نشست صمیمی امام جمعه دهدشت با شاعران شهرستان | حجت‌الاسلام وحدانی فر: شعر زبان گویای همه جوامع بشری است + تصاویر
نشست صمیمی امام جمعه دهدشت با شاعران شهرستان | حجت‌الاسلام وحدانی فر: شعر زبان گویای همه جوامع بشری است + تصاویر
فـــریاد جنوب | امام جمعه دهدشت شعر را زبان گویای همه جوامع بشری دانست و افزود: در تمامی جنگ‌ها، صلح، غم و شادی از شعر استفاده می‌شد.

به گزارش پایگاه خبری فریاد جنوب از دهدشت، عبدالکریم عبودی با اشاره به نشست صمیمی شاعران برجسته شهرستان با امام جمعه دهدشت، اظهار کرد: انجمن شعر دهدشت یکی از با سابقه ترین انجمن‌های شهرستان و حتی استان است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه، افزود : زبان هنر زبانی رسا و گویا است و با سرمایه‌گذاری در هنر می‌توان بسیاری از آسیب‌های اجتماعی را برطرف کنیم.

وی با اشاره به اینکه شعر زبانی فاخر است، خاطرنشان کرد: شعر همچنان در جهان مدرن امروزی نیز از تاثیرگذارترین هنرهاست و می توان با استفاده از زبان و بیان هنری جامعه ای اسلامی و انقلابی تر داشته باشیم.

حجت الاسلام وحدانی فر در این نشست صمیمی با شاعران، اظهار کرد: ماه مبارک رمضان فرصت معنوی است که خداوند رحمان در اختیار انسان قرار داده تا از نسیم رحمت شب‌های تفکر بهره بیشتری ببرد.

امام جمعه دهدشت مسئله شعر را زبان گویای همه جوامع بشری دانست و افزود: در تمامی جنگ‌ها، صلح، غم و شادی از شعر استفاده می‌شد.

وی با اشاره به دو شاعر ایرانی فردوسی و حافظ، ابراز کرد: یکی برای معرفی ایران از زبان شعر استفاده می‌کرد و دیگری در واقع با زبان شعر قرآن را بیان می‌کرد.

وحدانی‌فر شعر را زبانی گویا، تأثیرگذار و برنده خواند و تصریح کرد: این بدان معناست که از شعر به نحو احسن، دقیق و کارشناسانه استفاده شود.

وی تصریح کرد: سبک و نوع شعر باید به سمتی پیش برود که در جامعه مفید و برای ترویج دین الهی باشد.

وحدانی فر با بیان اینکه شاعر زمانی موفق است که هم زبان شناس و هم تاریخ دان خوبی باشد، گفت: شاعر موفق کسی است که تاریخ اعصار و ادیان را بداند و نسبت به معارف و تفسیر آشنایی داشته باشد.

در ادامه این نشست صمیمی، شاعران به شعرخوانی پرداختند و با اهدای هدایا و لوح سپاس از این شاعران برجسته تجلیل شد و پس از خواندن نماز جماعت، شاعران به همراه امام جمعه دهدشت پای سفره افطار نشستند.

  • نویسنده : سید مصطفی گنجی
  • منبع خبر : فریاد جنوب