مبارزه با اختلاس ،حق  خوری و استخدام های فله ای گلوله باران می شود/کسانی که فساد را بعنوان یک جایگاه حقانی و همیشگی می بینند و هر مانعی را به گلوله می بندند
مبارزه با اختلاس ،حق  خوری و استخدام های فله ای گلوله باران می شود/کسانی که فساد را بعنوان یک جایگاه حقانی و همیشگی می بینند و هر مانعی را به گلوله می بندند

* مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید. به قلم ؛بهروز نصرت زاده بسمه تعالی کار بجایی رسیده که رئیس کل محترم دادگستری استان اگر از […]

* مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.

به قلم ؛بهروز نصرت زاده

بسمه تعالی
کار بجایی رسیده که رئیس کل محترم دادگستری استان اگر از پاکدستی و عدالت و مبارزه با اختلاس و حق خوری و استخدام های غیرقانونی و بی عدالتی دم بزند، گلوله باران می شود.

در جامعه اگر فساد رشد کرد، آنچنان ریشه می گستراند که حیات را از جامعه می گیرد و خود را اصیل و دارای حق حیات می شمارد تا جایی که بر علیه مزاحمان خود می جنگد..
وقتی از عدالت و لزوم پاکدستی و حق سخن می گوییم دقیقا به همین جهت است که تنها آسیب بی عدالتی و فساد ضربه مستقیم و بخش چپاول شده و حق خورده شده نیست، بلکه این کنش ها با خود فرهنگ و پارادایمی را حاکم می کند که در آن امکان پاک بودن و از حق گفتن نابود می شود.
.
حالا احتمالا مدیران محترم و مسولان ارشد و اونایی که اقوامشون را به سیستمهای اداری تزریق کرده اند و تسهیلات را به نام خود وبستگان ثبت نموده اند و حقها خورده اند…، شروع می کنند به محکوم کردن این قضیه و سخنان سلمبه قلمبه در مورد آرمانها و اصول و … می زنند. اما خود  عامل  فساد فراگیر و ریشه دار هستند. کسانی که فساد را بعنوان یک جایگاه حقانی و همیشگی می بینند و هر مانعی را به گلوله می بندند..
این اقدام به ترور و قتل، یک خوبی بزرگ دارد. یک هشدار بزرگ. اینکه بدانیم فساد بزرگتر و ژرفتر از آنست که با این مسولان ریشه کن شود. یک نفر که بعد از دهه ها در این استان در چند مورد خاص فریاد پاکدستی و حقخواهی براورد اینگونه در سیستم این گونه افراد مورد حمله واقع می شود..
این ساختار نیازمند تخریب مقدسی است که از ویرانه هایش ققنوسی برخیزد. وگرنه با تغییر افراد فقط تنشها و جنگ ها و تقابل ها و کشتارها تشدید می شود. راهکار این است که در مرحله اول، قوای تصمیم گیرنده ، بپذیرند که که مبارزه با فساد سیستمی واقتصادی و…… به جراحی عمیق و جدی دارد. تا انکار هست این بساط همین است. .
.
لعنت به جامعه ای که پاکی و حق و عدالت را برنتابد و دروغ و ناپاکی و خیانت و زشتی را طبیعی جلوه دهد و با ظلم و حق خوری کنار بیاید. چنین جامعه ای حتما مستحق داشتن مسولان پاک و درستکار نیست.
چه بر سر ما آمده است؟

بهروز نصرت زاده