صفر تا صد آنچه باید ازعدل هاشمی پور بدانید
صفر تا صد آنچه باید ازعدل هاشمی پور بدانید
در مورد اینکه آقای هاشمی پور چقدر اموال دارد هیچ اطلاعی ندارم،اما یقین بدانید که نیروهای امنیتی و بازرسی مسئولان را رصد می کنند،در فعالیت های سیاسی ام چه در 8 ساله آقای بزرگواری و چه در این 6 سال رفاقت با سردار هاشمی پور هیچگاه در مسائل مالی دخالت نکرده ام حتی در جلسات مربوطه نیز شرکت نکرده ام و منبعد نیز حضور پیدا نخواهم کرد.

به گزارش پایگاه خبری فریاد جنوب ،  سید حسین رهی مشاور رسانه ای نماینده سابق کهگیلویه ، طی گفتگوی  به سوالات  استاد سید عبدالرحمن خادمی فعال سیاسی ، فرهنگی واجتماعی  که حول محور عملکرد چهارساله عدل هاشمی پور  مطرح شد ،پاسخ دادند

“متن این مصاحبه بدون دخل وتصرف منتشر می گردد”

از صفر تا صد از سردار  عدل هاشمی دفاع بفرمایید 
هر خدمتی که به منطقه سادات(تنگ پیرزال تا مله می و از آن سمت تا محدوده بویراحمد) ارائه شود در مقابل عظمت سادات (کیفیت و کمیت) و تاثیرگذاری که این ایل سترگ در تمامی مناسبات منطقه اجتماعی، سیاسی، علمی و … استان ایفا نموده و می نماید ناچیز است
به همین دلیل ترجیح می دهم خدمات سردار هاشمی در موقعیت فعلی ضرورت به بیان ندارند
گاهی برخی اقدامات ممکن است از نظر ریالی و یا کمیت موضوع خیلی به چشم نیایند اما آثار فراوان پس از آن بسیار مهم هستن بعنوان مثال،در سال 97 بر اثر سیل جوی آب زمین‌های سرفاریاب و دهنو در بالا دست زیر امامزاده حمزه به کلی از بین رفتند.
همینطور قسمت بالاتر از امامزاده در بازدید نماینده وقت دستگاه‌های اداره گاز که مشغول بازسازی قسمت گاز بودند با تماس آقای هاشمی پور با رئیس گاز کشور در اختیار راهداری قرار گرفتند و جاده مرمت شد اما در خصوص سرچشمه جوی های آب
و درخواست برخی کشاورزان در جهت حل اورژانسی موضوع با توجه به اینکه بذرکاری شده بود(برنج و پیاز) تیمدون.
سردار هاشمی در تماس و ارتباط با شرکت نفت خوزستان چند لوله اگر اشتباه نکنم 56 اینچ در فردار روز به سرفاریاب تخلیه شدند و در جوی آب تعبیه که هنوز مورد استفاده کشاورزان است
آیاآقای هاشمی آدم پاکدستی هست؟گویا تا زمان خدمت در سپاه دهدشت خیلی فقیر بود،چگونه در مدت کوتاهی در قرارگاه خاتم صاحب این همه اموال شد؟
به شما نگفته این اموال را کجا بدست آورده؟
در مورد اینکه آقای هاشمی پور چقدر اموال دارد هیچ اطلاعی ندارم
اما یقین بدانید که نیروهای امنیتی و بازرسی مسئولان را رصد می کنند.
در فعالیت های سیاسی ام چه در 8 ساله آقای بزرگواری و چه در این 6 سال رفاقت با سردار هاشمی پور هیچگاه در مسائل مالی دخالت نکرده ام حتی در جلسات مربوطه نیز شرکت نکرده ام و منبعد نیز حضور پیدا نخواهم کرد.
چقدر به پاکدستی وامانت داری آقای هاشمی ایمان داری؟این همه سرمایه هاشمی از کجا آمده؟این همه مال ثروت که درانتخابات منجر به اختلاف وتیراندازی شد را چطور توجیه میفرمایید؟

