مصاحبه ای چالشی باطعم صندلی داغ با حضورمعاون سیاسی مجمع اصلاحات شهرستان بویراحمد: باکت وشلوار قرضی نمی توان در عرصه انتخابات ورود کرد /سید ضیاءالدین رضاتوفیق از شخصیت های کلیدی اصلاح طلبان استان است /در دوره مدیریتی  دکتر موسی خادمی به ایل سادات اجحاف شد /دوره استانداری دکتر خادمی قابل قیاس  با دوره دکتر احمدی نیست/عدم اتحاد وهماهنگی بین دوپیشکسوت اصلاحات در کهگیلویه عامل شکست اصلاحات بود/حضورم در انتخابات آتی بستگی تابع خرد جمعی است
مصاحبه ای چالشی باطعم صندلی داغ با حضورمعاون سیاسی مجمع اصلاحات شهرستان بویراحمد: باکت وشلوار قرضی نمی توان در عرصه انتخابات ورود کرد /سید ضیاءالدین رضاتوفیق از شخصیت های کلیدی اصلاح طلبان استان است /در دوره مدیریتی  دکتر موسی خادمی به ایل سادات اجحاف شد /دوره استانداری دکتر خادمی قابل قیاس  با دوره دکتر احمدی نیست/عدم اتحاد وهماهنگی بین دوپیشکسوت اصلاحات در کهگیلویه عامل شکست اصلاحات بود/حضورم در انتخابات آتی بستگی تابع خرد جمعی است

به گزارش پایگاه خبری فریاد جنوب؛ در روزهای گذشته یکی از سایت های محلی استان مصاحبه ی  یکی از سیاسیون استان رادرخصوص نگاه ونگرش ایشان به وضعیت استان را انتشار نمود واین پایگاه برحسب رسالت ذاتی خود مبتی بر اصل شفافیت وصحت وسقم این مصاحبه ، طی نشست صمیمی با یکی از فعالان سیاسی استان […]

به گزارش پایگاه خبری فریاد جنوب؛ در روزهای گذشته یکی از سایت های محلی استان مصاحبه ی  یکی از سیاسیون استان رادرخصوص نگاه ونگرش ایشان به وضعیت استان را انتشار نمود واین پایگاه برحسب رسالت ذاتی خود مبتی بر اصل شفافیت وصحت وسقم این مصاحبه ، طی نشست صمیمی با یکی از فعالان سیاسی استان ،مدرس خوشنام دانشگاههای شهر یاسوج ،عضو شورای حزب اتحاد ملت استان ومعاون سیاسی مجمع اصلاحات شهرستان بویراحمد جناب آقای دکتر سید نعمت الله خادمی به سوالات  مبهمی که اغلب مخاطبین گرانسنگ این پایگاه دنبال جواب های مبتی بر واقعیت بودند،پاسخ دادند.

این پایگاه آمادگی دارد در راستای احترام متقابل ،نقدهای مخاطبین به این مصاحبه را منتشر نماید
سوال  :

با توجه به این که حضرتعالی معاونت سیاسی ستاد دکتر روحانی در شهرستان بویر احمد را بر عهده داشتید و از فعالین سیاسی اصلاح طلب استان نیز هستید عملکرد دولت تدبیر و امید را چگونه ارزیابی می کنید ؟
پاسخ :
در دوره اول، دولت تدبیر و امید عملکرد نسبتا خوبی هم در عرصه داخلی و هم درعرصه خارجی به ویژه بحث برجام داشت اما متاسفانه در دوره دوم عملکرد دولت مورد رضایت توده مردم نیست ،مخصوصا اینکه قدرت خرید مردم حتی در کالا های اساسی بسیار پایین است و درزمینه اقتصادی وضیعت کشور بحرانی است از لحاظ سیاسی با توجه به این که اصلاح طلبان پشتیبان اصلی این دولت بودند متاسفانه در تصمیم گیری و مشورت نادیده گرفته شدند و بهایی به آنها داده نشد ، و شعار های دولت تا عمل فاصله ی زیادی دارد .
در آستانه چهلمین سال انقلاب هستیم امید است دولت بتواند به کمک سایر ارگان ها و مردم به سمت حل مشکلات جلو رود البته همه ما باید کمک کنیم وبه یک عزم همگانی نیاز است.

