فوت پنج بیمار کرونایی گچساران در ۲روز اخیر /اعلام وضعیت قرمز شهرستان
فوت پنج بیمار کرونایی گچساران در ۲روز اخیر /اعلام وضعیت قرمز شهرستان
فرماندار گچساران گفت: براساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی استان هم اکنون وضعیت شهرستان قرمز اعلام شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فریاد جنوب، علی خوانپایه در نشست شورای سلامت که با حضور  خادمان حرم رضوی برگزار شد، اظهار کرد: تا‌کنون ۳۴جلسه در زمینه با مقابله با کرونا از ابتدای شیوع این ویروس با ۳۰۰مصوبه اجرایی شده است.

وی ادامه داد: از ابتدای اسفندماه تا  اردیبهشت ماه برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا اصناف پرخطر تعطیل شدند.

فرماندار گچساران  با بیان اینکه ویروس کرونا تا اردیبهشت ماه به خوبی کنترل شد به طوری که تنها ۷۴تن ازشهروندان گچساران به ویروس کرونا مبتلا شده ند، عنوان کرد: شهرستان گچساران تا اردیبهشت ماه به وضعیت کم خطر اعلام شد.

وی افزود: در خردادماه امسال  ۱۸۱,نفر از شهروندان به این ویروس مبتلا شدند که این آمار بسیار نگران کننده است و وضعیت این شهرستان را قرمز کرده است.

خوانپایه با بیان اینکه شهرستان گچساران به دلیل مجاورت با استان های خوزستان و بوشهر موجب شد که  گسترش این ویروس  در این شهرستان افزایش یابد.

فرماندار گچساران گفت: متاسفانه در ۲روز اخیر پنج نفر از شهروندان به دلیل مبتلا به ویروس کرونا  دارفانی را وداع گفتند.
وی ادامه داد: براساس اعلانی  که از سوی دانشگاه علوم پزشکی صورت گرفت هم اکنون وضعیت شهرستان گچساران قرمز اعلام شده است.

خوانپایه ادامه داد:متاسفانه  در یک ماه گذشته  افراد مبتلا به ویروس کرونا در این شهرستان با روند صعودی 2.5 برابری  مواجه بوده است.

 خوانپایه با بیان اینکه در خرداد ماه امسال 181 نفر به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند، ادامه داد: با توجه به شرایط مبتلایان به ویروس کرونا در شهرستان به مردم هشدار ‌داده می شود که نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی اقدام نمایند.

وی ابراز کرد: ویروس کرونا برخلاف تصوری که مردم عامه فکر می کردند در تابستان ضعیف نشده و تعداد مبتلایان افزایش یافته است.

خوانپایه ادامه داد:  بازگشایی صنوف  و سفر برخی از شهروندان گچسارانی به استان های خوزستان و بوشهر موجب جهش چشمگیر تعداد بیماران مبتلا به ویروس کرونا در شهرستان شده است.

خوانپایه خاطرنشان کرد: برای جلوگیری از افزایش تعداد افراد مبتلا به ویروس کرونا هرگونه برگزاری مراسمات عروسی و عزاداری و تجمعات در شهر تا اطلاع ثانوی ممنوع است.

فرماندار گچساران گفت: تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در این شهرستان بعد از طرح فاصله گذاری اجتماعی چهار برابر شده است.

وی افزود : مردم هشدارهای مسئولان و کادر درمانی در خصوص ویروس کرونا را جدی بگیرند و به دستورالعمل‌های ابلاغی در این زمینه عمل کنند

  • نویسنده : علیرضا یزدان دوست
  • منبع خبر : فارس