فرمانده تیپ 48 فتحکهگیلویه وبویراحمد : تمام مولفه های قدرت سخت و نرم را در اختیار داریم و سناریوها نیز متناسب با تهدیدها طراحی و اجرایی می شوند/تیپ ۴۸ فتح استان از ظرفیت و توان بالایی در حوزه نیرو و تجهیزات برخوردار است و این ظرفیت ها را باید مردم و مسئولین بشناسند
فرمانده تیپ 48 فتحکهگیلویه وبویراحمد : تمام مولفه های قدرت سخت و نرم را در اختیار داریم و سناریوها نیز متناسب با تهدیدها طراحی و اجرایی می شوند/تیپ ۴۸ فتح استان از ظرفیت و توان بالایی در حوزه نیرو و تجهیزات برخوردار است و این ظرفیت ها را باید مردم و مسئولین بشناسند

  فرمانده تیپ 48 فتح کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: تیپ 48 فتح استان از ظرفیت و توان بالایی در حوزه نیرو و تجهیزات برخوردار است و این ظرفیت ها برای خدمات رسانی به مردم باید معرفی شوند هر چند که این تیپ مظلوم واقع شده است. به گزارش فریاد جنوب ؛ سرهنگ حسن حکمتیان […]

  فرمانده تیپ 48 فتح کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: تیپ 48 فتح استان از ظرفیت و توان بالایی در حوزه نیرو و تجهیزات برخوردار است و این ظرفیت ها برای خدمات رسانی به مردم باید معرفی شوند هر چند که این تیپ مظلوم واقع شده است.

به گزارش فریاد جنوب ؛ سرهنگ حسن حکمتیان راز در نشست خبری با خبرنگاران استان به شرح وظایف تیپ همیشه قهرمان ۴۸ فتح در عرصه های مختلف پرداخت و گفت: متناسب با هر تهدیدی ماموریت های ما قابل تفسیر و اجرا است .

وی بیان کرد: تیپ ۴۸ فتح استان کهگیلویه و بویراحمد در حوزه های مختلف از جمله جنگ سخت، نیمه سخت، شرایط سخت و بحرانی و جنگ نرم آمادگی مقابله با تهدیدات دشمنان را دارد زیرا تمام مولفه های قدرت سخت و نرم را در اختیار داریم و سناریوها نیز متناسب با تهدیدها طراحی و اجرایی می شوند.

 

حکمتیان راز ابراز داشت: گاهی دشمن ما منطقه ای و گاهی فرامنطقه ای و گاهی نیز در یک محدوده جغرافیایی است که برای مقابله با ان همه برنامه ها و طرح ها از قبل آماده می شوند و هر زمان که نیاز باشد نیروها مستقر خواهند شد.

وی گریزی به حماسه آفرینی های رزمندگان تیپ ۴۸ فتح کهگیلویه و بویراحمد در دوران دفاع مقدس زد و گفت: در آن دوران تیپ ۴۸ فتح استان در حد گردان و محور و تیپ در عملیات ها شرکت می کرد و ۱۳ گردان داشت که توانستند حماسه های ماندگاری مانند پد خندق را بیافرینند.

فرمانده تیپ ۴۸ فتح کهگیلویه و بویراحمد گفت: بعد از جنگ هشت ساله و پیروزی رزمندگان اسلام در نبرد نظامی ، دشمن متوجه این موضوع شد که نمی تواند در مقابل اراده رزمندگان ما مقاوت کند و تغییر تاکتیک داد و امروزه تلاش می کند به روش های دیگر توطئه های خود را عملیاتی کند.

وی در ادامه با تلاش های نیروهای تیپ ۴۸ فتح استان در شمال غرب کشور اشاره کرد و گفت: در سال ۱۳۹۰ تیپ ۴۸ فتح حدود شش ماه در مقابل گروه تروریستی پژاک ایستاد و در این راه هفت شهید و ۳۲ جانباز تقدیم نظام و انقلاب کرد.

حکمتیان راز افزود: در این سالها ۱۴۵۰ کیلومتر دورتر از مرزهای جغرافیایی استان کهگیلویه و بویراحمد به مرزبانی از کشور می پردازیم و از این کار افتخار می کنیم.