سوال :

با توجه با این که سید ضیاءالدین رضا توفیقی رئیس ستاد استانی بوده و ودر مصاحبه ای که آقای شریعتمداری وزیر فعلی وزارت صمت قبل از انتخابات داشته اند اظهار نمودند که مدیران استان ، خاصه استاندار از مشاورت ها و نظرات ستاد استانی کمک بگیرد آیا عملا جناب آقای دکتر احمدی به عنوان استاندار از ایشان نظر خواهی نمودند؟ تحلیل شما در نظر خواهی و عدم نظر خواهی ایشان چیست ؟

پاسخ؛
آقای رضا توفیقی علاوه بر ریاست ستاد استانی از شخصیت های سیاسیِ و کلیدیِ اصلاح طلبان استان است متاسفانه تا جایی که این حقیر اطلاع دارم جناب استاندار از ایشان نظر خواهی و مشورت نکردند در صورتیکه حقوق سیاسی ایجاب می کرد که جناب استاندار در فرآیند کاری خود ازرئیس ستاد دکترروحانی نظر خواهی می نمودند جناب استاندار نه تنها نظر خواهی نکردند بلکه بر خلاف این موضوع عمل کرده اند که امید است که آقای استاندار در مسیر حرکت خود تجدید نظر فرمایند.

 سوال :

با توجه به اینکه دکتر سید موسی خادمی دومین استاندار بومی و اولین استاندار بومی اصلاح طلب استان بودند عملکرد ایشان را در دولت تدبیر وامید در استان چگونه ارزیابی می کنید
پاسخ:
این حقیر شناخت کامل از دکتر سید موسی خادمی دارم ایشان شخصیتی پاک دست و نجیب ، متواضع، علمی و از نظر مدیریتی دارای سوابق ارزنده ای بود و همین عوامل باعث انتخاب ایشان به عنوان استاندار شدند، البته نسبت به عملکرد ایشان در حوزه سیاسی انتقاداتی وارد بود که خود این حقیر جزء منتقدان ایشان بودم اما در فرآیند توسعه ی استان انصافا نسبت به وضعیت موجود و وضعیت ماقبل دولت یازدهم تلاش قابل قبولی از خود نشان دادند و استانداری بدون حاشیه بود ، تمام هم وغم ایشان توسعه استان بود.
ارتقاء ایشان به استان لرستان نشان از کارنامه ی قابل قبول وی در استان ماست‌.

سوال :

بعضی از سیاسیون از هر دو جناح به دکتر خادمی برچسب قومیت گرایی می زنند به صورت صریح و واضح پاسخ دهید آیا چنین چیزی در دوره ی مسئولیت ایشان وجود داشته یا نه؟
پاسخ؛
با توجه به این که استان ما قبیله ای و عشیره ای است وجناب دکتر خادمی بومی این استان و منسوب به طایفه بزرگی از این استان بود قطعا برچسب قوم گرایی چه بخواهیم و چه نخواهیم به ایشون نسبت داده می شود اما اگر واقعا انصاف به خرج دهیم و کارشناسی شده قضاوت کنیم . در یک بررسی کوتاه با ارقام و آمار موجود می شود بحث قوم گرایی را درمورد ایشان رد کرد.
ببینید؛ طایفه بزرگ سادات امام زاده علی که پر جمعیت ترین طایفه استان و از لحاظ کیفییت الحمدلله در سطوح عالی هم حرف برای گفتن دارد در دولت اصلاحات ۱۲ مدیر کل کلیدی و یک معاون استاندار و بیش از ۳۰ مدیر رده پایین تر داشت و در دولت دکتر احمدی نژاد ۸ مدیر کل کلیدی و یک معاون استاندار و ۲۵ مدیر رده پایین ترداشت اما در این دولت حدود ۶ مدیر کل آن هم مدیرکل درجه ۲ و۳ ، و ۱۱ مدیر رده پایین داشت ۲ مدیر کل آن از همان دوره احمدی نژاد درمسئولیت بودند. حالا با توجه به این آمار خودتان قضاوت کنید که آیا قوم گرایی شده است یا نه؟ به نظر می آید در دوره دکتر خادمی در حق این طایفه اجحاف شد چون آمار مدیریتی تقریبا به نصف کاهش پیدا کرده است.

