مرزِ واقعیتِ پروژه های آبی کهگیلویه و بهمئی از کاغذ بازی تا میدان عمل
مرزِ واقعیتِ پروژه های آبی کهگیلویه و بهمئی از کاغذ بازی تا میدان عمل
مدیرعامل آب منطقه ای استان بداند که این استان، استاندار هم دارد و این کشور وزیر نیرو و این همه تمجید در اول، وسط و پایان صحبت غیر ضروری اش در خصوص پروژه های آب از نماینده مجلس را مردم به خوبی متوجه هستند.

آنچه می‌خوانید از سری یادداشت های مخاطبین پایگاه خبری “فریاد جنوب” است و انتشار آن به معنی تأیید تمام یا بخشی از آن نیست. شما هم می‌توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.

پایگاه خبری تحلیلی فریاد جنوب ؛ سید حسین رهی : در آستانه اربعین سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) میلیون ها انسان آزاده و عاشق از سراسر ایران و جهان به سوی آستان مقدسش روانه هستند تا حماسه عظیم جهانی عاشورائیان را تکرار نمایند.

شهادت و اربعینش تسلیت باد و رهروان و محبانش در کنف لطف خدای بزرگ محفوظ و مأجور ان شاءالله.

سخن حکیمانه و عارفانه‌ی آن امام همام که فرمود : ” اگر دین ندارید لااقل آزاده باشید ” تا روز حشر بر تارک دنیای فانی نمایان است. سخنی که تابع ظرف زمان و مکان و فرد نیست بلکه همواره درخشان است.

جای بسی شکر و مسرت دارد که محل پروژه آبرسانی به ۴ شهر در طی قریب به ۳ سال گذشته بالاخره یک روز شلوغ و البته پرهیاهو را به خود دید.

حومه غربی کهگیلویه از ساکنان و رهگذرانش تا مرز خروج طبیعی اش که زمزمه تغییر آن مردم را آزار می دهد هرگز وسعت کمی و کیفی عملیات اجرایی پروژه آبرسانی به ۴ شهر در سالیان گذشته را فراموش نخواهد کرد و باید دانست که از سرگیری و فعالیت سابق آن به یک آمال و آرمان شبیه است.

حجم عوامل مشغول در پروژه از نیروی انسانی (مشاغل مختلف) گرفته تا تعدد و تکثر ماشین آلات سبک و سنگین خود برای مردم و منطقه خاطره ای است که تکرارش به آسانی ممکن نیست.

پروژه ای ملی، ردیف دار و دارای حجم بالای بودجه تخصیصی با محوریت قرارگاه سازندگی خاتم با سماجت و پیگیری مصرانه و مجدانه نماینده وقت (سردار عدل هاشمی پور که نقش اثر گذارش در مجلس شورای اسلامی(نایب رئیسی کمیسیون انرژی) مزید بر علت بود تا این ابرپروژه با این تجهیز کارگاه فوق العاده، عملیات اجرایی را در چندین جبهه آغاز و در سه شیفت کاری (شبانه‌ روزی) دنبال نماید.

حجم این طرح عظیم باضافه گازرسانی به اقصی نقاط کهگیلویه بزرگ و … بود که کهگیلویه برای اولین بار رکورد مصرف گازوئیل کشور را رقم زد که این هم تکرار ناشدنی است.

سخن در این باره و دیگر پروژه های به کما رفته و از دستور کار خارج شده نظیر؛ نیروگاه سیکل ترکیبی، باند اضطراری، جاده لنده به تشان، ادامه گازرسانی ها و … جز ملال و حسرت نسبت به گذشته و انگشت حیرت به دهان مانده از گفته های غیر واقعی فعلی، عایدی ندارد اما اخلاق و انصاف و لزوم شفافیت امور اجازه سکوت نیز نمی دهند اگر چه مردم خود همه چیز را می دانند و به عینه می بینند.

لازم است مدیرعامل آب منطقه ای استان بداند که عمر مدیریتش هنوز به ۶ ماه نرسیده است و کمترین پیشرفت پروژه های آبی نیز در این ۶ ماهه بوده است. مدیرعامل آب منطقه ای استان بداند که هیچکدام از سخنانش برای مردم تازگی ندارد.

مدیر عامل آب منطقه ای استان بداند طرح های ملی این حوزه خصوصاً آبرسانی به ۴ شهر و لیکک از سد کوثر و دیشموک و چاروسا از رودخانه گندمکار که بعضاً پیشرفت فیزیکی تا ۵۵ درصد را که اعلام کرده است و هرآنچه در رابطه با مسیر سازی و لوله گذاری بجز کمتر از ۳ کیلومتر، و همینطور مسیر لوله گذاری شده از پل ایدنک تا نرسیده به سوق، جانمایی ایستگاه‌های پمپاژ و مخازن آب ۴ شهر که‌ بر زبان آورده، همه مربوط به دوره قبل از تصدی مدیریت اوست و لذا اگر در دوره مدیریتش گلی به سر آنها زده شده بود به هیچ وجه مجبور نبود کلیات پروژه را بر زبان آورد.!!!!! چرا که مردم این موارد و حتی ریز پروژه ها را بارها از صدا و سیمای مرکز استان و شبکه دنا دیده و شنیده و یا در جراید و شبکه های مختلف اجتماعی خوانده اند.

مدیرعامل آب منطقه ای استان بداند که این استان، استاندار هم دارد و این کشور وزیر نیرو و این همه تمجید در اول، وسط و پایان صحبت غیر ضروری اش در خصوص پروژه های آب از نماینده مجلس را مردم به خوبی متوجه هستند.

در آخر سخنی با نماینده محترم شهرمان
جناب آقای سید محمد موحد
فرموده اید:

[دو سال قبل که برای بازدید به این محل آمدم بودم پروژه شرایط خیلی بدی داشت ولی به لطف خدا الان شرایط تغییر کرده است.]

به ضرس قاطع عرض می کنم که تردد شما از سال ۹۴ تا ۹۸ از پل خیرآباد تا دهدشت به هیچ وجه با دوره نمایندگی فعلی قابل مقایسه نیست و فعالیت پروژه آبرسانی نیز کاملا عیان بود.

ببخشید که رک و صریح می گویم؛
اگر احیاناً چشمانتان را می بستید آیا صدای غرش ماشین آلات سنگین را هم نمی‌شنیدید؟؟؟ بوی جوشکاری لوله ها و دود ماشین آلات که مردم را به ستوه آورده بود به کنار.

برایتان آرزوی سلامتی و عاقبت بخیری دارم.

سید حسین رهی

  • منبع خبر : فریاد جنوب