عرض کردم اطلاعی ندارم و اصولا به من مربوط نیست.
تا قبل از بهمن 94 که از آقای هاشمی پور حمایت کردم هیچ شناختی حتی به ظاهر از ایشان نداشتم و طبیعتا اون گذشته به بنده ارتباطی پیدا نمی کند اما از اون تاریخ (بهمن 94)تا کنون که ارتباط دارم به پاکدستی و امانت داری آقای هاشمی پور نمره خیلی خوب ( بالاترین نمره کیفی) را می دهم.
فقط می دانم که آقایان فعالیت اقتصادی داشته اند و طبیعتا آورده نیز داشته اند.
یقین بدانید همه این موارد و شبهات به تمامی مراجع قضایی، امنیتی، اطلاعاتی و به ویژه شورای نگهبان ارجاع داده شده است ضمن اینکه این موارد شخصی را بنده نه مسئولیت پاسخگویی دارم و نه اطلاع.
قرار بر سوال از عملکرد آقای هاشمی پور هست نه موارد حاشیه ای

خدماتی را که سردار در حوزه ی انتخابیه ۴شهرستان انجام دادند را تشریح فرمایید

۱_اقدامات مهندس عدل ها‌شمی پوردر حوزه ورزش وجوانان

احداث بیش از ۲۷چمن مصنوعی در نقاط مختلف از روستاها وسهرهای حوزه انتخابیه، ۴سالن ورزشی چندمنظوره که از وزارت نفت و برنامه بودجه کشور اعتبار گرفتند و لیست آنها مستند و موجود میباشد،
به علاوه کمک به باشگاههای ورزشی شهرستان ازجمله هندبال فوتسال،کوهنوردی و… که باپیگیری ایشان مبالغی از خیرین کشور اخذ و بامساعدت ایشان این مهم انجام گرفت.

۲_اقدامات انجام گرفته شده در حوزه پتروشیمی دهدشت

بعدازحداقل یک دهه که از کلنگ زنی پتروشیمی گذشته بود و هیچگونه عملیاتی انجام نشده بود وحتی اراضی که برای این پروژه درنظرگرفته شده بود تغییر کاربری نداده شده بودند، پروروژه ای که چندین سال به کما رفته بود و فقط نام پتروشیمی و یه تابلو خالی و حصاری خالی بود ولی این عزم سردار هاشمی پور بود که با تلاش ها و پیگیری های خویش جان دوباره ای به پتروشیمی داد و پتروشیمی دهدشت رو از کما درآورد و با آوردن مسئولان عالی رتبه نفت و انرژی به محل این پروژه و رایزنی های شبانه روزی پتروشیمی دهدشت را به مرحله اجرا در آوردند، تا الان نزدیک به دویست میلیارد تومان هزینه شده و بزودی با تامین اعتباری که با تلاش ایشان صورت گرفته و توسط وی محقق شده ساختمانهای صنعتی شروع خواهد شد که نوید اشتغالزایی خاص برای جوانان است ، این درحالیست که پروژه های خاکبرداری،ساخت ساختمانهای غیرصنعتی آن به پایان رسیده است و درحال حاضر قریب به دویست نفر در این پروژه مشغول به کارهستند و با جلوتر رفتن این پروژه تعداد زیادی از جوانان این منطقه مشغول به کار خواهند شد.

۳_اقدامات انجام گرفته شده در حوزه برق ونیروگاه

نیروگاه سیکل ترکیبی پادوک ۷۵۰مگاواتی که در منطقه پادوک درحال احداث است با پیگیری و ارتباطات ایشان با سرمایه گذارشروع گردیده که درآینده ضمن اشتغال برای بیش از سیصد نفر، انقلابی در تولید برق استان رخ می دهد که نیاز شهرستان و حتی استان از حیث برق خانگی،برق صنعتی رفع میگردد و میتوان در شهرک های صنعتی منطقه واحدهای تولیدی وکارخانجات مختلف راه اندازی کرد،بدیهی است که این موضوع میتوانددرآینده بخشی از اشتغال افسارگسیخته کهگیلویه بزرگ را پوشش دهد.
درشهرستان چرام اتفاقات مشابهی دراین زمینه انجام شده است.

