محکوم کردن جلسه معارفه رئیس جدید دادگستری شهرستان کهگیلویه در شرایط کرونا
محکوم کردن جلسه معارفه رئیس جدید دادگستری شهرستان کهگیلویه در شرایط کرونا
در شرایطی که آمارهای مبتلایان کرونا و مرگ و میر ناشی از آن در کشور و استان روز به روز بیشتر می شود، خبری مشاهده می شود که مسئولان دولتی _ که خود باید انگیزه بخش و الگوبخش مردم در مراعات قواعد ستاد ملی مبارزه با کرونا باشند_ در مراسمی تشریفاتی برای معارفه رئیس جدید دادگستری شهرستان کهگیلویه با حضور امام جمعه دهدشت، فرماندار کهگیلویه، مسؤولان قضایی استان و شهرستان، گرد هم جمع می شوند

فریادجنوب :بسیج دانشجویی شهید میثمی دانشگاه یاسوج در محکوم کردن جلسه معارفه رئیس جدید دادگستری شهرستان کهگیلویه در شرایط کرونا در بیانیه ای به شرح زیر آورده است:
أَتَأْمُرُونَ النَّاسَ بِالْبِرِّ وَتَنسَوْنَ أَنفُسَکُمْ وَأَنتُمْ تَتْلُونَ الْکِتَابَ أَفَلاَ تَعْقِلُونَ
ترجمه:
آیا مردم را به نیکى دعوت کرده و خودتان را فراموش می نمایید؟ آیا هیچ تعقل نمى ورزید؟ آیه ۴۴ سوره بقره
در شرایطی که آمارهای مبتلایان کرونا و مرگ و میر ناشی از آن در کشور و استان روز به روز بیشتر می شود، خبری مشاهده می شود که مسئولان دولتی _ که خود باید انگیزه بخش و الگوبخش مردم در مراعات قواعد ستاد ملی مبارزه با کرونا باشند_ در مراسمی تشریفاتی برای معارفه رئیس جدید دادگستری شهرستان کهگیلویه با حضور امام جمعه دهدشت، فرماندار کهگیلویه، مسؤولان قضایی استان و شهرستان، گرد هم جمع می شوند.
در وضعیتی که اداره جات دولتی ما بخاطر اعلام شرایط قرمز و سیاه کرونایی بعضاً تعطیل، نیمه وقت یا یک روز در میان مشغول کار هستند، و بهمین خاطر کارهای روزمره مردم دستخوش گیر و گرفت هایی شده است، این یک بام و دو هوای مسئولین دولتی که از سویی مانع و رادع مردم می شوند و از سوی دیگر به جلسات حضوری غیرضرور می پردازند، چه معنایی می تواند داشته باشد؟ آیا هیچ طرح بدیل و جایگزینی برای برگزاری همچین مراسمی در خاطر مسئولان خطور نکرد؟
مگر غیر از این است که از تریبون های رسمی مردم را از تجمعات منع می کنیم و گاهی جریمه هایی در نظر می گیریم، آنگاه خود بی اعتنا به پیامدهای آن، به جلسات حضوری مبادرت می ورزیم و با رسانه ای کردن آن، به ریش ملت می خندیم!!!!
اگر قرار است مردم، از مراسمات شادی و شیون خود امتناع بورزند، مسئولین دولتی باید پیشگام و پیش‌قرآول تبعیت از این سنت باشند.
ما دانشجویان بسیجی تاکنون در برگزاری برنامه های اختصاصی خود چه در سطح پایگاه، چه حوزه و چه ناحیه، بخاطر تبعیت از قانون و رعایت شرایط بهداشتی، از برگزاری جلسات خود بصورت حضوری خودداری کرده، و بر همین اساس حق و وظیفه خود می دانیم که برگزاری این جلسه را به این نحو آن هم در این شرایط، بشدت و حدّت محکوم کنیم و این اِنذار را به مسئولین می دهیم که در هر سطحی که عمل می کنید باید همچنانکه آمر به قانون هستید، عامل به قانون نیز باشید.
این فضای دوگانگی و تعارض بین نظر و عمل مسئولین، و همینطور تضادِ بین مقام دولتی و مردم عادی، باید پایان یابد و همه ما می باید مصوبات ستاد ملی مبارزه کرونا را طابق النعل بالنعل عمل کنیم.
بسیج دانشجویی شهید میثمی دانشگاه یاسوج