نخستین پرواز آزمایشی فرودگاه یاسوج با هواپیمای جدید انجام شد
نخستین پرواز آزمایشی فرودگاه یاسوج با هواپیمای جدید انجام شد

نخستین پرواز آزمایشی فرودگاه یاسوج پس از گذشت 73 روز از سانحه سقوط هواپیمای ای تی آر 72 تهران – یاسوج با هواپیمای جت ام . برائر 145 با حضور زارعی نماینده مردم شهرستان های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی، فیلی معاون عمرانی استانداری و چلندری قائم مقام و سرپرست معاونت بازرگانی شرکت […]

نخستین پرواز آزمایشی فرودگاه یاسوج پس از گذشت 73 روز از سانحه سقوط هواپیمای ای تی آر 72 تهران – یاسوج با هواپیمای جت ام . برائر 145 با حضور زارعی نماینده مردم شهرستان های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی، فیلی معاون عمرانی استانداری و چلندری قائم مقام و سرپرست معاونت بازرگانی شرکت هواپیمایی آتا انجام شد.

معاون هماهنگی امورعمرانی استانداری کهگیلویه وبویراحمد در فرودگاه یاسوج به خبرنگاران، گفت: این هواپیما وابسته به شرکت آتا(ata) ظرفیت حمل 50 مسافر را دارد.
عزیز فیلی گفت: این هواپیما از نوع جت، دارای سرعت بالا، عمر مناسب، ساخت مشترک کشورهای کانادا و برزیل و از نوع ام . برائر 145 است.

وی اظهار اشت: با توجه به هماهنگی های انجام شده در هفته به طور موقت چهار پرواز توسط این هواپیما صورت می گیرد.

فیلی تصریح کرد: از هفته آینده پروازهای فرودگاه یاسوج با همین شرکت آتا بطور رسمی از سر گرفته خواهد شد.

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: با شرکت های هواپیمایی دیگر از جمله آسمان و ماهان نیز توافقاتی برای انجام پرواز به یاسوج صورت گرفته است.

فیلی با اشاره به تغییر مسیر پروازی فرودگاه یاسوج گفت: هماهنگی ها و مقدمات لازم در این زمینه با شرکت فرودگاه های کشور و وزارت راه و شهرسازی نیز انجام شده و پیشنهادات اولیه ارسال شده است.

نماینده مردم شهرستان های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی هم گفت: با توجه به پیگیری مسئولان اجرایی استانی و همکاری و اهتمام ویژه سازمان هواپیمایی و شرکت فرودگاه های کشور پروازهای مجدد فرودگاه یاسوج از هفته آینده از سر گرفته خواهد شد.

غلام محمد زارعی گفت: ظرفیت هواپیمای جت ام. برائر 145 وابسته به شرکت آتا 50 مسافر با خدمه و خلبان است و با سرعت بالا می‌تواند تا ارتفاع 37 هزار پایی پرواز کند.

وی با اشاره به تغییر مسیر پروازی به فرودگاه یاسوج نیز گفت: هماهنگی ها و پیشنهادات اولیه برای مسیرهای جدید در این راستا به شرکت فرودگاه های کشور ارسال شده که در صورت توافق مسیر پروزای این فرودگاه تغییر خواهد یافت.

زارعی با توجه به حادثه تلخ سقوط هواپیمای آی تی آر 72 در تاریخ 29بهمن سال گذشته نیز گفت: در گزارش نهایی اعلام شده وقوع این حادثه ارتباطی با کمبود امکانات و تجهیزات در فرودگاه یاسوج نداشته است.

وی یادآور شد: شرایط و امکانات و تجهیزات لازم در فرودگاه یاسوج از جمله تجهیزات کمک ناوبری و طول باند برای انجام پروازهای ایمن فراهم است.

قائم مقام و سرپرست معاونت بازرگانی شرکت هواپیمایی آتا هم گفت: شرایط، امکانات و تجهیزات موجود در فرودگاه یاسوج با وجود شرایط خاص توپوگرافی منطقه برای انجام پروازهای ایمن فراهم است.

سعید چلندری افزود: البته فرودگاه یاسوج همچنان قابلیت توسعه تجهیزات پیشرفته کمک ناوبری را خواهد داشت.

وی تصریح کرد: با توجه به هماهنگی های انجام شده با مسئولان اجرایی کهگیلویه وبویراحمد و شرکت فرودگاه های کشور، هواپیمای ام.برائر 145شرکت آتا در هفته چهار پرواز در مسیر تهران- یاسوج و بلعکس انجام خواهد داد.

چلندری گفت: امروز نخستین پرواز آزمایشی این هواپیما از تهران به یاسوج انجام شد و این شرکت نیز با حساسیت بالا و آمادگی انجام پروازهای ایمن با همین مسیر پروزای فعلی را دارد.

وی گفت: ظرفیت حمل مسافر این هواپیما 50 نفر است و مسیر پرواز تهران- یاسوج را حدود یک ساعت طی می کند.

چلندری افزود: با توجه به هماهنگی های انجام شده با مسئولان اجرایی کهگیلویه و بویراحمد و شرکت فرودگاه های کشور قرار است از هفته آینده با چهار پرواز در طول هفته ،پروازهای مسیر تهران- یاسوج و بالعکس توسط این شرکت از سرگرفته شود.

پس از وقوع سانحه هواپیمای آسمان ( تهران- یاسوج) در 29بهمن ماه سال گذشته ، پروازهای فرودگاه یاسوج تعطیل شد.