مصاحبه اختصاصی فریاد جنوب با معلم فداکار روستای سرگچ بخش دیشموک/معلمی که سرویس مدرسه و پل عبور از رودخانه هم هست
مصاحبه اختصاصی فریاد جنوب با معلم فداکار روستای سرگچ بخش دیشموک/معلمی که سرویس مدرسه و پل عبور از رودخانه هم هست

پایگاه خبری فریاد جنوب:دیروز کلیپ معلمی که در یکی از روستاهای محروم استان مجبور است دانش آموزانش را از رودخانه عبور دهد در فضای مجازی دست به دست می شد و بازتاب زیادی داشت. از این رو بر آن شدیم که این معلم فداکار را پیدا کنیم و مصاحبه اختصاصی با ایشان داشته باشیم که […]

پایگاه خبری فریاد جنوب:دیروز کلیپ معلمی که در یکی از روستاهای محروم استان مجبور است دانش آموزانش را از رودخانه عبور دهد در فضای مجازی دست به دست می شد و بازتاب زیادی داشت.

از این رو بر آن شدیم که این معلم فداکار را پیدا کنیم و مصاحبه اختصاصی با ایشان داشته باشیم که به شرح زیر می باشد:

ابتدا خودتون رو معرفی کنید
اهل کجا هستید؟
چند وقته که در شغل شریف معلمی فعالیت دارید؟

صیاد تقی پور24سال
اصالتا اهل شهرستان لیکک هستم الان دوم سال هست که در کسوت معلمی خدمت میکنم. لیسانس علوم تربیتی دارم و مدت 2سال هست که دیشموک هستم.
اول بار هم به این روستای سر گچ رفتم برای تدریس و واقع رنج میبرم از محرومیت
محرومیت در حدی است که سرویس بهداشتی ندارند مردم

چندتا دانش اموز دارید؟
تقریبا21نفر هستند
از لحاظ بهداشتی هم مشکل دارد مثل سرویس بهداشتی راه ارتباطی هم هست ولی روزهای بارون رفت امد خیلی سخت تر میشه چون جاده خاکی هست و بدون زیرسازی.

شما چرا به دانش اموزان کمک کردید؟

جهت رضای خدا و ارامش دل .ببینید من انسان هستم و برام انسانیت مهم بود و به هر دانش اموزی که بتوانم کمک میکنم حتی اگر دانش اموز خودم نباشد.
از قدیم گفتند که از هر دستی بدی از همان دست پس میگری من خودمو جای اونها قرار دادم و در اون شرایط اگر کسی بهم کمک نمی کرد واقعا برام سخت بودالبته گفته باشم که هر روز این کارو انجام نمی دهم فقط روز های بعد از بارون که آب زیاد باشه روزهای که بارون نیست آب کمه و دانش اموزان راحت از آب عبور می کنند یا با الاغ عبور میکنند

از مسئولین چه توقعی دارید؟
روستا چه کمکهایی نیاز داره؟
حداقل کاری که میتونند بکنند امکانات اولیه برای یک زندگی ساده را براشون فراهم کنند، مثل سرویس بهداشتی.مردم این روستا خیلی تنگدست هستند و از کمترین امکانات بهداشتی برخوردارن.
بنظرم به دلیل اهمیت بحث بهداشت فردی و جامعه از اولویتهاشون کمک برای احداث امکانات بهداشتی هست.
و جاده ای که در روزهای بارونی به راحتی رفت امد کنند.چون جاده در روزهای بارانی تردد ازش بسیار مشکل میشه.

آیا دلیل خاصی داره که این روستاها تابه امروز پل ارتباطی و جاده مناسب نداشتند؟
من اولین بارم هست که رفتم تو این منطقه دقیق خبرم ندارم از دلایل نداشتن پل ولی از مردم که سوال کردم مثل اینکه قرار در این منطقه سدی زده شود به همین خاطر پل نزدند که اگه سد بزنند کل مردم باید کوچ کنند فکر کنم که مسئولین هم در جریان این کار باشند و
به همین خاطر پل نزدند که قرار سد زده شود.البته بنده خودم محل اقامتم داخل شهر هست بدلیل کمبود امکانات.

چه کنیم که کارهای نیک در استان به یک باور عمومی تبدیل بشه؟؟
ببینید به نظرم اگر مسئولین به مطالبات این مردم رسیدگی کنند و بهشون بها دهند،میان مردم باشند و درد و مشکلاتشون رو ببینند و در جهت رفعش کمک و همکاری کنند همچنان که تا به امروز انجام میدادند.
این حرکت بنده هم بی شک بین مردم تاثیر داردمسئولین سعی کنند که ارزش این کار به صورت عملی نشان دهند و برای این کار خیر و خوب ارزش قائل باشند تا برای دیگران هم انگیزه ایجاد بشه بقیه هم با این حساب سعی میکنند که چنین های خوبی انجام دهند و به همنوع خود هر کسی در مقام و به نسبت توان خودش کمک کنه.

شما میتونستید کمک نکنید حتی برای یکبار یا چند بار ولی کمک کردید،چرا؟

انسانیت بهم اجازه نداد که از دانش اموزان بگذرم.و اینکه چیزی که خیلی ازش رنج میبرم در روستا نبود سرویس بهداشتی برای اهالی هست ونبود جاده مناسب هست.

هدفتون از انتشار اون کلیپ چی بود؟

من همیشه از این مسئله خجالت میکشم که بخاطر انجام وظیفه ام مورد تشویق قرار بگیرم و همیشه موافق با گسترس و در دسترس بودن فضای مجازی اما هیچگاه فکر نمیکردم این گسترش شامل حال ما هم بشه.با این همه توصیفات و تقدیر و تشکر های که از بنده شده اما خدا میداند بنده هیچ میلی به نشر این کلیپ و این کار نداشتم چون احساس میکنم که اون ارج و بهای اصلیشو از دستت میدهد.ولی به اصرار همکارانم که گفتند اگه معلمی سهوا اشتباهی مرتکب بشود رسانه اینقدر بهش میپردازند پس بنابراین کار خوب را هم باید نشر بدیم راضی شدم . در پایان مجددا بنده اعلام میکنم که وظیفه ام بود و هیچ توقعی از کسی ندارم و فقط هدفم دیده شدن مشکلات این روستا و کمک به حل اون بوده .

*پیروز و سربلند باشید*
صیاد تقی پور