بررسی نحوه خصوصی سازی در کنار برخورد با مدیران متخلف
بررسی نحوه خصوصی سازی در کنار برخورد با مدیران متخلف
رییس قوه قضاییه تأکید کرد: در پرونده های مرتبط با واگذاری مساله دار بنگاه های دولتی به بخش خصوصی فقط نباید برخورد با مدیران متخلف بنگاه ها مورد توجه باشد بلکه نحوه واگذاری این واحدها توسط سازمان خصوصی سازی نیز باید بررسی شود که آیا بر اساس ضوابط قانونی و صلاحیت افراد بوده یا نه؟

به گزارش فریاد جنوب به نقل از مرکز رسانه قوه قضاییه، آیت‌الله سید ابراهیم رییسی در جلسه صبح امروز شورای عالی قوه قضاییه، با تسلیت فرارسیدن عاشورای حسینی و ایام تعزیت آل الله، «حق خواهی»، «عدالت طلبی» و «مبارزه با فساد» را از آموزه‌های مهم فرهنگ حسینی و وظیفه همه ارکان نظام اسلامی دانست.

آیت‌الله رییسی گفت: در موضوع واگذاری‌ها باید دو نکته مورد توجه قرار گیرد؛ یک جنبه تخلف افرادی است که این واحد‌ها را مورد تملک قرار داده اند و دیگری بررسی نحوه واگذاری این واحدهاست که آیا شرایط مندرج در قانون برای واگذاری و صلاحیت افراد مورد توجه سازمان خصوصی سازی قرار گرفته یا نه؟ در واقع تمام قضیه فقط برخورد با مدیران متخلف نیست و باید نحوه واگذاری‌ها نیز مورد بررسی قرار گیرد.

رییس قوه قضاییه همچنین به موضوع تعطیلی برخی کارگاه‌های تولیدی پس از تملک بانک‌ها اشاره کرد و گفت: گزارشاتی که از استان‌ها به ما رسیده، حاکی از آن است که برخی واحد‌های تولیدی که به دلیل بدهی توسط بانک‌ها تملک شده اند، به تعطیلی کشیده شده اند که این خلاف وعده مدیران عامل بانک‌ها و تأکید مقام معظم رهبری است.

آیت‌الله رییسی به صدور رأی وحدت رویه دیوان عالی کشور درباره ضمانت اجرا نداشتن قرارداد‌های بانکی با سود بیش از نرخ مصوّب اشاره کرده و افزود: مهم‌ترین اثر صدور این رأی که دستورالعمل پیشین رئیس دستگاه قضا را تبدیل به قانون لازم الاجرا برای محاکم کرد، حمایت حقیقی از تولیدکنندگان بود.