۴_اقدامات انجام گرفته شده در حوزه فرهنگی وعام المنفعه

برای مکان های مقدسی چون مساجد و مصلی ها، کمک های ارزنده ای به شکل نقدی و بصورت کالاهای اساسی مانند وسایل گرمایشی وسرمایشی براساس لیستهای موجود، بیش از ۱۰ میلیارد ریال از خیرین دریافت و به این مکانها تحویل دادند، کما اینکه این روند مشکلات و سختی های خود را دارد اما همچنان این رویه ادامه دارد و خواهد داشت.

با پیگیری های سخت ایشان از خیرین مدرسه ساز، مدارس روستاهای مورخانی، سادات امامزاده علی، بیمجنگان و سرپری، و خوابگاه دوطبقه شبانه روزی قلعه رئیسی ساخته و تحویل داده شد،
حدود ۱۰ میلیارد ریال کمک نقدی از خیرین و وزارت آموزش و پرورش دریافت کردند و به آموزش وپرورش شهرستان پرداخت نمودند.

۵_اقدامات انجام گرفته شده در حوزه بهداشت ودرمان

در حوزه بهداشت علاوه بر ساخت و یا شروع به ساخت ساختمان درمانگاه توسط خیرین در قلعه دختر وچنگلوا وبردیان و کلایه، قریب به ۳۰۰ میلیارد ریال انواع تجهیزات پزشکی وآمبولانس باپیگیری از وزارت بهداشت برای بیمارستان دهدشت و درمانگاههای سوق، چرام ولنده فراهم کردند.

نطق ایشان در مجلس شورای اسلامی مبنی بر تذکر به وزیر بهداشت و پیگیری پروژه بیمارستان شهرستان چرام از مستندات این مساله است؛ شنیده ها حاکی از آن است که این پروژه پس از کش وقوسهای فراوان و کارشکنی های زیاد، شروع به کار نموده است.
راه اندازی مرکز فوریتهای پزشکی ۱۱۵ سوق ودرمانگاه تخصصی با حضورحداقل ۷دکترمتخصص، یک دستگاه آمبولانس ICU دار به قیمت ۱۵ میلیارد ریال و یک دستگاه رادیوگرافی به قیمت ۸ میلیارد ریال.

۶_اقدامات انجام گرفته شده در حوزه آبرسانی

اخذ مجوز برداشت مقدار۳۴۹میلیون مترمکعب آب از رودخانه مارون که برای اولین بار صورت گرفت، شروع عملیات تجهیزکارگاه و راه دسترسی سد آبریز که با احداث آن بیش از ۲۵هزارهکتار از زمینهای کشاورزی صحرای کلاچو، دشت برام آبیاری خواهد شد.
شروع آبرسانی به چهارشهر دهدشت، چرام، سوق و لنده از سدکوثر با پیگیری جدی ایشان صورت گرفته و پروژه های مذکور پیشرفت های قابل قبولی دراین مدت داشته اند.
اخذ مجوز و تامین اعتبار برای آبرسانی به دیشموک از رودخانه گندمکار که بزودی پیمانکار مشخص می شود و عملیات اجرایی آن شروع خواهد شد.
همچنین تامین لوله جهت اصلاح شبکه توزیع آب داخل شهرسوق اجرا شده است.

۷_اقدامات انجام گرفته شده در حوزه گازرسانی

گازرسانی به منطقه چاروسا ودیشموک و ۱۰۸ روستای حومه، که با اعتباری که ایشان از وزیر نفت گرفتندالان خط انتقال گاز تا روستای مورخانی که پانزده کیلومتر بعداز دیشموک است رسیده است، ذکر این نکته حائز اهمیت است که پروژه مذکور پیش بینی براین بود که حداقل هفت سال به سرانجام برسد ولی باتلاش وپیگیری سردار هاشمی پور قبل از زمستان۹۸ خط لوله انتقال گاز را از میان صعب العبورترین مناطق عبور داده و وارد خانه مردم نجیب بهمئی کرده است تا مردم این خطه زمستان را بابخاری بگذرانند.

