فعالیت ۲۲ موکب مجوزدار در کهگیلویه و بویراحمد
فعالیت ۲۲ موکب مجوزدار در کهگیلویه و بویراحمد
۲۲ موکب پروانه دار با مشارکت مردم استان کهگيلويه و بويراحمد فعال هستند.

به گزارش پایگاه خبری فریاد جنوب:حسن حکمتیان، رئیس ستاد عتبات عالیات کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۲۲ موکب پروانه‌دار در استان فعالیت می‌کنند که از این تعداد ۱۵ موکب در خاک عراق و بقیه در خاک ایران فعال است.

وی با بیان اینکه از ظرفیت موکب‌های اربعین در مواقع بروز حوادث طبیعی مثل سیل، زلزله و همچنین در بحث محرومیت‌زدایی، مقابله با بیماری کرونا، سازندگی، تهیه و توزیع کمک‌های مومنانه، همدلی و مواسات استفاده می‌شود افزود: در زلزله سی‌سخت بسیاری از موکب‌های کشور مستقر بودند و روزانه ۱۵ هزار پرس غذا برای آسیب دیدگان از زلزله طبخ می‌شد.

سردار حکمتیان به سهم ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومانی استان برای کمک به بازسازی عتبات عالیات اشاره و اضافه کرد: برای جمع آوری این مبلغ نیازمند کمک‌های مردمی هستیم و مردم می‌توانند نذورات خود را به شماره حساب ۶۰۳۷۹۹۱۸۹۹۹۱۴۵۱۳ بانک ملی یا شماره‌های ۵۸۵۹۸۳۷۰۰۰۴۸۴۶۹۷ بانک تجارت و ۶۲۷۳۸۱۷۰۱۰۰۵۸۲۲۴ و ۶۲۷۳۸۱۷۰۱۰۱۱۲۳۶۹ بانک سپه واریز کنند.

رئیس ستاد عتبات عالیات کهگیلویه و بویراحمد از اجرای طرح بنای نور برای جمع‌آوری کمک‌ها و نذورات مردمی برای بازسازی عتبات عالیات خبر داد و گفت: افراد می‌توانند برای سهیم شدن در ساخت عتبات عالیات کشور عراق از یک تا ۱۵۰ میلیون تومان را در بانک رسالت متعهد شوند و پرونده تشکیل دهند.

وی افزود: تاکنون ۲۰۰ پرونده با مشارکت خیران در استان در قالب این طرح تشکیل شده و افراد ازیک تا ۶۰ میلیون را متعهد شده‌اند.

حکمتیان همچنین به ماموریت ستاد عتبات عالیات استان کهگیلویه و بویراحمد در ساخت یکی از درب‌های حرم مطهر امام حسن عسکری(ع) در شهر سامرا خبر داد و بیان کرد: در همین خصوص کارگاه ساخت درب باب‌المهدی در اداره کل تبلیغات اسلامی استان تشکیل و مجهز می‌شود و به زودی کار ساخت درب حرم امام حسن عسکری(ع) در همین کارگاه نیز آغاز می‌شود.

رئیس ستاد عتبات عالیات کهگیلویه و بویراحمد افزود: سهم استان برای ساخت درب باب‌المهدی ۲ میلیارد تومان است.