فاز نخست شبکه جمع آوری فاضلاب سی سخت به بهره‌برداری رسید
فاز نخست شبکه جمع آوری فاضلاب سی سخت به بهره‌برداری رسید

  فاز نخست شبکه جمع آوری و دفع بهداشتی فاضلاب شهر سی سخت مرکز شهرستان دنا با ظرفیت روزانه یک هزار و ۲۰۰ متر مکعب امروز شنبه با حضور رضا اردکانیان وزیر نیرو به بهره برداری رسید. پایگاه تحلیلی خبری فریادجنوبfaryadejonoob.ir استاندار کهگیلویه و بویراحمد در حاشیه این آئین اظهار داشت: این طرح شامل ۱۸ […]

 

فاز نخست شبکه جمع آوری و دفع بهداشتی فاضلاب شهر سی سخت مرکز شهرستان دنا با ظرفیت روزانه یک هزار و ۲۰۰ متر مکعب امروز شنبه با حضور رضا اردکانیان وزیر نیرو به بهره برداری رسید.

پایگاه تحلیلی خبری فریادجنوبfaryadejonoob.ir

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در حاشیه این آئین اظهار داشت: این طرح شامل ۱۸ کیلومتر شبکه جمع اوری فاضلاب در قطر های ۲۰۰ تا ۴۰۰ میلی متر، ۱.۷ کیلومتر خط انتقال به قطر ۵۰۰ میلی متر و واگذاری یک هزار و ۲۵۴ انشعاب فاضلاب خانگی است.

حسین کلانتری افزود: هزینه سرمایه گذاری فاز نخست این تصفیه خانه تاکنون ۱۵۰ میلیارد ریال بوده و ۲۰۰ میلیارد ریال دیگر برای اجرای فاز دوم آن مورد نیاز است.

وی بیان کرد: جمع آوری، انتقال و تصفیه فاضلاب شهری سی سخت تا افق ۱۴۱۵ به منظور ارتقای بهداشت عمومی، بهبود در وضعیت زیست محیطی و بازچرخانی آب در محل اجرای پروژه از جمله اهداف این طرح است.

بر اساس اطلاعات مسئولان حوزه آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد جمعیت تحت پوشش تصفیه خانه شهر سی سخت هشت هزار نفر پیش بینی شده و دبی خروجی این تصفیه خانه یک هزار و ۲۰۰ مترمکعب در شبانه روز خواهد بود.

عملیات احداث تصفیه خانه شهر سی سخت فروردین ماه سال ۹۶ آغاز شد.

تعداد مشترکان آب آشامیدنی در شهرهای کهگیلویه و بویراحمد حدود ۱۶۰ هزار نفر و شمار مشترکان فاضلاب مناطق شهری این استان نیز افزون بر ۳۸ هزار نفر است.

شهر سی سخت مرکز شهرستان دنا در ۳۵ کیلومتری یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.