گاز رسانی به روستاهای بی بی زلیخایی ودژکوه درحال حاضر عملیات اجرایی شروع شده است.

۸_ اخذ مجوز تخصیص برداشت۳۴۹میلیون مترمکعب اب از رودخانه مارون با همکاری مسئولین شرکت اب منطقه ای استان .

۹_ نهادینه شدن و تصویب و شروع مطالعات سد آبریز که ودر صورت انجام و به بهره برداری رسیدن کهگیلویه را متحول میکند.

۱۰_شروع و رشد خوب عملیات اجرایی پتروشیمی دهدشت .

۱۱_شروع نیروگاه برق پادوک کهگیلویه .

۱۲_ برخورداری مردم شریف قلعه رئیسی و روستاهای مسیر از نعمت گاز .

۱۳_ تکمیل مطالعات تامین اب شرب شهرهای دیشموک و قلعه رئیسی و نقاط جمعیتی و روستاهای مسیر از رودخانه گندمکار و برنامه ریزب جهت شروع عملیات اجرایی آن در آینده نزدیک

۱۴_رشد خوب راههای روستایی وبین شهری حوزه کهگیلویه و بهمئی .

۱۵_پیشرفت خوب ابرسانی به شهر لیکک و برنامه ریزی منظم جهت به بهره برداری رسیدن طرح فوق در سال ۱۳۹۹ که مردم شریف لیکک و روستاهای حونه مستحق این نعمت خدادادی هستند .

۱۶_ شروع و به بهره برداری رسیدن طرحهای کوچک از جمله مرغداری ، گاوداری و….در حوزه تحت حمایت .

۱۷_شروع و از سرگرفتن ساخت سد سرپری که میتواند نقطه گردشگری خوبی برای دهدشت باشدو……….

۱۸_اجرای طرحهای ورزشی از جمله چمنهای ورزشی به تعداد .۲۷. و تعاد ۴ سالن ورزشی چند منظوره …‌.در شهرهاو روستاهای حوزه انتخابیه جهت پر کردن اوقات فراغت جوانان عزیز .

۱۹_از سر گرفتن فعالیت معادن چرام و سرفاریاب

۲۰_اخذ مجوز باند اضطراری فرود هواپیما در شهرستان دهدشت

۲۱__ پیشرفت قابل توجه جاده پاتاوه دهدشت که با پیگیری وتامین اعتبار انجام گرفت

۲۲_ گرمسیری نمودن تعرفه برق درماههای تیر ومرداد برای کهگیلویه وچرام

۲۳_ جاده لیکک به جایزان که شش کیلومتر ان اماده اسفالت ومبلغ ۴میلیارد تومان دیگر برای ادامه کارگرفته شد

۲۴_ جاده لیکک به ابوالفارس که از محل اعتبار گرفته از وزارت نفت به طول ۲۰کیلومتر اسفالت گردید

۲۵__تامین جهیزیه زوجهای مستحق به تعداد …که بسیار دل انگیز است

 

برای اولین بار 27 چمن مصنوعی و ده ها سالن چند منظوره به کهگیلویه بزرگ آمد
اما حوزه سرفاریاب.
یک سالن ورزشی در سال 96 تخصیص یافت با یک و نیم میلیارد تومان از شرکت نفت باضافه یک چمن مصنوعی که در سرفاریاب احداث گردید

برای اولین بار در کشور 14000 هزار کنتور مجانی به مناطق محروم حوزه انتخابیه تخصیص یافت.

