متن ارسالی مخاطب:”سید باقر ” همچنان مظلوم اما سر فراز مثل” دنا”
متن ارسالی مخاطب:”سید باقر ” همچنان مظلوم اما سر فراز مثل” دنا”

  متن ارسالی یادداشت مخاطبین است واین پایگاه خبری آن را رد وتایید نمی کند ومخاطبین با ارسال یادداشت آن را نقد کنند   احسان صادقی این روزها در بویراحمد و بویژه فضای مجازی و نوشتاری آن ، بعضا” با کم لطفی قلیلی از کنشگران و هواداران نامزدهای انتخاباتی روبرو می‌شویم که نه تنها شایسته […]

 

متن ارسالی یادداشت مخاطبین است واین پایگاه خبری آن را رد وتایید نمی کند ومخاطبین با ارسال یادداشت آن را نقد کنند

 

احسان صادقی

این روزها در بویراحمد و بویژه فضای مجازی و نوشتاری آن ، بعضا” با کم لطفی قلیلی از کنشگران و هواداران نامزدهای انتخاباتی روبرو می‌شویم که نه تنها شایسته خوانندگان و مخاطبین نیست، بلکه نافی و ناقض منافع و اهداف متصوره خود آن افراد و اصلاحات بوده و گاها” دایره انصاف و اخلاق را در نوردیده و مدارا و مروت را به مسلخ می‌برند.
در پاره‌ای از نوشتارها ، نه تنها حریم حرمت‌دارن و سرمایه‌های سرزمین مرعی نمی‌شود بلکه متعجبانه مظلومیت محترمان این دیار را بیشتر نمایان میکنند.
در این میان سید مظلوممان ( سید باقر موسوی ) و برادر فرهیخته و پاکدست و امتحان پس داده و همیشه سربلندمان ( حاج اردوان ایزد پناه ) و شکوه و میمنت همراهی و همگرائی آینده ساز این دو بزرگوار ، از بی مهری‌ها و نیش و نوش‌های مجازی بی نصیب نماندند !
گرچه روزگار بر سید اصلاحات، این شجره طیبه و پر ریشه و سرمایه سیاسی و معنوی بی بدیل استانمان، بادهای موسمی فراوان وزاند و به لطف الهی‌، چنان ریشه دوانده است که بسیار طوفان‌ها از سر گذراند و انگشت شمار نوشته شده‌های نسیم گونه در هنگامه‌های جوشش و فوران هیجان‌ها و احساسات سیاسی ، انتخاباتی ، طبیعی است.
حتی از منظری می‌شود این فضا را بعنوان برکات و میوه‌های اندیشه و تفکر ایشان و وجود آزادی و تمرین دموکراسی توصیف کرد و لذا نباید اعتنائی کرد.
لیک برغم این توجیهات و میمونی فضای نقد و تبادل آراء و دیدگاها، و بسان و تناسب ایندست افاضات، بر هر مخاطب منصفی‌است که به این عزیزان یادآوری کند :
سید مظلوم اصلاحات و بویر احمد با تائید و تکریم‌های فصلی و انتخاباتی و به همین راحتی ” سید باقر موسوی” نشد! که با بعضی مثلا” تحلیل ها و تعرض ها در ذهن و روان مردم تضیعف شود! و نیکوتر و پسندیده‌تر است که شیوه‌ها و شگردهای تبلیغی و انتخابیتان را تغییر دهید و همه پل‌های پیش و پشت سرتان را خراب نکنید!
” ایزدپناه ” نیز خود برند است، برند پاکی و غیرت بویراحمد.
“ایزد پناه ” دنای بویراحمد است و به درازنای تاریخ و جاودانگی سرزمینش شناخته شده و ریشه دار هست.
دنا، دناست حتی اگر تاکنون زمان و عرصه برای شناخت بنده و شما میسر نشده باشد.
ایزد پناه را اگر بگذارند! سید باقر دیگریست که به گاه نیاز و مصلحت، “کرامت” گونه از جسم و جانش برای ایران و بویر احمد مایه خواهد گذاشت .
اگر مدعی اصلاح طلبی و حتی اصولگرائی و خیرخواه و دلسوز بویراحمد هستیم، قلم را منصفانه‌تر و زبان را آهسته‌تر بچرخانیم .
“سید باقر” و “ایزدپناه” و همه عزیزانی که قدم به این میدان گذاشتن از سرمایه‌های بویراحمدند و سزاست که در نوشته‌ها و گفته‌هایمان ، حرمت نگه داشته و آخرت مان را برای مقاصد سیاسی دنیوی پیش فروش نکنیم !

