مدیر کتاب‌فروشی «خانه کتاب یاسوج»: عدم حمایت مردم یاسوج از کتاب
مدیر کتاب‌فروشی «خانه کتاب یاسوج»: عدم حمایت مردم یاسوج از کتاب

مدیر کتاب‌فروشی «خانه کتاب یاسوج» گفت: طرح‌های فصلی که برای حمایت از کتاب‌فروشی‌ها برگزار می‌شود ایده قابل‌توجهی است، اما مردم برای دومین‌بار از این طرح در «خانه کتاب یاسوج» استقبال نکردند. عدم حمایت مردم یاسوج از کتاب فریاد جنوب : گودرز خَلفی، با اشاره به استقبال پررنگ‌تر مردم یاسوج از طرح عیدانه کتاب در مقایسه […]

مدیر کتاب‌فروشی «خانه کتاب یاسوج» گفت: طرح‌های فصلی که برای حمایت از کتاب‌فروشی‌ها برگزار می‌شود ایده قابل‌توجهی است، اما مردم برای دومین‌بار از این طرح در «خانه کتاب یاسوج» استقبال نکردند.
عدم حمایت مردم یاسوج از کتاب
فریاد جنوب :
گودرز خَلفی، با اشاره به استقبال پررنگ‌تر مردم یاسوج از طرح عیدانه کتاب در مقایسه با تابستانه بر لزوم تقویت تبلیغات رسانه‌ای برای معرفی بیشتر این طرح تأکید کرد.
خَلفی در باره طرح تابستانه کتاب، بیان کرد: طرح‌های فصلی که برای حمایت از کتاب‌فروشی‌ها برگزار می‌شود ایده قابل‌توجهی است، اما مردم برای دومین‌بار از این طرح در «خانه کتاب یاسوج» استقبال نکردند.

وی با ابراز تأسف بابت استقبال کم مردم یاسوج از طرح تابستانه کتاب افزود: هرچند برای «خانه کتاب یاسوج» تبلیغات خوبی را پیش‌بینی کرده بودیم و حتی به مشتریان دوره قبل پیامک ارسال کردیم اما حضور مردم چشمگیر نبود.

خلفی، طرح بنر طرح تابستانه کتاب را چندان در جلب مخاطب مؤثر ندانست و ادامه داد: رنگ قرمز و سفید بنر تابستانه کتاب برای این طرح مناسب نبود و برای چنین طرحی باید از تصویرسازی‌ها و رنگ‌های بهتری استفاده شود تا به جذب مخاطب کمک کند.

این کتاب‌فروش درباره میزان اعتبار «خانه کتاب یاسوج» گفت: اعتبار اولیه کتاب‌فروشی 450 هزار تومان بود. بعد از افزایش اعتبار کتاب‌فروشی‌های مناطق محروم مجموع اعتبار «خانه کتاب یاسوج» به 3 میلیون و 750 هزار تومان رسید اما طی 10 روز فقط 500 هزار تومان از این اعتبار کسر شد.

وی با اشاره به تأثیر منفی همزمانی سه روز تعطیلی با تابستانه کتاب بیان کرد: استقبال کم از تابستانه کتاب شاید به دلیل ناآشنایی مردم باشد. صداوسیما برای معرفی این طرح بسیار مؤثر است و برای تبلیغ این طرح به رسانه‌ها نیاز است. البته نباید محدودیت‌های بودجه و شرایط اقتصادی کشور را نادیده بگیریم.

مدیر خانه کتاب یاسوج با مقایسه وضعیت خانه کتاب یاسوج در دو طرح عیدانه و تابستانه کتاب ادامه داد: خانه کتاب یاسوج در طرح عیدانه موفق‌تر ظاهر شد و مردم از این طرح استقبال بیشتری کردند.

به گفته وی، حمایت از کتاب‌های تخصصی و دانشگاهی باهدف حمایت از اقشار کم‌درآمد می‌تواند در طرح‌های تخفیف لحاظ شود.

خَلفی درباره افزایش حمایت از کتاب‌های تألیفی در طرح تابستانه کتاب افزود: با ایده افزایش حمایت از کتاب‌های تألیفی در طرح‌های فصلی موافقم. باید از نویسندگان ایرانی حمایت کرد.