در دوران سردار عدل هاشمی چند مدیرکل ساداتی داشتیم؟چند مدیرکل عزل شد؟
ایا سردار از این عزل ها اطلاع داشت؟
در این مورد بارهابحث شده وقبلا نیز عرض کردم،با روی کار آمدن استاندار احمدی و ذهنیتی که نسبت به ساداتی ها به خوردش داده بودند باضافه جنگ درون جریانی آقایان منطقیان و لاهوتی سیبل اول مدیران ساداتی قرار گرفتند.
لازم به توضیح است که مدیران ساداتی نیز اگر بگویم بعضا در غفلت بودند به گزاف نگفته ام،برخی خود را نزدیک به احمدی دانستند و به نوعی مقابل سردار هاشمی موضع می گرفتند
بعنوان مثال
در جلسه ای که سردار با استاندار احمدی داشت سوالی (واکنشی تند) به استاندار داشت
احمدی هنوز هیچ نگفته بود که مدیر ساداتی به طرفداری از استاندارش شروع به توضیح داد
آقای هاشمی پور خطاب به وی گفت
از شما سوال نکرده ام از آقای احمدی سوال کرده ام خودشون حضور دارند.

می توانید استعلام بگیرید از آقایان تقوی ثبت احوال، موسوی امجد بهزیستی، وفایی بحران، آتش سودا بخشدار، سید عمران جهاد، صمیمی، استانداری، کشاورز دارایی و ..‌ که آقای هاشمی پور تمام قد از همه دفاع می کردند.
و دکتر نعیمی با اصرار و سماجت سردار هاشمی پور به معاونت علوم پزشکی رسید و منشأ خدمات فراوان و همینطور زنده یاد خواهش نیک (ره)

چه کاری برای عمران واشتغال جوانان حوزه سرفاریاب وسا د ات انجام داده شد
اشتغال نیاز به زیر ساخت دارد.و تا فراهم نشود اشتغال به معنای عام مفهوم ندارد اما بکارگیری بصورت انفرادی مواردی بوده،در حوزه عمران و آبادانی خدمات متعددی انجام شد از مساعدت های مختلف به شهرداری بیل بکهول و آمبولانس .
بخشش بدهی آب بهای مردم

آبرسانی به برخی روستاهای قسمت پشته زیلایی
مساعدت های متعدد و متکثر فرهنگی به مساجد و مدارس

مدرسه 3 کلاسه امامزاده علی

واریانت آب حیات
تکمیل تصفیه خانه آب
آسفالت معابر روستاهای عزیزی، دهنو و سواری
پروژه‌هایی که در دوره نمایندگی حاج آقای بزرگواری کلنگ زنی شده بودند و بعضاً افتتاح شده بودند،چرا آقای هاشمی دوباره کلنگ زنی می کرد،مانند جاده ی موروک، مانند گازرسانی به چاروسا
جاده طسوج که به اختلاف جزئی و مجازی آقایان هاشمی و بزرگواری انجامید به نوعی اختلاف برداشت شد،اگر اشتباه نکنم پیمانکار خلع ید شد و دوباره به مناقصه رفت و پیمانکار جدیدی آمد و این بود که اگر باز اشتباه نکنم از نظر روال اداری منعی نداشت
پس از آن مشاجره خیلی جزئی آقایان خودم مطلبی در رسانه ها تحت عنوان آقایان بزرگواری وهاشمی پور این تذهبون؟

اما گاز چاروسا و دیشموک ودشمن زیاری،بارها حتی از شبکه دنا آقای هاشمی اعلام کرد که مجوز گاز رسانی باضافه انجام فاز اول آن توسط آقای بزرگواری انجام شده،اما از آنجاییکه این پروژه قرار بود فاز به فاز آنهم به طول 5 کیلومتر 5 کیلومتر انجام شود اما به لطف حضور سردار هاشمی در کمیسیون انرژی از ابتدا تا انتها باضافه تمامی روستاهای مجاور در قالب یک پکیج تعریف شد و تأمین اعتبار گردید مجددا از روستای انجیره حدفاصل دیشومک و چاروسا کلنگ زنی شد و از چند جبهه عملیات اجرایی آن آغاز گردید.
خدمات سردار هاشمی برای مناطق سردسیری سادات مانند دلی خلیفه ای و دلی می رو بیان بفرمایید

