معاون سیاسی: عمده شاخص های امنیتی و کاهش آسیب های اجتماعی رو به بهبود است
معاون سیاسی: عمده شاخص های امنیتی و کاهش آسیب های اجتماعی رو به بهبود است

  به گزارش پایگاه خبری فریاد جنوب ؛معاون سیاسی و امنیتی استانداری کهگیلویه وبویراحمد گفت: عمده شاخص های امنیتی و کاهش آسیب های اجتماعی در استان رو به بهبود است. سیدمحمد کاطم نظری در نشست اصحاب رسانه استان، افزود: رهبری و دولت بر تقویت، توسعه و بهبود شاخص های امنیتی، آسیب های اجتماعی و نشاط […]

 

به گزارش پایگاه خبری فریاد جنوب ؛معاون سیاسی و امنیتی استانداری کهگیلویه وبویراحمد گفت: عمده شاخص های امنیتی و کاهش آسیب های اجتماعی در استان رو به بهبود است.

سیدمحمد کاطم نظری در نشست اصحاب رسانه استان، افزود: رهبری و دولت بر تقویت، توسعه و بهبود شاخص های امنیتی، آسیب های اجتماعی و نشاط اجتماعی تاکید دارند و در این عرصه نیازمند همراهی و همکاری مردم هستیم.

وی اظهار داشت: آسیب های اجتماعی در این استان از متوسط کشوری کمتر است ولی با این حال از اولویت ها می باشد و ۱۳ دستگاه اجرایی استان در این رابطه اعتبار دریافت می کنند و فعالیت خواهند داشت.

وی در خصوص زنان سرپرست خانواده ها هم گفت: دولت در راستای توانمندسازی زنان سرپرست خانواده در این استان ۱۰ میلیارد ریال اعتبار با صددرصد تخصیص ابلاغ کرده که جامعه هدف از طریق فنی و حرفه ای آموزش های لازم را کسب می کند.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری در خصوص تغییر مدیران، فرمانداران و بخشداران در استان هم گفت: در این رابطه تغییراتی خواهیم داشت و با توجه به اینکه تغییر و تحول سازمانی لازمه مدیریت و توسعه است این اقدام به مرور انجام می گیرد.

نظری در خصوص سانحه هواپیمای تهران-یاسوج هم گفت: این حادثه دردناک از روز اتفاق تاکنون مورد توجه بوده و همه ظرفیت های لازم در استان با همکاری برخی از استان ها و مرکز کشور برای شناسایی اجساد بکار گرفته شده و تلاش ها همچنان ادامه دارد.

وی بیان کرد: شرایط بسیار سخت محل سقوط هواپیما و شرایط سخت آب و هوایی کار را مشکل ساخته و تاکنون قطعات شش نفر از عزیزان جانباخته، یافت نشده است و همه تلاش ها در این رابطه بکار گرفته شده است.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری در رابطه با زلزله های اخیر در شهرستان بویراحمد و دنا هم گفت: اینکه عده ای با تشویش اذهان عمومی باعث ناآرامی و نگرانی خانواده ها می شوند کار درستی نیست در حالی که تاکنون هیچ کشوری به این علم و تکنولوژی دست نیافته که زمان وقوع زلزله را پیش بینی کند.

نظری با بیان اینکه، قطعا نمی توان گفت زلزله می آید و نمی توان هم گفت که زلزله نمی آید، البته تجربه و علم نشان داده که بعد از اولین زلزله اغلب پس لرزه های کوچکتری هم وجود دارد.

وی، یکی از چالش های استان را خشکسالی و کمبود آب بیان کرد و افزود: برنامه ها و سیاست های دولت در مرکز کشور و در استان، مدیریت آب و استفاده بهینه از آن است.

نظری تاکید کرد: رسانه های استان هم آگاهی بخشی و اطلاع رسانی در خصوص فرهنگ سازی در استفاده بهینه مصرف آب را داشته باشند.

معاون سیاسی و امنیتی به موضوع طایفه گرایی، مسائل قومی و قبیله ای اشاره کرد و گفت: این مسئله در جایی محسناتی دارد و در جایی هم معایب و مشکلاتی را ایجاد می کند.

وی اظهار داشت: باید با تدوین برنامه های سازنده و با کمک بزرگان، نخبگان و دانشگاهیان با عقلانیت و تدبیر به این مسئله پرداخته شود.

نظری به مسئله تقویت احزاب، توسعه تشکل های مردم نهاد و ایجاد فضای امید و نشاط در استان هم تاکید کرد و افزود: به کمک این نهاد ها می توان بسیاری از مشکلات مردم و جامعه را کاهش داد و شرایط امن اجتماعی و اقتصادی را بوجود آورد.