فرماندار باشت : نرخ بیکاری در این شهرستان بیش از۱۴ درصد است
فرماندار باشت : نرخ بیکاری در این شهرستان بیش از۱۴ درصد است
فرماندار باشت گفت: سهم این شهرستان در زمینه اشتغال در قالب تسهیلات بانکی، استخدام و قرار داد 1000 نفر است که تا پایان دولت سیزدهم این امر مهم محقق شود.

نادر گرامی در کارگروه اشتغال و شورای بانکها ی باشت افزود: با توجه به افزایش نرخ بیکاری در باشت می طلبد مسولان اجرایی در زمینه اجرای طرح های اشتغالزایی در مناطق مختلف این شهرستان توجه ویژه ای داشته باشند.
گرامی اظهار داشت: بیش از ۶۵ درصد اشتغال این شهرستان در زمینه کشاورزی و پنج درصد در حوزه صنعت است.
وی افزود: نرخ بیکاری در شهرستان باشت ۱۴٫۶ درصد است.
فرماندار باشت با بیان اینکه اولویت بانک‌ها و دستگاه‌های دولتی حمایت از تولید و اشتغال‌زایی باشد گفت: دستگاه‌های اجرایی، باید حمایت از سرمایه‌گذاری را جز اولویت کاری خود قرار دهند هیچ سرمایه‌گذاری در شهرستان نباید با مشکل روبه‌رو شود.
گرامی تصریح کرد: هم اکنون عملیات اجرایی سه واحد سردخانه نگهداری محصول کشاورزی در این شهرستان در دست اجراست .
مدیر صندوق کارآفرینی امید باشت گفت: این صندوق امسال ۲۰۰ شغل در شهرستان ایجاد کرده که بخش عمده ای از آن در مناطق روستایی بوده است.
بیت الله افروشه افزود: این میزان شغل در قالب ۸۱ طرح با میزان ۱۰۲ میلیارد ریال در بخش‌های کشاورزی، صنایع دستی، گردشگری پرداخت شده است.
وی اظهار داشت: این میزان تسهیلات در حوزه‌های کشاورزی، گلخانه، دامداری، بوم گردی، پمپاژ آب، تولید عروسک سازی، گیاهان دارویی و گلخانه پرداخت شد.
وی ابراز کرد: سقف این میزان تسهیلات پرداختی ۵۰۰ میلیون ریال تا ۴۰ میلیارد ریال می باشد .
وی تشکیل ۲۶ صندوق خرد محلی در روستاهای باشت و پرداخت ۳۵ میلیارد ریال تسهیلات در این زمینه را از دیگر اقدامات این صندوق در باشت اعلام کرد.

  • نویسنده : ندا نعمتی