من نباشم به دَرَک ، دیگری نباشد به دَرَک، اما بگذارید عزت ایران ، نام ایران  به پهنه ایران بماند.
من نباشم به دَرَک ، دیگری نباشد به دَرَک، اما بگذارید عزت ایران ، نام ایران  به پهنه ایران بماند.

ان شاالله با حضور و مشارکت بالای ۷۰ درصد در دوم اسفند هم کید آمریکایی ها به خودشان برمی گردد و هم توطئه ها خنثی می شود و هم مردم بار دیگر مُهر مشروعیت به پای جمهوری اسلامی می زنند.اما بگذارید این اتفاق بیفتد.تو را به این جان های مظلوم و قهرمانی که در طول این ۴۰ سال برای درخت جمهوری اسلامی داده شده بگذارید این اتفاق بیفتد

پایگاه تحلیلی خبری فریادجنوبfaryadejonoob.ir

اهم صحبت های دکتر محمدعلی وکیلی در همایش زاگرس نشینان پایتخت

🔹️ زاگرس در ۴۰ ساله گذشته در بزنگاه ها و پیچ های پر خطری توانسته موازنه را به نفع نظام و جمهوری اسلامی ایران تغییر بدهد.

🔹️ ما پیچی داریم به نام ۲ اسفند برای به نمایش گذاشتن اقتدار کشور و به رخ کشیدن میزان وفاداری ملت به همین کشور و نظامی که همه ما می گوییم وضع در آن خوب نیست.

🔹️ اینکه چگونه ما بازی را مدیریت کنیم تا بیش از ۷۰ درصد مردم بیایند و دنیا بفهمد که این مردمی که صورت خود را با سیلی سرخ نگه داشته اند ولی همچنان پای نظامشان هستند این است که این مردم را به زور محروم نکنیم.

🔹️‌ مردم را فراری ندهیم.به اندازه کافی سوء تدبیرمان مردم را زمین گیر کرده است.دیگر رسمی رسمی مردم را از صحنه سرنوشت محروم نکنیم.این را تبدیل به یک سنت نکنیم.این دیگر خواست آمریکا نیست و این قدرت بومی ملی است و این مولفه قدرت بومی این کشور است.

🔹️ این را بگذارید بماند.ماشه این در اختیار خودمان است ، در اختیار اروپایی ها ، چینی ها و روس ها نیست.

🔹️ مگر می شود مردم بکرنگ بشوند ؟ مگر می شود ملت ایران با این تنوع رنگ ، تنوع فکر و تنوع فرهنگ مگر میشود به زور به این ملت گفت الا و لابد باید به یک لیست واحد رای بدین ؟ مگر می شود گفت ؟!!!

🔹️ این ملت به خصوص زاگرس نشینان هرگاه نداشتند مدارا کردند ، هرگاه تهدید شدند از خود قوت نشان دادند ، اما هرگاه تحقیر شدند قدرتی از خود نشان دادند که صحنه های تاریخی که امروزه ما از آنها به عنوان صحنه های به یادماندنی و قابل افتخار یاد می کنیم در تاریخ بویراحمد ، در تاریخ بختیاری ها ، در تاریخ لرستانی ها و در جنگ هایی که برای حفظ این سرزمین توسط زاگرسی ها اتفاق افتاده وقتی بوده که تحقیر شده اند.

🔹️ وقتی تحقیر شدند از خود معجزه ای نشان دادند که بهت آور بود.این ملت نباید تحقیر بشود.این ملت استحقاق تحقیر را ندارد.اما برای حفظ عزت خود دستش را دراز نمی کند.اما عزت و غرور ملی آن نبایستی بشکند.عزت این ملت در انتخاب آگاهانه و آزادانه است.

عزت این ملت در این است که سلایق مختلف را ببیند و در یک دامنه و پهنه بزرگی انتخاب بکند.اگر دید که دامنه انتخابش محدود است احساس حقارت می کند و در تاریخ هرگاه احساس حقارت کرد دست به کارهای بزرگی زده است.

🔹️ در همین تاریخ پسا جمهوری اسلامی صحنه های غیرقابل پیش بینی وقتی پیش آمد که ما فکر کردیم داریم مردم را مهندسی و مدیریت می کنیم ولی این مردم بودند که ما را مدیریت کردند.

🔹️ ان شاالله با حضور و مشارکت بالای ۷۰ درصد در دوم اسفند هم کید آمریکایی ها به خودشان برمی گردد و هم توطئه ها خنثی می شود و هم مردم بار دیگر مُهر مشروعیت به پای جمهوری اسلامی می زنند.اما بگذارید این اتفاق بیفتد.تو را به این جان های مظلوم و قهرمانی که در طول این ۴۰ سال برای درخت جمهوری اسلامی داده شده بگذارید این اتفاق بیفتد.

🔹️ من نباشم به دَرَک ، دیگری نباشد به دَرَک. اما بگذارید عزت ایران ، نام ایران ، در پهنه ایران و به پهنه ایران بماند.