وقتی با پیگیری، حمایت و تلاش سردار هاشمی پور مسئولانی از حوزه سرفاریاب از قبیل؛ فرماندار، معاونت علوم پزشکی، رئیس راهداری، راه و شهرسازی به مسند می رسند وطبیعتا انتظارات، مطالبات و توقعات بخش را باید عملی نمایند.
پروژه آبرسانی به رودخانه سادات قسمت اعظمش با تلاش سردار و از طریق خیرین انجام شد
مهمترین خدمت به این بخش حوزه سادات پیگیری و انجام مراحل اولیه گاز رسانی به این مناطق هست که بزودی کلنگ زنی و اجرایی می شود.
عدم اجرای طرح هادی در دلی می و خلیفه ای مانع از خیلی خدمات رسانی ها شده و می شود که خود مردم باید بیشترین همکاری را در این رابطه داشته باشند
اگر کاندید ساداتی ویا بویراحمدی که شرایط مثبتی داشته باشند ودرانتخابات پیش رو ورود کنند بازهم ازسردار هاشمی حمایت میکنید؟به نظرتون ایا سردار هاشمی دور جدید ورود میکنند یا خیر؟
در انتخابات قبل از احساسی بودن باید واقع بین بود و به اهداف فکر کرد نه به اشخاص،ناگزیرم گریزی بزنم به شرایط نامطلوب فعلی،قبل از انتخابات دور اخیر چه وعده ها که به تنگ پیرزال به بالا داده شد،پس کو؟
انتخاب کنندگان آقای موحد بعضا به امید آبادانی منطقه بودند برخی هم دلایل دیگری داشتند.اما نشد،پس باید درس بگیریم درسی بزرگ.

طایفه سادات پتانسیل های عظیمی برای هر موردی دارد که طبیعتا در کاندیداتوری هم قطعاً نیرو و فرد متشخص زیاد داریم‌اما با در نظر گرفتن جمیع جهات خاصه همسویی با دولت  در جهت پیشرفت همه جانبه در کل حوزه انتخابیه، به ویژه منطقه سادات تا به این‌ لحظه گزینه ای مناسب تر از سردار هاشمی پور نمی بینم،اگرچه کاندیداهای 1402 فعلا معلوم نیستند.

چرا در زمان هاشمی پور هیچگاه از نیروهای ساداتی دفاع نکردید؟
بعنوان مثال؛
اقای ……. آنزمان نگهبان و تا حد اخراج پیش رفت ،اما الان رئیس اداره است.
خط اول کاملا نادرست و از روی بی اطلاعی و یا ناآگاهی محض است.
یک نفر ساداتی پیدا نمی شود که کاری می داشت و بنده پیگیر نبوده باشم.

شخصی از سادات گزینه منصبی بود
فرماندار به من زنگ زد و گفت که به فلانی گفتم برو خونه رهی تا برات پیگیری کنه
به فرماندار عرض کردم؛ حاضر نیستم هم طایفه ای ام برای یک پستی به خونه من بیاد و وظیفه دارم هرچه از دستم برآید انجام دهم و مطمئن باش انجام می دهم.
چند روز بعد در یک مکانی 5 نفر بودیم،آقای حیدری راننده سردار. آقای سعادت پیشه مسئول دفتر، آقای فرماندار، بنده و سردار هاشمی،خود فرماندار نظر سردار را جویا شد
سردار گفت؛ مگر همین دو آقایی که کنارت نشسته اند اعلام نظر نکرده اند؟
گفت: بله
گفت پس نظر من هم همونه.
هرآنچه در رابطه با طایفه سادات از دستم برآید با کمال میل و رغبت انجام می دهم.

