل محرومیت استان کهگیلویه و بویراحمد حس مبارزه طلبی آنها اس . به گزارش فریادجنوب  ، غلام محمد زارعی در نشست شورای برنامه ریزی استان که با حضور اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی بیان کرد: […]

فریاد جنوب ، نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی  گفت : یکی از مهمترین دلایل محرومیت استان کهگیلویه و بویراحمد حس مبارزه طلبی آنها اس .

به گزارش فریادجنوب  ، غلام محمد زارعی در نشست شورای برنامه ریزی استان که با حضور اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی بیان کرد: تاریخ این استان پر از مبارزه و حق خواهی بوده است .

زارعی ضمن خیر مقدم به اعضای کمیسیون بودجه مجلس،  ادامه داد : تاریخ این استان سرشار از مبارزه است ، که یکی از دلایل این عدم توسعه مربوط به این بود که در مقابل ظلم قد علم می کرد .

وی عنوان کرد : هر کسی در مقابل ظلم ایستادگی کند قطعا از خیلی از امتیازات محروم خواهد شد  اما تاریخ پر اعتبار است  ، این مردم با هیچ نظام سیاسی بجز انقلاب اسلامی تعامل نکردند .

نماینده بویراحمد و دنا تاکید کرد : در جنگ تحمیلی به نسبت جمعیت با ۲۲و نیم درصد اختلاف سرامد دیگر استان ها بودند که ببش  از ۱۸۰۰ شهید تقدیم انقلاب اسلامی کردند .

غلام محمد زارعی با اشاره به سیل اخیر اظهار کرد: در جریان سیل اخبر که بیش از ۱۳۰۰ میلیارذ تومان  خسارت  به مردم استان  وارد شد هیچ اعتراضی نکردند مردم همت  کردن  تا از جریان سیل اخیر را عبور بدون هیچ حاشیه ای عبور کنیم.

زارعی گفت : در ۴۰ ساعت بالغ بر ۳۰۰ میلیتر بارزان در این دو شهرستان بارید که قطعا خسارات سنگینی پی آمد آن بود ،همه داشته های این استان   مربوط به بعد از انقلاب است هچ امکاناتی  پیش از انقلاب وجود نداشت .

وی خطاب به اعضای کمیسیون بودجه مجلس تاکید کرد: شما که متولی توزیع بودجه هستید و ما هم شما ها را حمایت می کنیم بهتر است توزیع اعتبارات و منابع بر اساس آمایش توزیع  شود  در حالیکه هم اکنون توزیع  اعتبارات و منابع بر اساس  می شود .

نماینده بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد : آمایش کمک می کند که اعتبارات بر اساس عدالت توزیع شودد و  کام مردم با اجرای این طرح شیرین شود .

زارعی گفت : در همین جلسه اعلام شد که دومین استان در تامین منابع هستیم و در بهره متدی از منابع استان ۲۵  هستیم که فاصله خیلی زیاد است .

غلام محمد زارعی تاکید کرد : امیدوارم این سفر شما با  یک شناخت جامع تر از شناخت قبلی،  به استان ما کمک کنید ، با توجه به تقسیم بودجه در سال جاری  و ابااغ آن به دولت ، توقع داریم در سال ۹۹  عنایت ویژه به استان داشته باشید و با توجه به شناخت دکتر تاجگردون که فرزند استان هستند به بخشی از حقوق خودمان برسیم تا فاصله استان با دیگر استان های کشور کم شود .