معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری کهگیلویه وبویراحمدمدیران عزم جدی برای رفع مشکلات حاشیه شهرها دارند/ احداث فضاهای فرهنگی و آموزشی راهی برای کاهش آسیب های اجتماعی
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری کهگیلویه وبویراحمدمدیران عزم جدی برای رفع مشکلات حاشیه شهرها دارند/ احداث فضاهای فرهنگی و آموزشی راهی برای کاهش آسیب های اجتماعی

معاون سیاسی: مدیران عزم جدی برای رفع مشکلات حاشیه شهرها دارند/ احداث فضاهای فرهنگی و آموزشی راهی برای کاهش آسیب های اجتماعی معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری کهگیلویه وبویراحمد گفت: دولت و مجموعه مدیران استان عزم جدی برای رفع مشکلات حاشیه شهرهای استان دارند. سید محمدکاظم نظری با بیان این مطلب در نشست ستاد […]

معاون سیاسی: مدیران عزم جدی برای رفع مشکلات حاشیه شهرها دارند/ احداث فضاهای فرهنگی و آموزشی راهی برای کاهش آسیب های اجتماعی

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری کهگیلویه وبویراحمد گفت: دولت و مجموعه مدیران استان عزم جدی برای رفع مشکلات حاشیه شهرهای استان دارند.

سید محمدکاظم نظری با بیان این مطلب در نشست ستاد ساماندهی حاشیه نشینی اظهار داشت: حاشیه شهرهای استان کهگیلویه و بویراحمد مشکلات کمتری نسبت به سایر شهرهای کشور دارند.

وی با بیان اینکه، جهت گیری دولت در رفع مشکلات حاشیه شهرهای بزرگ استان درست و فضای کلی در این مناطق رو به بهبود است، افزود: در عین حال باید نواقص اقدامات صورت گرفته برطرف شود و با هدف ارتقاء این وضعیت اقدام کنیم .

نظری با بیان اینکه، رفع مشکلات حاشیه شهرها، مشارکت و همکاری شهرداری ها را می طلبد، اظهار داشت: شهرداری های استان در راستای احداث و صدور مجوز مکان های بهداشتی، فرهنگی و ورزشی در سطح مناطق حاشیه ای همکاری کنند.

معاون سیاسی امنیتی با بیان اینکه در مناطق حاشیه ای استان نیاز به تأسیس فضاهای فرهنگی، ورزشی، بهداشتی و … وجود دارد، اظهار داشت: شهرداری های استان از این به بعد به هیچ عنوان فضاهای آموزشی و عمومی را تغییر کاربری ندهند و در عین حال نسبت به ارایه مجوز به زمین هایی که جهت ساخت خانه های بهداشت و فضاهای فرهنگی تعیین می شوند همکاری کنند.

نظری به تعیین مکان هایی برای ساخت زمین های ورزشی برای جوانان ساکن در مناطق حاشیه ای تأکید کرد و گفت: ساخت مراکز ورزشی، تفریحی و فرهنگی برای این مناطق موجب دوری جوانان و نوجوانان از امور خطرآفرین می شود.

وی گفت: حاشیه شهرهای استان به دلیل عدم برخورداری از امکانات ممکن است به مکانی برای حضور افراد خطرآفرین و خلافکار تبدیل شوند که می توانیم با احداث فضاهای لازم و اجرای برنامه های آموزشی و بهداشتی و همچنین اطلاع رسانی اقدامات انجام شده نسبت به کاهش آسیب های اجتماعی در این مناطق گام برداریم.

نظری به فعالیت فنی و حرفه ای در حاشیه شهرهای استان اشاره کرد و با بیان اینکه، فنی و حرفه ای استان فقط 40 کارگاه در حاشیه شهر یاسوج دایر کرده است، گفت: اقداماتی که توسط دستگاه های اجرایی انجام می شود به مردم اطلاع رسانی شوند تا مردم نسبت به توجه دولت به این مناطق مطلع و امیدوار شوند.

وی با بیان اینکه، حوزه بازآفرینی شهری اداره راه و شهرسازی می تواند اقدامات مثبت و سازنده ای در زمینه ساخت فضاهای فرهنگی و آموزشی درحاشیه شهرها انجام دهد، تأکید کرد: این اداره گزارش اقدامات خود در سال 96 با ذکر روند پیشرفت فیزیکی طرح ها و برنامه های خود و اعتبارات پیش بینی شده را به استانداری ارایه دهند.

معاون فرهنگی واجتماعی استانداری بر ضرورت انجام طرح های پژوهشی در این مناطق تأکید کرد و گفت: طرح های پژوهشی با هدف بررسی  میزان و نوع آسیب های اجتماعی و راه های پیشگیری از این آسیب ها انجام گیرد.

در این نشست مقرر گردید فرمانداری های شهرستان ها نسبت به تعیین اعتبار برای ساخت فضاهای فرهنگی، ورزشی و بهداشتی در حاشیه شهرها در کمیته برنامه ریزی شهرستان ها اقدام کنند و شورای مبارزه با مواد مخدر اجرای طرح های پژوهشی در حاشیه شهریاسوج توسط دانشگاه ها را حمایت کند.

ساخت برنامه های تلویزیونی با هدف کاهش آسیب های اجتماعی در حاشیه شهرها توسط صدا و سیما، برگزاری یادواره شهدا در این مناطق توسط بنیاد شهید، آموزش همگانی در خصوص مواد مخدر و سایر آسیب های اجتماعی، راه اندازی و تقویت مراکز مشاوره با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و بهزیستی استان، ساماندهی کودکان کار که عمدتا از این مناطق هستند برخی از مصوبات این نشست بود.