چند وقت پیش فرزند شخصی را از لنده که سرباز بود پیگیری کردم تا از بوشهر به لنده منتقل شد.
پدرش هرچه زنگ زد و اصرار کرد که میخام بیام خونه ات بهش اجازه ندادم سادات که جای خود دارد و تاج سر
به نظر شما دلیل شکست دور قبل سردار چه بود؟
دلایل متعددی داشته که در این مقال نمی گنجد و یک بحث اساسی و درون جریانی است.برخی معتقدند پنجشنبه و جمعه تاثیر بسزایی داشت.
البته قویاً معتقدم مهمترین بازخورد شکست سردار هاشمی اینه،مردم ضرر کردند

آیا عدل هاشمی کاری برای روستای موگر انجام داده؟
طبیعتا نماینده ها(فعلی، سابق و اسبق) و حتی کاندیداها و لیدرها اکثر روستاها را بلد هستند و رفته اند،روستایی نیست که حداقل فاتحه ای درش نخوانده باشند،گرچه موگر ماشاءالله صاحب ذی نفوذ داره حفظکم الله ان شاءالله.

ظاهرا غالب دوستان لیدر نمایندگان فعلی و سابق میفرمایند کوچک ترین اطلاعاتی از وضعیت مالی ایشان نداریم و از قصد و نیت آنان نسبت به حونه ی سایاتی مطلع نیستیم،میشه بفرمائید چگونه لیدری بودید؟؟
قویا عرض می کنم،،سردار هاشمی پور نسبت به ساداتی ها حسن نیت دارند و احترام دارند خیلی از بزرگان در همین گروه ارتباطشون کمتر از بنده نیست.خدایی تا الان بی مهری نسبت به کسی ازش ندیدم.فوق العاده سادات را احترام دارند و موارد بسیاری مصداق دارم که حسن نیت داشته و اعلام هرگونه همکاری داشته اند که طرح آن را در شأن گروه و طایفه نمی بینم.اما در موارد مالی نه اطلاعی دارم و نه خودم را درگیر مسائل مالی می کنم این برایم یک اصل است.
جناب رهی اینکه فرمودید یک شرط کاندیدای آینده همسو با دولت بودن هست
جناب هاشمی پور که با این دولت نبود،اگر غیر از این هست پس کدوم سهمش از تقسیم مناصب دولتی است؟

منظورم از همسویی با دولت پیش بینی دولت اصولگرای آینده بود،البته فقط یک پیش بینی.

آقای هاشمی بارها در تریبون های مختلف اصلاح و اصول را دکانی بیش ندانسته اند و خیلی در بند این مسئله نیستند. مخصوصا در استان ما که سیاست زدگی و سیاست بازی بر امورات سیاسی غالب است،هم اکنون همراهی ها ومشاوره های غیر رسمی زیادی با دولت دارند
در چهار سالی که سردار نماینده بود و شما مشاور، چرا در فضای مجازی ( گروههای سادات) هیچگونه فعالیتی نداشتی، ولی به محض اتمام دوران نمایندگی ، بشدت فعال و منتقد نماینده ی فعلی شدید؟
مسئولیت مستقیم رسانه ی آقای هاشمی با بنده بود و با اتمام نمایندگی ایشان مسئولیت بنده هم تمام شد آنچه که اکنون انجام می دهم اخلاقی و رفاقتی است.
اما در دوره نمایندگی سردار گزارشات عملکرد در بازدیدها و اکثر قریب به اتفاق پوشش رسانه ای توسط بنده انجام می شد.آن موقع هم فعال بودم پاسخ می دام ولی وقتم محدود بود.
گاهی ساعت 4 و یا 5 صبح از شهرستانی به خونه می رسیدیم و صبح ساعت 8 و یا قبل از آن مجددا شروع می کردیم.

اقای هاشمی پور خیلی دوست داشت همه راراضی کند وبعضا افراد را به تهران می کشاند ولی کاری نمی تونست انجام بده ونهایتا هیچ عاید افراد نمی شد ظاهرا علتش ضعف در دیپلماسی اداری وقدرت نفوذ در وزارت خانه وسازمانهابود،اقای رهی این موضوع را تایید می کنید؟
یکی از عیوب آقای هاشمی نه گفتن است البته در خیلی از موارد نمی گفت بله، باشه.
اما می گفت تلاش خودم را می کنم و واقعا هم سعی در انجام موضوع داشت.

