معاون عمرانی از آغاز برنامه های عملیاتی برای مقابله با کم آبی در استان خبر داد
معاون عمرانی از آغاز برنامه های عملیاتی برای مقابله با کم آبی در استان خبر داد

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه وبویراحمد از آغاز برنامه های عملیاتی برای مقابله با کم آبی و خشکسالی استان در سال جاری خبر داد. عزیز فیلی در اولین نشست شورای حفاظت از منابع آب استان، افزود: بخشنامه های مختلفی از سوی وزارتخانه های نیرو، کشور و جهاد کشاورزی درخصوص اصلاح و تغییرالگوی مصرف  و […]

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه وبویراحمد از آغاز برنامه های عملیاتی برای مقابله با کم آبی و خشکسالی استان در سال جاری خبر داد.

عزیز فیلی در اولین نشست شورای حفاظت از منابع آب استان، افزود: بخشنامه های مختلفی از سوی وزارتخانه های نیرو، کشور و جهاد کشاورزی درخصوص اصلاح و تغییرالگوی مصرف  و تعادل بخشی به آب و بهروری اتخاذ شده است که برای مقابله با کم آبی باید وارد فاز اجرا شوند.

وی با بیان اینکه، بازنگری درخصوص برنامه های طرح های آبی و وضعیت آب استان درکارگروه و شورای حفاظت از منابع آب با مطالعه وارد عرصه تازه ای خواهد شد، تاکید کرد: برنامه ریزی مدیریت آب استان با جدیت تمام در اولویت و دستور کار قرار گرفته است.

معاون عمرانی با بیان اینکه، اولویت های استان در خصوص منابع آب به ترتیب تخصیص آب، تامین، انتقال و توزیع آن است، تاکید کرد: دغدغه همه دستگاه های اجرایی به خصوص، شرکت های آب منطقه ای آب، فاضلاب شهری و روستایی، شهرداری ها، صنعت معدن، جهاد کشاورزی، محیط زیست و صدا و سیما ابن اولویت ها باشد.

فیلی ابراز داشت: باید موضوع آب در حوزه های کاشت، صنعت، خدمات و کشاورزی با برنامه ریزی مورد بررسی قرار گیرد و به شایستگی مدیریت شود.

وی به نگهداری وساماندهی وضعیت موجود ظرفیت ها و منابع آبی روان آب ها، آب های زیرزمینی و نیروگاه ها تاکید کرد و گفت: کارگروهی تخصصی و فعال تشکیل شده است تا نسبت به ساماندهی و مصارف منابع آب استان اولویت ها به ترتیب شرب، صنعت و کشاورزی را برنامه ریزی و ساماندهی کند.

معاون عمرانی استانداری بیان کرد: این کارگروه پیشنهادات و دیدگاه های همه دستگاه های اجرای در حوزه آب را جمع آوری و نتیجه را در شورای حفاظت از آب استان ارائه تا در خصوص آن راهکار و تصمیم نهائی و سودمند اتخاذ گردد.

فیلی به موضوع فرهنگی سازی و اجتماعی کردن برنامه های محتوایی در استفاده بهینه از منابع آبی در مصارف شرب، کشاورزی و صنعت، تاکید کرد و افزود: ممنوع کردن محصولات آب بر، حرکت به سمت استفاده از پسآب ها، احیاء و تعادل بخشی بحث آب، آبخوانداری و کنترل خشکسالی از برنامه های مهم در حوزه آب استان درسال جاری است.