فوت ۹ کرونایی طی ۲۴ ساعت گذشته/به صدا در آمدن آژیر خطر کرونا در کهگیلویه و بویراحمد
فوت ۹ کرونایی طی ۲۴ ساعت گذشته/به صدا در آمدن آژیر خطر کرونا در کهگیلویه و بویراحمد
به گزارش فریادجنوب  ، رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با اشاره به اینکه زنگ خطر کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد به صدا درآمده است، عنوان کرد: رعایت  پروتکل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک، رعایت فاصله گذاری فیزیکی، پرهیز از حضور در تجمعات و خارج نشدن از خانه بجز در موارد ضروری لازم است که توسط همه مردم رعایت شود

فریادجنوب :رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته متاسفانه ۹ هم استانی بر اثر ابتلا به کروناویروس جان خود را از دست داده اند که در مجموع، تعداد جان باختگان کرونا در استان به ۱۱۰ نفر رسید.

دکتر پرویز یزدانپناه افزود: ۵ بیمار در بیمارستان شهید جلیل، یک بیمار در شهید رجایی گچساران و ۳ بیمار کرونایی(۸۵، ۸۲ و ۹۶ ساله) که ترخیص شده و بهبودی داشتند در خانه فوت شدند.
وی اظهارکرد: تعداد بهبود یافتگان بیماران کرونایی کهگیلویه و بویراحمد تاکنون ۵۶۶١مورد گزارش شده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج خاطرنشان کرد: هم اکنون ۲۶۸ بیمار مشکوک و مبتلا به کرونا در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد ۹۱ نفر مبتلای قطعی و ۱۷ نفر در بخش آی سی یو تحت درمان قرار دارند.
یزدان‌پناه تصریح کرد: امروز نیز جواب ٢٢۵ نمونه از آزمایشگاه سلولی مولکولی یاسوج دریافت شد که درصد موارد مثبت مبتلا به کروناویروس بیش از ۵٠ درصد است و به ترتیب در شهرستان‌های بویراحمد(٣۵ درصد)، کهگیلویه (٢۴ )، گچساران (١۶ )، چرام (١۵)، باشت (۵) و دنا ( ۵ درصد) هستند.
وی ادامه داد: متاسفانه با خیز بیماری کووید ١٩ و افزایش قربانیان، به نظر می رسد استان وارد پیک اول بیماری شده و به مردم هشدار می‌دهیم چنانچه دستورالعمل‌های بهداشتی را نادیده بگیرند آسیب های جبران ناپذیری را تجربه خواهیم کرد.
به گزارش فریادجنوب  ، رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با اشاره به اینکه زنگ خطر کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد به صدا درآمده است، عنوان کرد: رعایت  پروتکل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک، رعایت فاصله گذاری فیزیکی، پرهیز از حضور در تجمعات و خارج نشدن از خانه بجز در موارد ضروری لازم است که توسط همه مردم رعایت شود .
گفتنی است که استان کهگیلویه و بویراحمد تا ۱۰ خرداد ماه کمترین مبتلا به کردناویروس را در کشور داشت و تنها ۹ فوت ناشی از کرونا در این استان به ثبت رسیده بود. پس از شیوع کرونا تاکنون این اولین بار است که این تعداد فوت کرونایی در استان کهگیلویه و بویراحمد داشته ایم