فرماده تیپ ۴۸ فتح کهگیلویه وبویراحمد عنوان کرد: در منطقه شمال غرب کشور علاوه بر نبرد با گروه های تروریستی و قاچاقچیان مواد مخدر در برخی فصول سال به مردم این مناطق خدمات رسانی می کردیم.

وی به ایستادگی و مقاومت مثال زدنی نیروهای تیپ ۴۸ فتح استان در مقابله با حوادث طبیعی و سرمای کشنده شمال غرب کشور  اشاره کرد و گفت: زمستان در این مناطق به حدی ارتفاع برف زیاد بود که تا ماه ها ارتباطی با هیچ جا نداشتیم و ۳۱ خرداد امسال پایگاه های مهندسی با کمک تجهیزات سنگین توانستند جاده ارتباطی را باز کنند تا شیفت نیروها عوض شوند.

فرمانده تیپ ۴۸ فتح کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: چند ماه در مناطق سخت گذر شمال غرب کشور دور از خانه و خانواده مشغول پاسداری و مرزداری بودیم و همواره دوست داشتیم مسئولی از مسئولان کهگیلویه و بویراحمد سراغی از ما بگیرد و جویای حالمان شود اما هیچگاه این اتفاق نیفتاد.

سرهنگ حکمتیان راز عنوان کرد: در حوزه کمک به مردم نیاز به همگرایی در سطح ملی داریم و در این زمینه باید اعتماد بنفس مردم را بالا ببریم تا خود اتکایی را به عینه مشاهده کنند.

وی افزود: باید با همگرایی و همفزایی در مقابل شوی فرهنگی، ناتو و تهاجم فرهنگی دشمنان ایستاد.

 

حکمتیان راز با بیان اینکه تیپ ۴۸ فتح کهگیلویه و بویراحمد خود را خادم مردم می داند گفت: تمامی تجهیزات و نیروهای این تیپ در بحران های طبیعی و سایر حوادث احتمالی آماده خدمات رسانی به مردم هستند و  در زمان وقوع سیل و برف گیری جاده های ارتباطی سال گذشته نیز از هیچ تلاشی فرو گذار نکردیم.

حکمتیان راز افزود: تیپ ۴۸ فتح استان از ظرفیت و توان بالایی در حوزه نیرو و تجهیزات برخوردار است و این ظرفیت ها برای خدمات رسانی به مردم باید معرفی شوند هر چند که این تیپ مظلوم واقع شده است.

وی به فعالیت های عمرانی تیپ ۴۸ فتح کهگیلویه و بویراحمد در مناطق محروم استان اشاره کرد و گفت: ۷۰ مسکن کمیته امداد در مناطق محروم هشت شهرستان استان در حال ساخت و یا تکمیل است که از این تعداد ۱۹ باب از آنها ۹۵ درصد پیشرفتی فیزیکی دارند و مابقی نیز در حال تکمیل هستند.

حکمتیان راز گفت: تیپ ۴۸ فتح در حوزه اقتصاد مقاومتی نیز فعالیت می کند و هم اکنون در ۲۸۲ هکتار از زمین های ان مجموعه با کمک مهندسان کشاورزی انواع صیفی جات کشت شده و امروز نیز ۲۵ تن گندم برداشت شد و مابقی نیز در حال برداشت است.

وی در پایان نیز به ماجرای کشف جسد جوان ۲۸ ساله که پس از ۲۲ در رودخانه شترخون پاتاوه کشف شد اشاره کرد و گفت: به دلیل وجود جسد در آب مردم این منطقه دچار استرس شدیدی شده بودند و علیرغم تلاش های گروه های امدادی، آتشنشانی ، هوانیروز ارتش و گروهای غواصی استان بوشهر و خوزستان خبری از جسد نبود تا در نهایت گردان تیپ ۴۸ فتح وارد عمل شد و با چند انفجار سنگین در بستر سنگی رودخانه موفق به کشف و تحویل جسد به خانواده اش شدیم