معضل سگ های ولگرد و پرورش طیور محلی در یاسوج و ابراز نگرانی عضو شورای این شهر/اکبری تبار:شهردار از مدیریت جمع آوری حیوانات هم عاجز است
معضل سگ های ولگرد و پرورش طیور محلی در یاسوج و ابراز نگرانی عضو شورای این شهر/اکبری تبار:شهردار از مدیریت جمع آوری حیوانات هم عاجز است
وی در خصوص نگهدار طیور محلی در خانه های شهر یاسوج توسط شهروندان گفت:این اقدام غیر قانونی بوده و باعث ایجاد آلودگی صوتی برای دیگر شهروندان می شود همچنین خطر شیوع بیماری ها را افزایش می دهد.

فریاد جنوب؛عضو شورای شهر یاسوج نگرانی خود را از افزایش تعداد سگ های ولگرد در شهر و نگهداری طیور محلی توسط برخی از شهروندان ابراز کرد.

به گزارش پایگاه خبری فریاد جنوب در پی افزایش جولان سگ های ولگرد در سطح شهر یاسوج و امکان انتقال بیماری ها به وسیله این حیوانات در مرکز استان و همچنین نگهداری طیور محلی توسط برخی شهروندان و ایجاد آلودگی صوتی در برخی محله های این شهر،علی اکبری تبار عضو شورای شهر یاسوج نگرانی خود را در خصوص این معضل ابراز کرد.

اکبری تبار در گفت و گو با فریاد جنوب گفت:در پی گزارشات متعدد مردمی و مشاهدات عینی در خصوص ازدیاد سگ های ولگرد در شهر یاسوج و امکان هار بودن برخی از آن ها و نیز امکان ناقل بودن این سگ ها از بیماری های واگیر و مشترک بین انسان و حیوان در چندین نوبت به صورت کتبی و شفاهی وجود  این خطر را به اطلاع مسئولین شهرداری رسانده ایم و منتظر اقدام آن ها هستیم.

وی در خصوص نگهداری طیور محلی در خانه های شهر یاسوج توسط شهروندان گفت:این اقدام غیر قانونی بوده و باعث ایجاد آلودگی صوتی برای دیگر شهروندان می شود همچنین خطر شیوع بیماری ها را افزایش می دهد.

وی افزود:برخی از مردم یاسوج در گزارشاتی که به ما به عنوان نماینده خود در شورا می دهند میگویند این پرنده های خانگی هم باعث آلودگی محله ها شده و هم با ایجاد سر و صدای زیاد مزاحمت صوتی ایجاد میکنند.این در صورتی است که برخی از شهروندان میگویند ما فرزند پشت کنکور داریم که برای درس خواندن نیاز به آرامش دارد ولی آلودگی صوتی ایجاد شده توسط این پرنده ها این امر میسر نیست.

این عضو شورا افزود:در مدت اخیر چندین بار وجود زیاد سگ های ولگرد و حیوانات خانگی گزارش داده شده و حتی رسانه ای شده ولی شهردار حتی از مدیریت جمع اوری سگ ھا ولگرد ھم عاجز ھست چه برسد به کارھای عمرانی و فرھنگی و خدمتاتی و امثالهم.

اکبری تبار در ادامه گفت:در این خصوص نامه ای به ریاست شورا نوشتم تا مراتب را با با پیگیری های شهرداری و دیگر دستگاه های متولی بتوانیم این معضل را در شهر یاسوج که به عنوان پایتخت طبیعت ایران مشهور هست حل کنیم.