سوال ؛
در صورت امکان عملکرد دواستاندار دولت تدبیر و امید را در استان تحلیل نمایید و عملکرد کدامیک در راستای توسعه ی استان مثمر ثمر می دانید.
پاسخ
آمار و ارقام و اسناد هر دو استاندار موجود است که در سوال های قبلی تلویحا به عملکردشون اشاره شد . در شاخص های توسعه ی به چهار خطه کردن جاده های وروری شهرستان ها و جاده دهدشت یاسوج یا جاده پاتاوه دهدشت به عنوان جاده ملی یاورزشگاه یاسوج یا بیمارستان و برق بهمئی و گاز چاروسا دیشموک  و  خیلی کارهای زیرساختی دیگر در تمام شهرها و روستاهای استان می توان  اشاره کرد که دردولت  اول دکتر روحانی( زمان دکتر خادمی)  در استان اتفاق افتاد .اما در دولت دوم   یعنی زمان دکتر احمدی متاسفانه تاکنون کار مهمی برای استان صورت نگرفته است تازه فرودگاه استان تعطیل گردید و پایتخت طبیعت استان از بی آبی رنج می برد،بیکاری تشدید شده است و منابع ملی در آتش سوخت و اغلب پروژهای مهم  تعطیل گردیدند همین جاده پاتاوه دهدشت و جاده یاسوج سادت دهدشت ،قطعه سه جاده شیراز‌ ومحور یاسوج – سیسخت و …درهمین یکسال متوقف شده اند. حالا خودمردم  قضاوت کنند که  کدام استاندار به فکر توسعه استان بودند؟

سوال : دلیل عدم توفیق اصلاحات در کهگیلویه بزرگ چیست ؟

پاسخ :  بعد از جداشدن کهگیلویه و گچساران تا کنون متاسفانه کاندیدای اصلاحات توفیق ورود به بهارستان را پیدا نکرده است و علت اصلی  آن شکاف بین اصلاح طلبان، خواسته یا نا خواسته بوده است  اما وجود دو دوست پیشکسوت در راس اصلاحات  و عدم اتحاد و هماهنگی آنها عامل شکست اصلاحات در آن حوزه بوده است. امید  است که  اتحاد اصلاح طلبان در آنجا به همگرایی مبدل گردد.

سوال  ؛
در انتخابات گذشته ی مجلس شورای اسلامی مجمع اصلاحات ‌کهگیلویه دکتر کامرانی را حمایت نمودند عدم توفیق ایشان در انتخابات را چگونه ارزیابی می کنید؟
پاسخ؛
آقای دکتر کامرانی از دوستان سیاسی این حقیر است و گزینه ی مجمع اصلاح طلبان بود اما مجمع اصلاح طلبان فرصت انتخاب   گزینه ی با شانس رای آوری بهتر را هم داشت، اما در این   انتخاب اشتباه تاریخی کرد چون رای اصلاح طلبان را در حوزه ی کهگیلویه بزرگ به صورت معناداری تنزل داد.   به نظربنده ،در سیاست  باید بدانیم با کت و شلوار قرضی نمی شود وارد انتخابات شد از طرفی پرچم دار اصلاحات کهگیلویه ایشان را به رسمیت  نشناخت  و عدم توفیق ایشان در عدم همراهی اصلاح طلبان بود.

 سوال  ؛
به چه دلیل در دور گذشته حضرتعالی به نفع آقای دکتر کامرانی از انتخابات انصراف دادید؟
پاسخ؛
این حقیر وقتی ثبت نام نمودم خود را ملزم به پایبند ی به نظر مجمع اصلاحات می دانستم و چون مجمع ایشان را به عنوان کاندیدا معرفی نمودند با وجود اینکه هیچ شکی نداشتم که رتبه سوم می شود اما بدلیل تعهد اخلاقی – سیاسی به مجمع اصلاح طلبان احترام به تصمیم آن مجمع به نفع ایشان انصراف دادم.

 سوال
 در روز های گذشته در خبری از سایت ها اعلام ورود دکتر کامرانی به عرصه انتخابات کهگیلویه   خبر داده بود نظر جنابعالی در مورد ورود ایشان و توفیق یا عدم توفیق ایشان چیست؟
 پاسخ ؛
تاجایی که اطلاع دارم ورود ایشان یک تصمیم شخصی است و به نظر میرسد به نسبت دور قبل افت رای هم خواهند داشت.

 سوال  ؛
شنیده ها از ورود جنابعالی در انتخابات آتی حکایت می کند ؟ آیا قصد  ورود دارید؟
پاسخ ؛
این حقیر تابع خرد جمعی هستم و اگر خرد جمعی اصلاح طلبان به این نتیجه رسیدند که این حقیر وارد  شوم در خدمت هستم اما  در غیر این صورت ورود پیدا نخواهم کرد چون به خرد جمعی اعتقاد دارم ودر خدمت مجموعه هستم.

فریادجنوب :ازاینکه وقت شریفتان را در اختیار این پایگاه قرار دادید وبه سوالات مطروحه با صراحت وصداقت پاسخ دادید ، تقدیر وتشکرمی نمایم

سید نعمت الله خادمی :ممنون ومتشکرم ،امیدوارم توانسته باشم بدون نگاه سیاسی و قومی وقبیله ای به سوالات مطروحه پاسخ داده باشم وآرزوی توفیق برای ملت ایران دارم.