گرچه تشخیص مدبرانه و جامع الوجوه و امید بخش، شخصیتی همانند سید اصلاحات در حمایت و همراهی از ایزدپناه، افتخار آمیز و به مثابه، آفتاب آمد، دلیل آفتاب است و این ادعا به تنهائی نشان از شایستگی ایشان است .
شناخته شده و به سرخی خون شهادت و شهامت دفاع از خاک و ناموس وطن و درازای تاریخ بویر احمد و اصلاحات معتبر است.
عدم شناخت امثال بنده و جنابعالی، معیار کاملی و دقیقی از میزان اعتبار این برند نیست .
به راستی اگر چنان که اندک دوستان سعی در القاء معرف و مشوق بودن سید باقر دارند! بر دلسوزان و علاقمندان بویراحمد و اصلاحات حجت تمام نمی‌شود؟
آیا مردم وفادار و قدر دان بویراحمد ،( بر فرض ناشناختی ایزد پناه !!) از خود نمی‌پرسند و کنجکاو نمی‌شوند که چه دلایل و حکمت‌های وجود دارد که چنین شد و سید اصلاحات و بویراحمد چرا در میان همه عزیزان از ” ایزدپناه” حمایت صد درصدی می‌کند؟
آیا نمی‌دانند و یا می‌دانند و اعتقاد قلبی دارند که دلسوزتر و کارشناس‌تر و مشرف‌تر از سید اصلاحات و بویراحمد کسی را نداشتیم و نداریم که به مصالح و آینده بویراحمد، جوانب، ملاحظات و دوراندیشی و رشد و تعالی مردم را تشخیص دهد؟
و به این باور نمی‌رسند که این تشخیص و تائید “سید باقر” متقی و همیشه معتمد و امین و دلسوز، بر دیگران رجحان دارد واین تشخیص و همراهی، مستحکم به حکمت‌ها و دلایل غیر قابل تشکیک است؟
آری برادر
برند “ایزد پناه” و “سید باقر” برند دناست و حتی پیروزی و یا عدم توفیق در انتخابات چیزی از اعتبار آنان کم و یا زیاد نمی‌کند، همانطوریکه باد و باران و سرما و گرما بر دنای همیشه سر به فلک کشیده بی‌اثر است .
پس بنا بر مصالح و دلایل عدیده‌، و به حکم انصاف و اخلاق در تحلیل‌هایمان به فرداهای محتمل و ضرورت وحدت و یکصدائی هم بیاندیشم .
قلم را اگر نه مدبرانه‌، لااقل منصفانه و زبان را به مدارا بچرخانیم و با تجربه یا بی‌تجربه و درس از گذشته اصلاحات استان، بدانیم که دیگر عزیزان هم بی‌نیاز از برند معتبر “سید باقر و ایزد پناه “، نیستند و بر هر مدعی و طرفدار مدعی، لازم ا ست که با آینده نگری و لحاظ محتملات سیاسی و سناریو های احتمالی، تلاش بیهوده و به ظن خود در تقلیل و تخفیف این اعتبار نکنند و سرمایه‌سوزی نکنند که همچون بر شاخه نشستن و بن بریدن است.
بهرحال نگارش این وجیزه، با نیت توصیه به انصاف و مدارا بود، اما با عنایت به مطلب نویسنده محترم که بصورت عجیب و پارادوکس گونه، از سوئی حمایت شاخص‌ترین چهره سیاسی تاریخ استان از جناب “ایزد پناه” و از سوئی دیگر ناشناختی ایشان را به میان کشید، ناگریز به یادآوری اندکی از حقایق و واقعیت‌ها شدم.
واقعیت‌ها و حقایقی را که به آسانی و سادگی نمی‌توان دیده و دل مردم و تصمیم گیرندگان اصلی را از آنها دور کرد و سفسطه گون تفاسیر و تعابیر دلخواه را به آنها تلیقن کرد.
بدیهی‌ترین و آسان‌ترین پرسش این است که چرا شناخته‌ترین شخصیت سیاسی استان، از شخصیتی ناشناخته حمایت صدرصدی می‌کند ؟!
در هر حال خشنودی باریتعالی و خیر و صلاح ، ایران و بویراحمد را از درگاهش خواستارم .