فرماندار بویراحمد؛جریان شناسی سیاسی را باید از ریل اندیشه ها شروع کنیم/  در گام دوم دیگر وقت تلف کردن برای پرونده خوانی افراد و جریانات برای تحلیل سیاسی روش مناسبی نیست.
فرماندار بویراحمد؛جریان شناسی سیاسی را باید از ریل اندیشه ها شروع کنیم/  در گام دوم دیگر وقت تلف کردن برای پرونده خوانی افراد و جریانات برای تحلیل سیاسی روش مناسبی نیست.
به گزارش پایگاه خبری فریاد جنوب: دکتر شهرام مهدوی مطلق فرماندار شهرستان  بویراحمد در دوره تحلیل سیاسی جوانان که در شهر  یاسوج برگزار شد افزودن؛ جریان شناسی سیاسی را باید از ریل اندیشه ها شروع کنیم و در گام دوم دیگر وقت تلف کردن برای پرونده خوانی افراد و جریانات برای تحلیل سیاسی روش مناسبی نیست

فرماندار بویراحمد ؛اگر جریان شناسی سیاسی را بر اساس روش های معین دنبال کنیم و در تحلیل های سیاسی هم رهیافت های علوم انسانی را در فرایند شناخت جریانات سیاسی بکار بگیریم ؛ به جای شناخت موردی افراد و جریانات به شناخت اندیشه ها خواهیم رسید و زودتر می توانیم به یک جمع بندی برسیم .
جوانان انقلابی باید بر اساس یک انسجام و سازمان ذهنی مشخص به تحلیل و شناخت جریانات سیاسی بپردازند و گرنه دچار پراکنده گویی براساس سلایق مختلف خواهند شد و امروزه در تحلیل های سیاسی تاحدودی دچار پراکنده گویی و روایت مختلف از یک جریان سیاسی هستیم
مبنای تحلیل های سیاسی ما اسلام سیاسی است و هرجریانی را در مواجه با اسلام سیاسی یا همان مواجه دین با سیاست می سنجیم و قضاوت می کنیم .
در مواجهه دین با سیاست برخی معتقدند که دین باید تابع سیاست باشد و یا برعکس ،برخی دیگر معتقد به سازگاری دین و سیاست یا همان تساهل و تسامح
هستند و عده ای هم اساسا اعتقادی به ترکیب دین و سیاست ندارند ،وحدت دین و سیاست یا همان یکی بودن دین و سیاست نیز از دیگر مدل های ارزیابی اندیشه هاست که مدل مورد نظر امامین انقلاب همان سیاست عین دیانت و دیانت عین سیاست(وحدت دین و سیاست )می باشد و شاخص ارزیابی ما از جریانات سیاسی و شناسایی و تحلیل آنان نیز بر همین مبانی اندیشه ای است .
این مدل ها را می توان بر داریم و روی هرکدام از جریانات سیاسی بگذاریم و نسبت به آنها در حوزه اندیشه قضاوت و اظهار نظر نماییم
مدل های دیگر روش جریان شناسی سیاسی نیز عبارتند از
_ روش گفتمان که در این روش دقیقا می توان اندیشه افراد را متوجه بشویم چرا که هر جریان سیاسی الزاما دارای مواضع و مکتوبه و خطابه هایی است که معمولا کلید واژه های مشترکی در این مواضع وجود دارد که گفتمان و سبک گفتاری و کرداری آنها محسوب می شود و از این گفتمان نوع بینش اعتقادی و رویکرد آنان را می توان‌تشخیص داد و شناخت .
_روش تطور گفتمانی ،در این روش به سابقه گفتمان افراد و جریانات سیاسی باید مراجعه کرد و نیاز به مطالعه تاریخی دارد و در این تطور گفتمانی افراد در فرایند تاریخ می توان به طور دقیق نسبت به ثبات یا عدم ثبات گفتمانی افراد و جریانات سیاسی پی ببریم . به این معنا که افراد و جریانات سیاسی تا چه اندازه از ثبات گفتمان برخوردار هستند .
ثبات و عدم ثبات گفتمانی افراد در ادوار مختلف حکمرانی نظام یک تابلوی روشنی از جریانات سیاسی جلوی چشم ترسیم می شود و می توان بر آن اساس به شناخت رسید .برای مثال بیانیه یه جریان سیاسی در دهه اول ،دهه دوم و تا دهه چهارم انقلاب را بگذاریم کنار هم ، می توانیم میزان ثبات یا انحراف در مواضع و عملکرد جریانات سیاسی را دقیقا متوجه شویم .
جریانی که اول انقلاب معتقد به اقتصاد دولتی و خودش را ضد سرمایه داری معرفی می کرد ؛الان چگونه در دامن سرمایه داری افتاده و در دفاع از آن بیانیه صادر می کند و …
روش دیگر شناخت جریانات سیاسی ؛ نحوه ی مواجه با آنان با بحران های ملی است که نوعی راست آزمابی برای محک جریانات سیاسی است که در موقع بحران (سیل،زلزله و ….)چه گونه رفتار می کنند؟
برخی جریانات در بحران ها دلسوزانه که وارد نمی شوند ،هیج : تازه یادشان میاد که مطالبه گری کنند .
و روش های دیگری از جمله جامعه شناسی معرفت احزاب و گروه ها ،تطبیق عملکرد ها با اصول اساسی انقلاب مثل خط امامین انقلاب ،قانون اساسی ،سیاست های کلان و ….است .
این دوره به همت نهضت جوانان انقلابی تحلیلگر باهمکاری قرب فرهنگی بقیه الله و به مدت دو روز در یاسوج برگزار شد