مراقب تاریخ و فرهنگ ما در میراث فرهنگی باشید/در میراث فرهنگی چه خبر است ؟
مراقب تاریخ و فرهنگ ما در میراث فرهنگی باشید/در میراث فرهنگی چه خبر است ؟

در روز های اخیر عده ای باستان شناس وارد دهدشت شدند ، به بدترین شکل ممکن و بدلیل کج فهمی و بی تفاوتی و نابلدی خیلی از مسئولین مرتبط ، اتفاقاتی رخ داد که قطعا” تبعات بسیاری برای فرهنگ ما خواهد داشت و نقطه‌ی بسیار تاریکی در مهمان نوازی و تمدن و نوع دوستی مردمان ساده دل و خوش قلب این دیار به جای خواهد ماند.

به گزارش فریاد جنوب ،یکی از مهمترین موهبت هایی که میتواند نصیب هر استان و شهرستانی شود ،گسیل شدن توریست و گردشگر به سمت آن استان است و چه موهبت بزرگی است اگر از کشورهای متمدن و بزرگ دنیا باشد….

مقدمه‌ی حضور گردشگر و توریست ، اطلاع آنان از فرهنگ و اماکن باستانی آن منطقه میباشد و یکی از عوامل مهم در معرفی بناها و اماکن فرهنگی و گردشگری و باستانی ما ، حضور باستان شناسان است . در روز های اخیر عده ای باستان شناس وارد دهدشت شدند ، به بدترین شکل ممکن و بدلیل کج فهمی و بی تفاوتی و نابلدی خیلی از مسئولین مرتبط ، اتفاقاتی رخ داد که قطعا” تبعات بسیاری برای فرهنگ ما خواهد داشت و نقطه‌ی بسیار تاریکی در مهمان نوازی و تمدن و نوع دوستی مردمان ساده دل و خوش قلب این دیار به جای خواهد ماند. متاسفانه بدلیل ضعف های مدیریتی و عدم رعایت قوانین موضوعه و سهل انگاری های صورت گرفته جهت انجام مکاتبات اداری لازم برای تامین امنیت باستان شناسان داخلی و خارجی از سوی مسئولین امر که این سهل انگاری های تاسف بار از سوی فرماندار محترم کهگیلویه نیز اشاره شده است ، باعث گردید تا تعدادی از کارکنان اداره میراث فرهنگی کهگیلویه مورد حمله و ضرب و شتم قرار بگیرند و وحشت و اضطراب فراوانی بر باستان شناسان خارجی نیز وارد گردد ، تعجب بارتر و تاسف انگیزتر این است که برخی از افراد مسئول ، بخاطر سرپوش گذاشتن بر سوء مدیریت خود ، قصد داشتند موضوع به این مهمی را که حتی به حیثیت مملکت اسلامی وعزیزمان گره خورده است را مخفی کنند ،  به دروغگویی روی آوردند بطوری که احدی از معاونین مدیرکل اداره‌ی میراث فرهنگی استان ، به کتمان حقیقت پرداختند .

حال سوالات متعددی مطرح است از جمله اینکه :

۱-مدیر کل میراث فرهنگی و معاون ایشان در استان و نیز نماینده و مدیر وی در شهرستان کهگیلویه ،  آیا در بدو ورود در مورخه 13 آبانماه ۱۴۰۰  نامه نگاری های لازم و مکاتبات قانونی به شورای تامین شهرستان و مراجع امنیتی و نیروی انتظامی جهت امنیت و حفاظت از سلامت مهمانان خارجی صورت گرفته است یا نه؟ و آیا باتوجه به سخنان فرماندار محترم کهگیلویه مبنی بر عدم اطلاع از این امر مهم در شهرستان کهگیلویه ، تکلیف مدیران بی کفایت و نالایق و سهل انگار که به راحتی حیثیّت و آبروی یک شهرستان و استان و حتی مملکت را لکه دار کردند چیست؟

۲-آیا تعدی یا تفریط در شغل و وظیفه محوله از مصادیق بارز جرم خیانت در امانت و مستوجب تعیین کیفر ومجازات اشد نمیباشد؟

۳-آیا اینکه در لحظه مناقشه مدیران نالایق و بی کفایت از سر استیصال و درماندگی و نابلدی به مثابه یک درگیری محلی ، چنین فاجعه بزرگی را به نیروی انتظامی گزارش دادند نشان نمیدهد که نیازمند غربالگری انقلابی در مدیریت اداری و پس زدن  و کوتاه نمودن دست رابطه مندی و معاملات جناحی در ادارات دولتی و اعمال ضابطه مندی و شایسته سالاری آن هم براساس فاکتورهای انقلابیگری و جهادی در انتصاب مدیران جدید میباشیم؟

۴-استاندار انقلابی ، دلسوزان نظام و انقلاب ، دادستان محترم استان بعنوان نماینده مدعی العموم ، آیا از این فاجعه بزرگتر برای شهرستان کهگیلویه میتوان تجسم کرد ؟ آیا باستان شناس آلمانی که بدلیل بی کفایتی و ضعف و ناکارآمدی مدیران مستاصل و درمانده ذی ربط که خیلی از آنها از سر معاملات جناحی و قومی در راس امور قرارگرفتند و الفبای مکاتبات قانونی و اداری راهم بلد نبودند ، با صحنه هایی از خشونت و درگیری و ضرب و شتم مواجه شده است ، فرهنگ و تمدن ما را به گوش دنیا مخابره میکند؟ و آیا این میزان از تعدی و تفریط مدیران مستوجب شدیدترین مجازت های قانونی نمیباشد؟

درپایان معروض میداریم که مردم ، فرهنگ و تاریخ این شهرستان نه توسط افراد مهاجم بلکه بوسیله مسئولین ناتوان و بی تفاوت به امورات و مستاصل به یغما رفت و تا سالها این ننگ بر دامن این شهر بی گناه و افتاده در چنگال برخی مدیران نالایق خواهد ماند و تنها چیزی که میتواند آلام و دردهای این مردم را بکاهد ، برخورد قاطع و انقلابی و بدون محافظه کاری های سیاسی و جناحی خواهد بود….

شادی روح شهدا صلوات