مبلغ زکات فطریه در کهگیلویه و بویراحمد اعلام شد
مبلغ زکات فطریه در کهگیلویه و بویراحمد اعلام شد

امام جمعه یاسوج گفت: طبق تحقیقات انجام شده چون قوت غالب مردم نان است، زکات فطریه هر نفر 5000 تومان است . به گزارش خبرنگار فریاد جنوب منطقه کهگیلویه و بویراحمد آیت الله سید علی اصغر حسینی در نشست هماهنگی ستاد برگزاری مراسم نماز عید سعید فطر افزود: افرادی که خمس و زکات نداده اند […]

امام جمعه یاسوج گفت: طبق تحقیقات انجام شده چون قوت غالب مردم نان است، زکات فطریه هر نفر 5000 تومان است .

به گزارش خبرنگار فریاد جنوب منطقه کهگیلویه و بویراحمد آیت الله سید علی اصغر حسینی در نشست هماهنگی ستاد برگزاری مراسم نماز عید سعید فطر افزود: افرادی که خمس و زکات نداده اند باید خمس و زکات خود را نیز پرداخت کنند .

وی اظهارکرد: فطریه تنها مختص افرادی که روزه دارند، نیست و افرادی که توانمند هستند نیز باید فطریه پرداخت کنند . عید فطر در گذشته نیز بوده و خاص و مختص مسلمانان است .

امام جمعه یاسوج با بیان اینکه این عید، عید پاکیزگی است، خاطرنشان کرد: این عید پاداشی است برای آنها که رنج تشنگی و گرسنگی را به جان خریدند و باید بدانند که ماه رمضان اولش برکت وسطش مغفرت و در انتها نیز رهایی از گناهان است .

حسینی با بیان اینکه برای برگزاری نماز عید فطر در مرکز استان برنامه ریزی های لازم انجام شود، تصریح کرد: عید فطر یکی از اجتماعات مهم مسلمانان است و ان شاء الله دعاهایی که در این عید خوانده می شود به اجابت برسد .

وی ادامه داد: فرصت همیشه کم است و کسانی که وظیفه داشتند روزه بگیرند اما نگرفتند فرصت را غنیمت بشمارند این چند روز نیز می توانند روزه بگیرند .

امام جمعه یاسوج عنوان کرد: روزه تنها تحمل گرسنگی نیست بلکه روزه انسان سازی است، ماه قران است، قرآن را فراموش نکنیم چرا که قانون اساسی اسلام است و همیشه باید مد نظر باشد .

حسینی اضافه کرد: یکی از چیزهایی که در روز قیامت ما را شفاعت می کند قرآن است و ما باید قرآن را همیشه مد نظر داشته و قدر این کتاب شفاعت کننده را بدانیم.