معاون سوادآموزی آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد؛ تخفیف ۳۰ درصدی شهرداری برای سوادآموزان چرامی
معاون سوادآموزی آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد؛ تخفیف ۳۰ درصدی شهرداری برای سوادآموزان چرامی

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: با هدف ترغیب افراد بی سواد برای حضور در کلاس های سوادآموزی به سواد آموزان شهرستان پرام ۳۰ درصد تخفیف عوارض شهرداری ارائه می شود. به گزارش فریاد جنوب ، سیدحمدالله خواهش نیک روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: براساس مصوبه […]

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: با هدف ترغیب افراد بی سواد برای حضور در کلاس های سوادآموزی به سواد آموزان شهرستان پرام ۳۰ درصد تخفیف عوارض شهرداری ارائه می شود.

به گزارش فریاد جنوب ، سیدحمدالله خواهش نیک روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: براساس مصوبه شورای پشتیبانی سوادآموزی شهرستان چرام به بی سوادن ۱۰ تا ۴۹ سال که در سال۹۷ در کلاس های سوادآموزی شرکت کرده و قبول شوند تخفیف ۳۰درصدی عوارض شهرداری تعلق می گیرد .

وی افزود: ارائه تسهیلات قرض الحسنه و پاداش از سوی بهزیستی، تخفیف ویژه دندانپزشکی از سوی شبکه بهداشت و درمان، ارائه تسهیلات کم بهره از سوی جهاد کشاورزی و شرکت سوادآموزان برگزیده در اردوی مشهد مقدس از سوی دهیاران از دیگر مشوق های امر سوادآموزی در چرام است.

خواهش نیک بیان کرد: براساس سرشماری سال ۹۵ شهرستان چرام با ۹۲.۶ درصد میزان باسوادی رتبه سوم استان را به لحاظ سواد در گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال دارد .

وی عنوان کرد: براساس خود اظهاری یکهزار و ۶۱۲ بی سواد در این شهرستان وجود دارد که یکهزار و ۲۳۵ نفر زن و بقیه مرد هستند.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: ارتقاء شاخص باسوادی مستلزم مشارکت مردم و مسئولان واستمرار یک عزم همگانی است.

امسال برای نخستین بار مرکز یادگیری محلی سوادآموزی در شهرستان چرام راه اندازی شده و علاوه بر آموزش سواد مهارت های زندگی، مهارت های اجتماعی و حقوق شهروندی ارائه می شود.

امسال در شهرستان چرام ۶۸ نفر در دوره تحکیم، ۶۰ نفر در دوره سوادآموزی و ۶۲ نفر در دوره انتقال زیر پوشش فعالیت های سوادآموزی قرار می گیرند.

براساس سرشماری سال ۹۵، درصد باسوادی کهگیلویه و بویراحمد ۹۲.۷ درصد و باسواد مردان استان ۹۶.۱ و زنان ۸۹.۴ درصد است.