مدیران خبرگزاری ها و سایت های خبری کهگیلویه و بویراحمد می توانند از مزایای مشوق های بیمه طرح کارورزی بهره مند شوند
مدیران خبرگزاری ها و سایت های خبری کهگیلویه و بویراحمد می توانند از مزایای مشوق های بیمه طرح کارورزی بهره مند شوند

  مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد گفت: مدیران خبرگزاری ها و سایت های خبری مجوز دار در این استان می توانند از مزایای مشوق های بیمه ای طرح کارورزی برای موضوع بیمه خبرنگاران در قالب کارورز بهره مند شوند. به گزارش فریاد جنوب ،پروانه نیک مرام روز یکشنبه در نشست با […]

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد گفت: مدیران خبرگزاری ها و سایت های خبری مجوز دار در این استان می توانند از مزایای مشوق های بیمه ای طرح کارورزی برای موضوع بیمه خبرنگاران در قالب کارورز بهره مند شوند.

به گزارش فریاد جنوب ،پروانه نیک مرام روز یکشنبه در نشست با مدیر خانه مطبوعات کهگیلویه و بویراحمد و جمعی از خبرنگاران کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج، اظهار داشت: مدیران مسئول سایت های خبری و خبرگزاری ها می توانند به ازای هر 2 نفر بیمه شده قبلی خبرنگاران خود، یک نفر خبرنگار جدید را بیمه کند.

وی افزود: مدیران خبرگزاری ها و سایت های خبری مجوز دار که نسبت به بیمه کارورز (خبرنگار) اقدام کنند به مدت حداکثر 2 سال از مشوق های بیمه ای سهم کارفرمایی برخوردار خواهند شد.

نیک مرام بیان کرد: از لحاظ مالی، 25 میلیارد ریال با اشتغال یک هزار و 500 نفر به طرح کارورزی در کهگیلویه و بویراحمد اختصاص یافته است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: مشوق های بیمه ای سهم کارفرمایی امسال پیش بینی 3500 نفر به میزان بیش از 48 میلیارد ریال است.

وی عنوان کرد: حرفه خبرنگاری یکی از مشاغل شناخته شده در ردیف سخت و زیان آور است، شغلی که به خودی خود سختی های فراوان و فرسوده کننده ای دارد اما در کنار همه سختی ها، بسته بودن چتر خدمات بیمه برای دست اندرکاران این حرفه دردی مضاعف بوده است.

نیک مرام بیان کرد: با حمایت وزارت کار شغل خبرنگاری به عنوان مشاغل سخت و زیان آور محسوب شده که براساس آن خبرنگاران با 20 سال خدمت بازنشسته خواهند شد.

وی ابراز داشت: در صورت احراز سوابق بازنشستگی مستمری آنان نیز توسط سازمان تامین اجتماعی برقرار می شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به تعاونی مسکن برای خبرنگاران گفت: این مهم در دستور کار این اداره کل قرار گرفته و مقدمات آن در حال اجراست.

نیک مرام تصریح کرد: در این رابطه هیات موسسی از سوی خانه مطبوعات استان و فرهنگ ارشاد اسلامی تشکیل و درخواست این امر به وزارت کار ارسال خواهد شد و در صورت موافقت با تعاونی مسکن خبرنگاران گام های بعدی برداشته خواهد شد.

مدیر خانه مطبوعات کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: در حوزه حرفه خبرنگاری کمرنگ بودن پوشش بیمه ای از سوی رسانه ها یکی از معضلات و گلایه های مطرح در این حرفه است.

زیبا کرمی افزود: امنیت شغلی از مسائلی است که با قرار گرفتن زیر پوشش بیمه برای خبرنگار تامین می شود حال آنکه چندین خبرنگار فعال در حوزه اطلاع رسانی از این مهم بی بهره اند.

وی عنوان کرد: تلاشها و پیگیریهای فراوانی برای حل مشکل بیمه خبرنگاران کهگیلویه و بویراحمد انجام شده اما تا پیش از این نشست نتیجه ای در پی نداشته است.

کرمی ابراز داشت: هم اکنون افزون بر 200 نفر خبرنگار آقا و خانم در رسانه های خبری کهگیلویه و بویراحمد فعالیت می کنند.

بیش از 100 رسانه خبری در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد.

به جز برخی هفته نامه ها و دو هفته نامه های کهگیلویه و بویراحمد تمامی رسانه های خبری این استان فعال است .