فرماندار کهگیلویه :دوستانی که ۴۰سال خواب بودند ولی این ۴ماهی که من فرماندارشدم مشکلات را می بینند/بسترهای لازم برای توسعه شهرستان کهگیلویه باگذشت ۴۰سال هنوز مهیا نیست
فرماندار کهگیلویه :دوستانی که ۴۰سال خواب بودند ولی این ۴ماهی که من فرماندارشدم مشکلات را می بینند/بسترهای لازم برای توسعه شهرستان کهگیلویه باگذشت ۴۰سال هنوز مهیا نیست

به گزارش پایگاه خبری فریاد جنوب ،جعفر نیکبخت عصر امروز در نخستین نشست خبری با رسانه‌ها سیاست کاری خود را بر اشتغالزایی دانست و اظهار داشت: با اجرای طرح‌هایی در بخش کشاورزی و دامپروری و نیز بنگاه‌های زودبازده تلاش داریم در جهت ایجاد اشتغال حرکت کنیم. فرماندار کهگیلویه گفت: طی چهار دهه از عمر انقلاب […]

به گزارش پایگاه خبری فریاد جنوب ،جعفر نیکبخت عصر امروز در نخستین نشست خبری با رسانه‌ها سیاست کاری خود را بر اشتغالزایی دانست و اظهار داشت: با اجرای طرح‌هایی در بخش کشاورزی و دامپروری و نیز بنگاه‌های زودبازده تلاش داریم در جهت ایجاد اشتغال حرکت کنیم.

فرماندار کهگیلویه گفت: طی چهار دهه از عمر انقلاب زیرساخت‌های لازم در شهرستان مهیا نشده و این موضوع در کند بودن مسیر توسعه اثرگذار بوده است.

وی رفع معارضات گازرسانی به دیشموک و چاروسا و آب شرب دیشموک و برطرف شدن مشکل بازار روز را از عملکرد خود طی هفته‌های نخست از تصدی مدیریت شهرستان عنوان کرد و گفت: برای رفع معارض سدسدپری تلاش داشتم با گفتمان حل شود اما نشد و مجبور شدم با استفادهاز قوه قهریه این مشکل را حل کنم.

نیکبخت با بیان اینکه بازدیدهای مداوم از بخش‌ها ادامه دارد،افزود: در این بازدیدها آنطور که باید از ظرفیت رسانه‌ها بهره‌گیری نشده اما از توان داخلی ادارات استفاده کردم.

مدیر ارشد اجرایی کهگیلویه تصریح کرد:برای نخسیتن بار اعتبار روستاهای اقماری به صورت عادلانه توزیع شد که به هیچ بخشی ظلم نشود.

نیکبخت با اشاره به انتقادهای مردمی از محرومیت شهرستان گفت: 40 سال از عمر انقلاب می‌گذرد طی این همه مدت حرف‌ها زدند و عملی نشده،بستر اشتغال آماده نیست در حوزه زیرساخت‌ها مشکلات وجود دارد توقع دارند چهار ماه از آمدن من گذشته همه مشکلات رفع شود!

فرماندار کهگیلویه اظهار داشت:مردم و بعضی از دوستان ۴۰ سال خواب بودند این همه مشکلات بوده ندیدند این چهار ماه که من فرماندار شدم می بینند.

وی ادامه داد:جاده زیرساخت لازم برای توسعه است که طی این همه سال انجام نشده است و بستر اشتغال اصلا آماده نیست.

وی ظرفیت‌های بخش کشاورزی را یادآور شد و با بیان اینکه 60 هزار هکتار زمین دیمی در شهرستان وجود دارد،گفت: اگر حداقل 30 هزار هکتار آبرسانی شود تحول عظیمی در اشتغال و تولید ایجاد و از مهاجرت روستائیان جلوگیری خواهد شد.

نیکبخت تأمین آب شرب دیشموک را از دیگر برنامه‌های خود برشمرد و تصریح کرد: برای مطالعه طرح آبرسانی از رودخانه گندمکار امسال ۲ میلیارد تومان اعتبار گذاشتیم که اگر به نتیجه برسد آب دو بخش دیشموک و چاروسا تأمین می‌شود.

این مسؤول اجرای طرح‌های بزرگ از قبیل پتروشیمی و کارخانه سیمان را طولانی مدت و زمانبر دانست و با بیان اینکه در خوشبینانه‌ترین حالت پتروشیمی 10 سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید ایجاد بنگاه‌های کوچک زود بازده را از دیگر اولویت‌های کاری خود برشمرد و افزود: تا تکمیل طرح‌های بزرگ باید از این طریق به اشتغال و تولید کمک کرد.

نیکبخت از بروکراسی حاکم بر بانک‌ها در ارائه تسهیلات انتقاد و آن را مانع حضور سرمایه‌گذاران دانست و گفت: دنبال این هستیم مشکلات را کم کنیم وام‌ها سریعتر به دست متقاضی برسد./فارس