نبود نظارت بر ساخت وساز در یاسوج حادثه آفرید /تاوان این همه بی تدبیری را چه کسانی باید پرداخت کنند
نبود نظارت بر ساخت وساز در یاسوج حادثه آفرید /تاوان این همه بی تدبیری را چه کسانی باید پرداخت کنند

نبود نظارت بر ساخت وساز در یاسوج حادثه آفرید /تاوان این همه بی تدبیری را چه کسانی باید پرداخت کنند به دلیل ریزش یک ساختمان در یاسوج یک کارگر زیر آوار گرفتار شد . به گزارش  پایگاه خبری فریادجنوب لحظاتی پیش به دلیل عدم رعایت نکات ایمنی و مهندسی، ساختمانی در شاهد یک شهر یاسوج ریزش […]

نبود نظارت بر ساخت وساز در یاسوج حادثه آفرید /تاوان این همه بی تدبیری را چه کسانی باید پرداخت کنند

به دلیل ریزش یک ساختمان در یاسوج یک کارگر زیر آوار گرفتار شد .
به گزارش  پایگاه خبری فریادجنوب لحظاتی پیش به دلیل عدم رعایت نکات ایمنی و مهندسی، ساختمانی در شاهد یک شهر یاسوج ریزش کرد و یک کارگر زیر آوار محبوس شده و نیروهای امدادی در حال پیدا کردن راهی برای خروج این کارگر هستند .
نیروهای امدادی و آتش نشانی در محل حادثه حضور دارند .
نیروهای امدادی همچنان در تلاش برای بیرون آوردن این کارگر از زیر آوار هستندو باتوجه به عمق حادثه قطعادر جریان این حادثه جان خود را ازدست داده است

عبدالحسین دهش رئیس جمعیت هلال احمرشهرستان بویراحمد  که هم اکنون در محل حادثه حضور دارند جریان ریزش ساختمان در حال ساخت راچنین تشریح کردند : ساختمان در حال ساخت در خیابان “معاد” یاسوج در حال بتن ریزی بود که متاسفانه ریزش کرد.
وی افزود: به گفته شاهدان عینی یک کارگر که در حال کار بود زیر آوار و سقف ساختمان که ریزش کرده گیر افتاده است.
ونیروهای امدادی ازجمله هلال احمر وشهرداری یاسوج با کلیه تجهیزات در حال تلاش و آوار برداری برای نجات کارگر گرفتار شده هستند.
و هنوز علت حادثه مشخص نیست و نیاز به بررسی بیشتر دارد.
جهان بین خاطرنشان کردند : ازدحام و شلوغی مردم کار امدادرسانی را برای نیروهای امدادی با کندی مواجه کرده است و انتظار داریم مردم در چنین مواقعی جهت امدادرسانی بهتر و به موقع همکاری کنند و ازدحام نکنند.
وی ادامه داد:ساختمان قرار بوده در هفت طبقه ساخته شود که ضلع شرقی طبقه دوم دوم ریزش کرد و یک از کارگران هم در زیر بتن و آهن گرفتار است و اطلاعی از وضعیت وی نداریم.
دهش  یادآوری کرد: نیروهای آتش نشانی و امدادی در حال شست و شوی بتن برای آوار برداری هستند که متاسفانه ازدحام مردم کار امداد رسانی را سخت کرده است.
وی ادامه داد: مردم تمام خیابانهای اصلی را اشغال کرده اند که همین سرعت کار را کند می کند.
در این حادثه طبقه دوم ساختمانی فرو ریخته است که قرار است در 7 طبقه ساخته شود.
این چهارمین ساختمان در حال ساخت در شهر یاسوج است که در یک سال گذشته فرو ریخته است.
در حادثه اول ریزش ساختمانی 5 طبقه در بلوار ارم شهر یاسوج سبب مرگ یک تن و مصدوم شدن یک نفر و همچنین خسارات مالی شد.
پس از آن حادثه قرار بود علل و یا عوامل مقصر در حادثه شناسایی و معرفی شوند که حدود یک سال پس از حادثه همچنان افکار عمومی منتظر اعلام نتایج کارشناسی است.
حادثه دوم فرو ریختن دستک دوم پل تازه تاسیس بشار بود . این حادثه 5 ماه پس از افتتاح پل اتفاق افتاد که با ورود به موقع استانداری، پل سوم مسدود شد و جلوی تلفات و بحرانهای احتمالی بعدی گرفته شد.
ساختمان در حال ساخت پست برق بیمارستان شهید بهشتی یاسوج هم فرو ریخت که دو نفر زیر آوار آن مصدوم شدند.
اگر ساختمانها و منازل مسکونی نوسازی که در زلزله پنج ریشتری شهرستانهای بویراحمد و دنا تخریب شده و یا آسیب دیدند را به این موارد اضافه کنیم حساسیت آن بیشتر می شود.