قرق پیاده رو های مرکز شهر یاسوج توسط دست فروشان و درگیری با ماموران شهرداری
قرق پیاده رو های مرکز شهر یاسوج توسط دست فروشان و درگیری با ماموران شهرداری

چند روز پیش در مرکز شهر یاسوج مردم شاهد درگیری دستفروشان با ماموران شهرداری و نیز با یکدیگر بودند که با دخالت نیروی انتظامی قاعله ختم به خیر شد. این روزها اگر سری به مرکز شهر یاسوج زده باشید حتما دیده اید که دست فروشانی که اکثرا میوه فروش هستند بخش زیادی از عرض پیاده […]

چند روز پیش در مرکز شهر یاسوج مردم شاهد درگیری دستفروشان با ماموران شهرداری و نیز با یکدیگر بودند که با دخالت نیروی انتظامی قاعله ختم به خیر شد.

این روزها اگر سری به مرکز شهر یاسوج زده باشید حتما دیده اید که دست فروشانی که اکثرا میوه فروش هستند بخش زیادی از عرض پیاده رو ها را اشغال کرده اند.
آن روز ماموران شهرداری قصد داشتند به طور مسالمت آمیز وظیفه خود که همان جمع آوری دست فروشان و باز نمودن راه عبور و مرور مردم بود انجام دهند که توسط تعدادی از آنها مورد ضرب و شتم قرار گرفتند.
نکته جالب درگیری خود دست فروشان با یکدیگر بود که موجب وقوع یک نزاع دسته جمعی و ایجاد رعب و وحشت بین مردم در حال عبور شد که در آخر با دخالت پلیس و دستگیری عاملان درگیری به پایان رسید.
اما در پایان درگیری ماموران شهرداری از حمایت برخی اعضای شورای شهر یاسوج از این دست فروشان غیر قانونی انتفاد کردند.
در این میان چند سوال پیش می آید که امیدواریم مسعولان شهرداری،شورای شهر و سایر نهاد های زیربط پاسخگو باشند.

۱-شهرداری چرا با این متخلفین و مسدود کنندگان معابر عمومی علی الخصوص معابر مرکز شهر گردشگر یاسوج برخوردی قاطع نمیکنند؟

۲-چرا در این مواقع ماموران انتظامی که میدانند در هنگام جمع آوری این دست فروشان احتمال درگیری وجود دارد با ماموران شهرداری همکاری نمیکنند که تبدیل به نزاع دسته جمعی نشود؟

۳-چرا تعزیرات بر قیمت های مغازه ها نظارت نمیکند که قیمت پایین محصولات به خصوص میوه های مورد عرضه توسط این دست فروشان مورد اقبال مردم قرار نگیرد؟

۴-چرا یاسوج باید تنها مرکز استان بدون بازار میوه و تره بار فعال باشد؟