فعالیت مشاغل با ریسک متوسط/تعداد بیماران کرونایی بستری ۱۸ نفر
فعالیت مشاغل با ریسک متوسط/تعداد بیماران کرونایی بستری ۱۸ نفر
با توجه به راه اندازی آزمایشگاه مولکولی در یاسوج ، ارسال آزمایش های کرونایی به استان های تهران و شیراز نیست و ظرفیت انجام تست روزانه این آزمایشگاه هم اینک به ۲۰۰ مورد رسیده است

پایگاه تحلیلی خبری فریادجنوبfaryadejonoob.ir

با مصوبه ستاد ملی مدیریت کرونا و در راستای طرح فاصله گذاری هوشمند و همچنین رضایت نسبی از رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی صنوف کم ریسک در مرحله نخست مجوز فعالیت اصناف و مشاغل با ریسک متوسط از فردا اجرایی میشود

فعالیت صنوف با ریسک متوسط منوط به رعایت پروتکل های بهداشتی است:فعالیت این صنوف با ریسک متوسط همچون پاساژها منوط به رعایت پروتکل های بهداشتی و ضرورت اجرای طرح فاصله گذاری هوشمند است.

حسین کلانتری گفت: فعالیت این مشاغل نیز تا ساعت ۱۸ عصر خواهد بود و در صورت عدم رعایت دستورالعمل های بهداشتی بدون شک طبق قانون اقدام خواهیم کرد.

هرگونه فعالیت صنوف و سایر واحدها منوط به نام نویسی در سامانه وزارت بهداشت و دریافت کدرهگیری است:

وی تصریح کرد: بر اساس مصوبه ستاد ملی مدیریت و مبارزه با کرونا فعالیت هر گونه صنف اقتصادی، مشاغل و حتی طرح های عمرانی و یا بازگشایی نهادهای آموزشی ، فرهنگی، دینی و ورزشی منوط به نام نویسی در سامانه وزارت بهداشت و دریافت کد فعالیت از سوی نظام سلامت است.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت هر مدیر و مسئول در مشاغل و صنوف مختلف و یا نهادهای اجرایی و آموزشی می توانند تا سقف هشت مورد از فعالیت های زیرمجموعه ای خود را در این سامانه وارد و کد فعالیت دریافت کنند

یکی از مهمترین پارامترها و شاخص های ارزیابی مدیران کل دستگاه های مختلف اجرایی کیفیت عملکرددراجرای طرح فاصله گذاری هوشمند می‌باشد

مهلت نام نویسی در این سامانه بر اساس اعلام وزارت بهداشت حداکثر روز پنجم اردیبهشت ماه می‌باشد.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت صاحبان تمامی صنوف و مشاغل و سایر مجموعه های اداری، اجرایی، ورزشی ، دینی ، اجتماعی اعم از شرکت های دولتی و خصوصی موظف به ثبت نام در سامانه وزارت بهداشت به آدرس Salamat.gov.ir هستند و دریافت کد هستند.

آئین های مذهبی در ماه مبارک رمضان به صورت تجمعی برگزار نمی شود:

بر اساس مصوبه ستاد ملی مدیریت و مبارزه با کرونا و برای تامین سلامت و حفظ جان مردم و همچنین هماهنگی با نهادهای مذهبی و حوزوی و متولیان امر آیین های عبادی و دینی در ماه مبارک رمضان به صورت تجمع جمعیتی برگزار نخواهد شد.

همچنین بر اساس مصوبه ستاد ملی مدیریت کرونا قرار شد که اماکن مقدس، بقاع متبرکه ، مساجد، حسینیه ها و هر گونه آیین های مذهبی و عبادی در این مکان ها تا ۱۵ اردیبشهت امسال برگزار نمی‌شود.البته نیمه اردیبهشت
مجدداً بررسی‌های لازم انجام میگیرد تا متناسب با شرایطتصمیم گیری شود

تحت درمان قرار گرفتن ۱۶ هزار بیمارسرپایی:

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج کهگیلویه نیز در این نشست عنوان کرد: تاکنون و ظرف دوماه گذشته از ورود بیماری کرونا حدود ۱۶ هزار بیمار سرپایی در خصوص این بیماری ویزیت و تحت درمان قرار گرفته است.

پرویز یزدان پناه تصریح کرد: تعداد کل بیماران بستری در این مدت نیز یک هزار و ۲۱ نفر هستندوتعداد بیماران کرونایی بستری ۱۸ نفر است.

وی تعداد بیماران بستری موجود در سطح بیمارستان ها و مراکز درمانی استان را هم اینک ۸۲ نفر اعلام کرد و گفت: تعداد بیماران کرونایی بستری نیز ۱۸ نفر هستند.

یزدان پناه تاکید کرد: ظرف ۲ماه گذشته بیش از پنج هزار و ۱۰۰ مورد آزمایش و تست کرونا از افراد در سطح استان انجام و به استان های تهران و شیراز ارسال شده که تاکنون جواب چهار هزار و۸۵۰ مورد از این تست ها به استان ارجاع داده شده است.

یزدان پناه یاداور شد: با توجه به راه اندازی آزمایشگاه مولکولی در یاسوج ، ارسال آزمایش های کرونایی به استان های تهران و شیراز نیست و ظرفیت انجام تست روزانه این آزمایشگاه هم اینک به ۲۰۰ مورد رسیده است.