هرکس که به بنده و یا در جمعی به سردار مراجعه می کرد تا وقت براش رزرو نمی کردم نمی گذاشتم به تهران برود اما خیلی ها خود می رفتند و بعضا به دلایل مختلف درگیری(مجلس، کمیسیون و وزارتخانه ها) وقت ملاقات هم گیرشون نمی آمد و طبیعی هم هست برای همه نماینده ها

اما می دانید که آقای هاشمی به محض ورود به مجلس به کمیسیون انرژی راه یافت در سال اول مسئول کمیته گاز کمیسیون بود و در سال‌های بعد به عنوان نایب رئیسی رسید که مسئولیت بسیار مهمی بود.

برعکس نظر پرسشگر محترم
معتقدم به سلسله مراتب اداری کاملا واقف بود اگرچه ایراداتی وارد است و هم اکنون با خیلی از همین وزرا بیش از 10 سال و بعضا قریب به 18 سال است که ارتباط کاری دارد و بعضا در قرارگاه و یا به مناسبات دیگر (طرح ها و پروژه ها) همکار بوده است.

الف)اگر حاج اقا بزرگواری و اقای هاشمی هر دو کاندیدا شوند از کدام یک حمایت می‌کنند
ب) در مورد سوالی که فرمودی مردم ضرر کردنداحتمالاً چون خودت ضرر کردی خیال میکنی مردم ضرر کردند
در زمان آقای هاشمی از کهگیلویه بزرگ هر روز شاهد عزل بودیم، امروز شاهد نصب هستیم البته ممکنه عدالت رعایت نشده باشد
ج)استاد رهی راه روستای عزیزی را مهندس بهمن فاطمی با مهندس داریوش فاطمی با دهنو اسلام اباد شخصا مدیر کل اورد بهشون گفت این روستا زادگاه مادرمه دهنو را هم گفت زادگاه پدرمه ،نقش اقای هاشمی چه بود؟

هر دو با هم کاندیدا نمی شوند.

 بنده چه ضرری کرده ام

ضرر متوجه طرح های تعطیل شده(آبرسانی به 5 شهر، باند اضطراری دهدشت، نیروگاه سیکل ترکیبی 750 مگاواتی پادوک، تعطیلی آبرسانی کشاورزی به دشت های سوق، بوا و چنگلوا، تعطیلی سد آبریز که اخیرا فقط مجوز زیست محیطی آن گرفته شد و این همه هیاهو به پا کردند تعطیلی گاز رسانی ها و جاده ها و …)
اما در مورد آسفالت معابر روستایی عزیزی، دهنو و سواری،جلسه ای در فرمانداری دهدشت با حضور مدیرکل بنیاد مسکن دهدشت و چرام و تعدادی دیگر جهت بررسی معابر روستایی برگزار شد
بنده یادداشت نوشتم دادم به سردار و موضوع را با مدیرکل آقای جنتی مطرح کرد
ایشون گفت جناب سردار
سهمیه ای که شما گرفته بودید تمام شده و اعتبار نداریم
همانجا با آقای شاملو تماس گرفت و آقای شاملو مدیرکل را ملزم به آسفالت روستاهای مذکور نمود و صورتجلسه گردید
بعد از جلسه با آقای نیکدارمقدم دهیار روستای عزیزی تماس گرفتم و موضوع را بهش گفتم و صورتجلسه را با اسامی روستاها براش ارسال کردم.
روزی که آقای جنتی مدیرکل به حوزه سرفاریاب آمد قبل از آن با سردار تماس گرفت. ما به اتفاق شورای اداری در روستای آقای بهدارپور (همین روستای نرسیده به خلیفه ای سوق) بودیم.
آقای هاشمی به آقای جنتی گفت چون در بازدید هستم رهی را به نمایندگی می فرستم.
بنده صمن هماهنگی با دهیار روستاهای عزیزی و دهنو به محل بازدید کردیم و چندی بعد آسفالت شد.
ضمن تشکر از زحمات و پیگیری های برادران فاطمی