مدیرکل میراث فرهنگی ،گردشگری و صنایع دستی استان کهگیلویه و بویراحمد از ثبت ملی لباس سنتی محلی استان کهگیلویه و بویراحمد خبر داد.
مدیرکل میراث فرهنگی ،گردشگری و صنایع دستی استان کهگیلویه و بویراحمد از ثبت ملی لباس سنتی محلی استان کهگیلویه و بویراحمد خبر داد.

ه گزارش فریاد جنوب استان کهگیلویه و بویراحمد ، محمود باقری در آیین رونمایی از لباس محلی  که در حاشیه برگزاری چهارمین جشنواره کوچ عشایر برگزار شد بیان کرد: خوشبختانه ۴ مورد ثبت ملی شد که یکی از آنها لباس لری بود ،خوشحال هستیم که یکی از نمادهای فرهنگی ما که لباس لری زنانه و […]

ه گزارش فریاد جنوب استان کهگیلویه و بویراحمد ، محمود باقری در آیین رونمایی از لباس محلی  که در حاشیه برگزاری چهارمین جشنواره کوچ عشایر برگزار شد بیان کرد: خوشبختانه ۴ مورد ثبت ملی شد که یکی از آنها لباس لری بود ،خوشحال هستیم که یکی از نمادهای فرهنگی ما که لباس لری زنانه و مردانه مربوط به استان است ثبت ملی شده است.

باقری ادامه داد : برخی اوقات استانهایی مانند فارس ، خوزستان ،اصفهان صحبت هایی دال بر اینکه این لباس مربوط به آنهاست که باید عنوان کنیم که این لباسی که امروز ثبت ملی شده است مربوط به مردم استان کهگیلویه و بویراحمد است.

وی با اشاره به اینکه این لباس یک اصالت قدیمی و ممتاز ثبت نهایی شده است گفت: افتخار داریم که لباس ملی ما در کشورهای دیگر بعنوان بهترین لباس و بهترین پوشش شناخته شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی ،گردشگری و صنایع دستی استان ادامه داد: به لحاظ پوشش یکی از بهترین پوششها مخصوصا برای خانم ها اسا این لباس هم بلحاظ زیبایی و تنوع رنگ ها و هم بلحاظ پوشش از بهترین ها است .

فریاد جنوب گفتنی است در ره ثبت ملی لباس لری ،محلی زانان و مردان استان کهگیلویه و بویراحمد خانم سیده اعظم کاظمی و آقای پرند وار مدیر رسانه ملا نیوز زحمات زیادی متحمل شدند که جای تقدیر دارد.