فاجعه ای که در آستانه وقوع است؛ خشک شدن صد هکتار باغ منطقه سادات محمودی در اثر بی توجهی مسئولین/۹۸،سالی که بارش نزولات آسمانی و وعده های پوچ مسئولین رشد قابل ملاحظه ای دارند
فاجعه ای که در آستانه وقوع است؛ خشک شدن صد هکتار باغ منطقه سادات محمودی در اثر بی توجهی مسئولین/۹۸،سالی که بارش نزولات آسمانی و وعده های پوچ مسئولین رشد قابل ملاحظه ای دارند

فریاد جنوب؛ نزدیک به چهار سال پیش بود که اداره جهاد کشاورزی طرحی را برای مردم منطقه سادات محمودی مطرح نمود و مردم این منطقه را تشویق کرد که زمین های دیم خود را به باغ تبدیل کنند. در همین راستا تلمبه خانه ای را در برای این منظور اختصاص دادند و مردم سآدات محمودی […]

فریاد جنوب؛ نزدیک به چهار سال پیش بود که اداره جهاد کشاورزی طرحی را برای مردم منطقه سادات محمودی مطرح نمود و مردم این منطقه را تشویق کرد که زمین های دیم خود را به باغ تبدیل کنند.

در همین راستا تلمبه خانه ای را در برای این منظور اختصاص دادند و مردم سآدات محمودی به کاشت درخت در حدود صد هکتار از اراضی منطقه به امید پیشتیبانی جهادکشاورزی مبادرت نمودند.

حدود یک سال پیش این تلمبه خانه که آبیاری و حیاط این باغات به وجود آن بستگی دارد با مشکل جدی مواجه شد و صاحبان باغات منطقه به جهاد کشاورزی مراجعه کردند برای حل مشکل اما به غیر از وعده درست کردن و راه اندازی سیستم آبیاری چیزی عایدشان نشد.

بعد از گذشت مدت ها از قول های متعدد و بی توجهی جهاد باغداران منطقه اعتراض خود را به گوش نماینده بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی که وظیفه نظارت در دستگاه های اجرایی را بر عهده دارد رساندند تا مشکلشان برای فصل آبیاری حل شود.

*وعده غلام محمد زارعی برای رفع مشکل، که محقق نشد*

بعد از فشار ها و پیگیری های فراوان غلام محمد زارعی به این منطقه سفر میکند و در جمع کثیری از مردم نگران از خشک شدن باغات قول میدهد که ظرف مدت یک ماه تلنبه خانه تعمیر و آبیاری باغات منطقه از سر گرفته شود اما بعد از حدود دو ماه از آن وعده زارعی نه تنها محقق نشده بلکه هر چقدر نماینده های باغداران پیگیری میکنند حتی جواب آن ها را نیز نمیدهند و درختان نیز در حال خشک شدن کامل هستند.

در صورت خشک شدن این درختان شاهد فاجعه ای زیست محیطی و اقتصادی خواهیم بود که جبران ناپذیر خواهد بود در حالی مسئولین به جای قول و وعده اگر به تعهدات عمل میکردند کنون شاهد همیچین صحنه هایی نبودیم که در تصاویر مشاهده میفرمایبد: