معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد آئین صبحانه سالم در یاسوج برگزار شد / قائدی: دانش‌آموزی که صبحانه نمی‌خورند، در معرض اضافه وزن هستند
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد آئین صبحانه سالم در یاسوج برگزار شد / قائدی: دانش‌آموزی که صبحانه نمی‌خورند، در معرض اضافه وزن هستند

برای اینکه دانش‌آموزان اشتهای کافی برای خوردن صبحانه داشته باشند، باید شام را در ساعت‌های ابتدای شب صرف کنند و شب‌ها در ساعت معین بخوابند تا صبح بتوانند زودتر بیدار شوند و وقت کافی برای خوردن صبحانه داشته باشند. فریاد جنوب ؛صبحانه سالم در مدرسه ابتدایی منطقه «زیرتل» یاسوج به مناسبت هفته جهانی غذا برگزار […]

فریاد جنوب ؛صبحانه سالم در مدرسه ابتدایی منطقه «زیرتل» یاسوج به مناسبت هفته جهانی غذا برگزار شد.
به گزارش فریاد جنوب به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد، صبح امروز با حضور دکتر امام بخش قائدی معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد و جمعی از مسوولان صبحانه سالم در مدرسه ابتدایی منطقه «زیرتل» یاسوج به مناسبت هفته جهانی غذا توزیع شد.
در ابتدای این مراسم معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی در بین دانش آموزان حاضر شد و در خصوص یک وعده صبحانه سالم توضیحاتی داد و گفت: دانش آموزانی که صبحانه می‌خورند، یادگیری بیشتری دارند و  در ساعات یادگیری از توان و هوش برتری برخوردار خواهند بود.
دکتر امام بخش قائدی تصریح کرد: مطالعات جدید نشان می‌دهد، دانش آموزانی که صبحانه نمی‌خورند، بیشتر در معرض اضافه وزن و چاقی قرار دارند؛ نخوردن صبحانه و ناشتایی طولانی مدت موجب افت قندخون شده و در وعده ناهار به علت گرسنگی و اشتهای زیاد، غذای بیشتری خورده می‌شود که در نهایت اضافه وزن و چاقی را به دنبال دارد.
وی افزود: برای اینکه دانش‌آموزان اشتهای کافی برای خوردن صبحانه داشته باشند، باید شام را در ساعت‌های ابتدای شب صرف کنند و شب‌ها در ساعت معین بخوابند تا صبح بتوانند زودتر بیدار شوند و وقت کافی برای خوردن صبحانه داشته باشند.
دکتر قائدی توصیه کرد: اگر والدین صبحانه را به عنوان یک وعده غذایی مهم تلقی کنند و هر روز دور سفره صبحانه بنشینند، مشوق دانش آموزان برای صرف صبحانه هستند؛ پدر و مادرها باید سحرخیزی، ورزش و نرمش صبحگاهی و خوردن صبحانه در محیط گرم خانواده را به کودکان خود آموزش دهند.