اجتماع بیش از ۲۰۰۰نفراز بانوان راه روشن فردا در مراسم شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) /محمدبهرامی در این سوگواره فاطمی چه گفت | ورود قابل تقدیربانوان این جریان  به عرصه فرهنگی+تصاویر
اجتماع بیش از ۲۰۰۰نفراز بانوان راه روشن فردا در مراسم شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) /محمدبهرامی در این سوگواره فاطمی چه گفت | ورود قابل تقدیربانوان این جریان  به عرصه فرهنگی+تصاویر
فریادجنوب :  عصر امروز مراسم سوگواری حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها با حضور بیش از ۲۰۰۰نفر از بانوان راه روشن فردا در حسینیه بلهزار برگزار شد.

به گزارش  فریادجنوب :  عصر امروز مراسم سوگواری حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها در حسینیه بلهزار برگزار شد.

در این مراسم که بیش از ۲۰۰۰ نفر از بانوان محب اهل بیت حضور داشتند مداحان به نوحه سرایی در سوگ بانوی مادر اهل بیت و واعظان به سخنرانی در باب سیره حضرت ام ابیها پرداختند.

سخنران ویژه این مراسم دکتر محمد بهرامی بود و در جمع بانوان فاطمی شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون گفت: حضرت زهرا اسوه و الگوی کامل برای همه زنان دنیا است.

وی افزود: کسی که همسر حضرت امیرالمؤمنین، دختر پیامبر عظیم الشأن اسلام حضرت محمد (ص) بود و مادری که فرزندی همچون حضرت امام حسین (ع) خالق قیام کربلا بود.قیامی که در بطن خود یک دانشگاه علم و معرفت برای مردم تمام تاریخ بعد از آن دارد و همه باید استفاده کنیم.

زندگی سیاسی حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیه

دکتر بهرامی گفت: امروز می‌خواهم در خصوص بعد سیاسی زندگی حضرت فاطمه زهرا (ص) بگویم.

این فعال سیاسی گفت: زندگی سیاسی حضرت زهرا از جایی شروع شد که برخی انحرافات در دین و حکومت ایجاد شد. دین اسلام به عنوان یک دین کامل توسط حضرت محمد (ص) برای نجات بشریت و هدایت همه مردم بنیان گذاری می شود. وحضرت  فاطمه زهرا نماد عدالت و ظلم ستیزی بود

وی خاطرنشان کرد: ایشان در اواخر عمر پر برکت خود جانشینی شایسته و رهبری توانمند را انتخاب و به همه امت معرفی میکند. ولی متاسفانه به دلیل هوای نفس و قدرت طلبی افرادی در آن زمان مسیر حاکمبت در اسلام منحرف می شود.

دکتر بهرامی افزود: فعالیت سیاسی حضرت زهرا شروع می شود و میفرمایند این انتخاب درست نیست و میتوانیم انتخابی بهتر داشته باشیم و نیز خطاب به قدرت طلبان میفرمایند شما ادعای دین داری دارید ولی در عمل از دین خبری نیست.

در جامعه امروز بانوان ما چقدر در این زمینه ها درس گرفته اند احساس مسئولیت می‌کنند. امروز بانوان با انتخاب‌های خود و مشارکت در سیاسی و اجتماعی می توانند تاثیر گذاری خود را نشان دهند.

چرا امروز بعضی‌ها از دین گریزان هستند و مشکلاتی که در جامعه ایجاد می‌شود به پای دین می‌گذارند و می‌گویند این دین ناکارآمد است ودین ما یک دین کامل است اما اگر عیبی وجود دارد در دینداری و عمل ما هست

در ۱۴۰۰ سال پیش دین ما بر اساس محور های احترام به افراد یعنی انسان محوری و توجه به علم شروع شد اما ما از آن الگوها استفاده نکرده و نمی کنیم و دیگران از آن ها استفاده کردند وامروز ناکارآمدی برخی از مسئولین به پای دین نوشته می شود

بخش زیادی از این ناکارآمدی متعلق به بانوان است چون بیش از 50 درصد جمعیت بانوان هستند و از این ظرفیت استفاده بهینه ای نشده است.

در کشور قطر سرانه درآمد برای هر نفر ۱۲۰ میلیون تومان و در کشور ما فقط ۵ میلیون تومان یعنی ۴ درصد است. و بیش از نیمی از مردم ما را بانوان تشکیل می دهند واما واقعیت دیگر این است که در کشور ما مردسالاری وجود دارد و مسئولین این بستر را برای حضور بانوان در عرصه های مختلف فراهم نکرده اند.

در بعضی کارها از توان بانوان بیشتر می شود استفاده کرد نسبت به مردان،  اما متاسفانه اینگونه نبوده است ومسئولین باید از بانوان عذرخواهی کنند واگر در جامعه امروز شاهد رشد و پیشرفتی باشیم و مشکلات و محدودیت هایی که داریم متوجه بانوان هم هست چرا که اولین معلم همه ما مادران هستند.

بنیان اصلی فرهنگ سازی خانواده و مادران خانواده ها هستند وبانوان ما باید به پرورش افراد توانمند و تاثیرگذار توجه داشته باشند و لحظه‌ای از فرزندان خود غافل نشوند.در این زمینه‌ها حضرت زهرا بهترین الگو و اسوه بوده است. ما باید از طریق استفاده از بهترین الگوها که در دین ما بسیار هستند جامعه امروز خود را نجات دهیم…

 

سوگواری بانوان راه روشن فردا

 

.

سوگواری بانوان راه روشن فردا

 

سوگواری بانوان راه روشن فردا

سوگواری بانوان راه روشن فردا

سوگواری بانوان راه روشن فردا

 

سوگواری بانوان راه روشن فردا