لزوم حفظ آرامش ، اتحاد همگانی و پرهیز از حواشی در موج دوم کروناویروس
لزوم حفظ آرامش ، اتحاد همگانی و پرهیز از حواشی در موج دوم کروناویروس
همت مردم بر فاصله گذاری فیزیکی در اجتماعات و مداخله ریش سفیدی و بزرگان طوایف در ترغیب به امر پیشگیری همچنین همت بر خوداظهاری در صورت مشاهده علائم بیماری و کمک به رکود روند بیماری در نزدیکان، دوستان و آشنایان و... شاید از دیدگاه عموم از اهمیتی کمتر از عملکرد مسئولین امر سلامت بنظر آید اما در واقعیت از ارزشی بس والا در روند کنترل بیماری برخوردار میباشد

پایگاه تحلیلی خبری فریادجنوبfaryadejonoob.ir

این حقیقتی انکار ناپذیر است که سلامت عمومی خواسته هر انسانی بوده و بالاترین دغدغه در این خصوص مربوط به متولی آن یعنی دانشگاه علوم پزشکی است اما دغدغه عموم خصوصا در شهرستانهای با وضعیت قرمز نیز قابل توجیه بوده و ضمن انتظار بر حفظ آرامش خود و دیگران، انچه بر همگان مبرهن هست نقش تک تک احاد جامعه و اتحاد همگانی در کنترل این بیماریست تا سلامتی را به جامعه برگردانیم.

انجا که پرسنل خدوم بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شبانه روز نمیشناسند تا سلامتی مردم تامین باشد بلاشک سایر مجموعه ها همین نگرانی را تجربه میکنند فلذا انتظار میرود که تمام اقشار جامعه نیز توصیه های بهداشتی درمانی را کاملا جدی گرفته و توجهات کافی را مبذول دارند و گاها با کم لطفی به ایثارهای ملموس کادر بهداشت و درمان، ناخواسته انرژی ادامه ی مسیر را از آنها صلب نفرمایند. تنها یک حساب سرانگشتی کافی است تا مشخص شود نقش رعایت توصیه های بهداشتی در پیشگیری از ابتلاء به این بیماری چه اندازه مهم بوده و از بار زحمات شبانه روزی این عزیزان کاسته و ما را به هدف سلامتی عموم نزدیک میکند.

اینجا دقیقا همانجاییست که الویت اول همگان که بلاشک به اشکال مختلف همگی دغدغه سلامتی جامعه رادارند در صدر باشد و جزء به سلامتی مردم فعلا به غیر نپردازیم.اینجاست که شورای سلامت استان و شهرستانها با ایجاد اتحاد رویه همگانی در راستای کنترل این بیماری میبایست بالاترین همت و درایت خود را بکار گیرند تا گوشه ای از سنگینی این بار عظیم بر دوش علوم پزشکی کاسته شود و بتوانند با آرامش خاطر بیشتری به امر سلامت جامعه کرونایی و غیراز آن بپردازند.

اینجا نقش مسیولین شهرستانی و بزرگان محلی در حفظ آرامش عمومی رخ نموده و مدیریت استراتژیک هدفمندی را در حفظ ارامش عموم میطلبد. حال که مزید بر بازگشایی تعدادی از صنوف و از سرگرفتن فعالیت کسبه ها، روند افزایشی بیماریابی هرچند وضعیت واقعتری از شرایط موجود را نمایان کرده اما زمینه دلواپسی عموم را ایجاد نموده،همت همگانی کادر مراقبتی درمانی، دستگاههای اجرایی و عموم مردم راه چاره هست نه دامن زدن به حواشی و نادیده گرفتن روحیات انسانی آنهم در شرایطی که آرامش و دوری از استرس بخش اعظمی از درمان مبتلایان است.

همت مردم بر فاصله گذاری فیزیکی در اجتماعات و مداخله ریش سفیدی و بزرگان طوایف در ترغیب به امر پیشگیری همچنین همت بر خوداظهاری در صورت مشاهده علائم بیماری و کمک به رکود روند بیماری در نزدیکان، دوستان و آشنایان و… شاید از دیدگاه عموم از اهمیتی کمتر از عملکرد مسئولین امر سلامت بنظر آید اما در واقعیت از ارزشی بس والا در روند کنترل بیماری برخوردار میباشد.

همچنین با به جا آوردن عرض ادبی من باب همکاری و همراهی سایر دستگاههای اجرایی با مجموعه بهداشت و درمان استان، برنامه ریزی هماهنگ دستگاههای درگیر و اقدامات اجرایی بموقع ضمن بازخورد شفاف عملکردها و نتایج به مردم از اهمیت بالایی در رسیدن به هدف برخوردار است.

اما همگامی مجموعه درگیر کنترل این بیماری در دانشگاه علوم پزشکی از حیث پیشگیری و شناسایی ولو با انجام مرزبندیهای جغرافیایی کوچک در شهرها و روستاها و برنامه ریزیهای کمی و کیفی لازم از نیروی انسانی باتجربه گرفته تا امکانات و تجهیزات و روشها و…. و ادامه تلاش بر تامین نیازمندیهای مرتبط و تشدید مراقبتها و درمان باحتساب جمعیت بیمار فراتر از این امار بصورت محتمل، از دستاورد بالاتری در کنترل بیماری برخوردار است.

امیدواریم با تداوم همت، اتحاد همگانی و مدیریت همه جانبه و در لحظه ضمن حفظ آرامش روانی خود و جامعه بتوانیم بر این ویروس منحوس فایق آییم تا کسانی که چشم انتظار خدمات ما نشسته اند ناامید و متضرر نگردد.

امین اله بابویی دکتری مدیریت خدمات سلامت