نشست هیأت اندیشه ورز شهرستان چرام برگزار شد
نشست هیأت اندیشه ورز شهرستان چرام برگزار شد

  در این جلسه که با حضور امام جمعه، مدیر آموزش و پرورش شهرستان چرام، امام جمعه موقت شهر چرام و مربیان و معاونین پرورشی مدارس با موضوع نماز برگزار شد نخست مدیرآموزش و پرورش شهرستان چرام سید صدیف دانشی ضمن سلام و وقت بخیر گفت: نماز علاوه بر اینکه یکی از ارکان های اصلی […]

 

در این جلسه که با حضور امام جمعه، مدیر آموزش و پرورش شهرستان چرام، امام جمعه موقت شهر چرام و مربیان و معاونین پرورشی مدارس با موضوع نماز برگزار شد نخست مدیرآموزش و پرورش شهرستان چرام سید صدیف دانشی ضمن سلام و وقت بخیر گفت: نماز علاوه بر اینکه یکی از ارکان های اصلی دین مبین اسلام است، دارای کارکردهای اجتماعی و تربیتی فراوانی است که همه باید به این موضوع مهم عنایت داشته باشیم.

دانشی هدف از نماز را یاد خدا و حضور قلبی در محضر باری تعالی عنوان کرد و گفت: فلسفه نماز مهم است و ضرورت دارد همکاران پرورشی به تبیین فلسفه نماز با همت و تلاش بیشتری بپردازند.

وی با بیان اینکه باید با اعمال و رفتار خود به نماز دعوت کنیم، اضافه کرد: در تعلیم و تربیت هدف تغییر رفتار است و برای تغییر رفتار و درونی سازی آموزه های دینی بایستی ابتدا خود عامل باشیم چرا که دانش آموزان از رفتار ما می آموزند.

در ادامه امام جمعه محترم شهر چرام حاج آقا افشار با بیان اینکه هیأت اندیشه ورز برای نماز هویت ساز است، اظهار داشت: تشکیل شورای اقامه نماز در قالب هیأت اندیشه ورز در مدارس بسیار ارزشمند و تقویت کننده موضوع نماز در مدارس است و باید ابتکارات و خلاقیت های ویژه پیرامون این موضوع دنبال گردد.

وی خاطرنشان کرد:یکی از عرصه های فعالیت آموزش و پرورش را عرصه های قرآنی برشمرد و عنوان کرد: آموزش و پرورش کارگروه هایی را تشکیل و سبک و روشی را برای ترویج فعالیت های قرآنی با اولویت آموزش و پرورش، جوانان و نوجوانان تعیین کند.

در ادامه حاضرین با بیان نکته نظرات و تجربیات خود و همچنین بررسی چالش ها و موانع موجود به بحث و گفتگو پرداختند.