مظلومیتی ،،که مظلومی!! به زخمش نمک پاشید!!
مظلومیتی ،،که مظلومی!! به زخمش نمک پاشید!!
ایا انصاف است دشتهای استانهای پایین دست که صحراهای برهوت بودن از اب اشباه شوند.تا جاییکه تاسیسات نفتی به مخاطره افتد. ولی دشتهای مستعد کهگیلویه بزرگ به کویر تبدیل وحتی امکان مجوز برداشت زیر زمینی هم نباشد!؟؟؟ ان هم بدلیل برداشت بیش از حد وفرونشیت زمین.

بسم الله الرحمن الرحیم

آیا؟ کهگیلویه بزرگ حق استفاده از منابع ابی بالا دستی خود را ندارد!؟

تیر ماه ۱۴۰۰به قلم سید کرامت الله کشاورز

فریاد جنوب :اخیرا توییتی از جانب نماینده مردم شریف بهبهان در فضای مجازی به اشتراک گداشته شده مبنی بر اینکه به صورت تمام قد با تمام توان وبا کمک سایر نمایندگان خوزستان مانع از اجرای سد مارون دو(ابریز) خواهیم گردید.!!گفتمانی بلند پروازانه ! بدور از عدالت انصاف..

همانطور که انتظار می رفت نماینده محترم فعلی حاج سید محمد موحد.قاطع ونماینده ادوار حاج سید علی محمد بزرگواری به موقع وبه جد واکنش نشان دادن .ولی لازم است .که جمیع دلسوزان وخدمت گذاران به کهگیلویه بزرگ همراهی نمایند.تا دگر بار با چنین شیوه ای احدی به خود اجازه ندهد .که برای احقاق حق مسلم مردمان کهگیلویه بزرگ سنگ اندازی نماید.

بدلیل جوابهای قاطع که اشاره گردید به صورت گذارا و به منطور تنویر افکار عمومی وخطاب به نماینده یاد شده به برخی مطالب مرتبط با موضوع در جهت روشنگری اشاره می گردد. ..

مردمان با صفا وصداقت کهگیلویه بزرگ که در طول حاکمیت ستم شاهی برعلیه ظلم ستم از هیچ کوشش تلاشی دریغ نداشته وهمواره با تحمل سختیها در جهت احقاق، حق، عدالت ، از پای نه نشستند به طوریکه حاکمیت وقت. را وادار نموده تا فریاد انها را شنیده.. ومجبور گردند تا حق حقوق اجتماعی وموجودیت سیاسی جغرافیایی انان را به رسمیت بشناسد …شاید بتوان اذعان نمود که استان کهگیلویه بویراحمد تنها منطقه ای بوده که توانست علی رغم میل باطنی رژیم شاهنشاهی استانی شدنش به رسمیت شناخته گردد .که این همه افتخار مرحون شهامت شجاعت مردان مرد. ان دوران بوده گرچه در گذشته دلیر مردی سلاح؟! سرنوشت ساز بود..ولی امروزه علم اگاهی وگفتمان بر مبنای عدالت محوری کارساز است که به الحمد الله کهگیلویه بزرگ از چنین ظرفیتی بهره مند است.یقینا”با این وجود حقانیت وحق ستانی بدور از گفتمان منطقی نخواهد بود .
افتخار مردمان کهگیلویه بر اینست که دارای مذهب صد در صد شیعی که تنها در مقابل نظام جمهوری اسلامی سر تعظیم فرود اوردن. ودر طول تاریخ منطقه ای نه تنها در برابر نظامهای ظالم تسلیم نبودن بلکه با تمام توان با انان به مبارزه می پرداختند.مردمانی که در طول بیش از چهار دهه برای استقرار وسر بلندی نظام اسلامی پای کار بوده وبرای ایرانی ازاد یک پارچه نزدیک به دو هزار شهید تقدیم نمودن. وهم اکنون جوانان سردران چنین خطه ای در اقصا نقاط مرز بوم ایران اسلامی برای امنیت جانفشانی می نمایند خطه ای که تا کنون هیچ گونه هزینه امنیتی را برای نظام ایجاد ننموده ونخواهد نمود…حال جناب اقای مظلومی؟
*ایا ؟ انصاف است مردمانی با این خصوصیات پس از چهار دهه از انقلاب از مواهب طبیعی وخدادادی خود بهره ای نبرده باشند؟؟***ایا انصاف است که تامین اب سدهای بزرگ پایین دست کهگیلویه بزرگ از جمله مارون، کوثر، از این منطقه باشد خود بی بهره؟؟!!
ایا انصاف است که اب بالا دست تمام مناطق کهگیلویه باشد. ولی با هزاران رفت امد تلاش چانه زنی التماس چند صد لیتری تخصیص گرفته شود تا اب شرب مردم این دیار از پایین دست با چند بار پمپاڗ در اختیار باشد ؟که تا به حال هم عملی نشده؟؟!

ایا انصاف است دشتهای استانهای پایین دست که صحراهای برهوت بودن از اب اشباه شوند.تا جاییکه تاسیسات نفتی به مخاطره افتد. ولی دشتهای مستعد کهگیلویه بزرگ به کویر تبدیل وحتی امکان مجوز برداشت زیر زمینی هم نباشد!؟؟؟ ان هم بدلیل برداشت بیش از حد وفرونشیت زمین.

ایا خدا خوش به ان است که دختران زنان کهگیلویه ای بچه بر پشت بسته ودر گرمای سوزان بر پشت وانت ها روانه دشتهای بهبهان، لیشتر شوند، تا با خیار وگوجه چینی قوت روزانه حاصل نمایند وچه بسا در این راه هم گرما زده یا در اثر تصادف برای همیشه راحت شوند؟؟؟

ایا انصاف است که صدها تحصیل کرده رشته کشاورزی این منطقه که مستعد است بیکار ودچار ناراحتیهای روحی روانی گردند ومجبور به مهاجرت وووو.ــشوند!!؟؟؟
هر چند که در این مقوله بیان دیگر معضلات ومشکلات به درازا می انجامد. به این چند مورد اکتفا می گردد امید انکه جنابان مظلومی ودیگر هم قطاران که خود انحصار طلب بوده حتی حاضر به بکار گیری فردی از کهگیلویه در حوزه خود نبوده در جهت احقاق حق واقعی مردمان دیار خوبان التیماتوم ندهند .ولی.محضر جمیع فرهیخته گان و انانکه درک واقعی به این موضوع دارند عرض می گردد که مردمان با فهم شعور کهگیلویه بزرگ منابع خداددادی را حق حقوق ملی دانسته هیچ گاه بخیل استفاده درست وبه حق از مواهب جغرافیایی خود نبوده ونیستند،ولی این پرسش را دارند .حال که خود در اولویت قرار نگرفتن با گذشت بیش از چهار دهه ازعمر انقلاب با خصوصیات یاد شده حق بهره مندی از نعمات خدادادی خود را ندارند.؟

در پایان محضر این نماینده که بواسته بومی بودن بر واقعیات اشراف دارد عرض می گردد .که در اظهار نظرهای این چنینی که به صلاح مصلحت هردو حوزه نیست خوداری ورزد
چرا که کهگیلویه بزرگ تمام قد در جهت ایفای حقوق از دست رفته خود براساس عقل منطق وکار کارشناسی به پیش خواهد رفت
شاید عامیانه تلقی گردد ولی کوهها! وجنگلهای بلوط! دامنه زاگرس گواهی می دهند .که کهگیلویه بزرگ مستحق چنین بهره مندی بوده وهست…. .
وسلام