نصب GPS برای ناوگان مسافری کهگیلویه و بویراحمد الزامی شد
نصب GPS برای ناوگان مسافری کهگیلویه و بویراحمد الزامی شد
نصب سامانه GPS بر روی ناوگان حمل‌ونقل عمومی مسافری در سراسر کشور الزامی شده و مالکان ناوگان اتوبوسی، مینی‌بوس و سواری کرایه موظف هستند در مهلت‌های تعیین‌شده نسبت به نصب این سامانه اقدام کنند.

فریادجنوب، معاون حمل‌ونقل راهداری کهگیلویه و بویراحمد از تعیین مهلت نهایی نصب سامانه GPS برای ناوگان مسافری خبر داد و اعلام کرد ناوگان فاقد این سامانه با قطع سهمیه سوخت و جلوگیری از صدور صورت‌وضعیت، سند حمل مواجه خواهند شد.

به گزارش فریادجنوب، مهرجو فرخی، معاون حمل‌ونقل اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد، با اشاره به اجرای این طرح در سطح کشور گفت: در صورت عدم نصب سامانه GPS در موعد مقرر، سهمیه سوخت ناوگان قطع شده و از صدور صورت‌وضعیت، سند حمل نیز جلوگیری خواهد شد که این امر می‌تواند به توقف فعالیت ناوگان منجر شود.

وی آخرین مهلت نصب این سامانه را برای ناوگان اتوبوسی تا ۱۵ تیرماه ۱۴۰۵، ناوگان سواری کرایه تا اول شهریورماه ۱۴۰۵ و ناوگان مینی‌بوس تا اول آبان‌ماه ۱۴۰۵ اعلام کرد.

فرخی افزود: در صورت عدم نصب سامانه GPS در موعد مقرر، سهمیه سوخت ناوگان قطع خواهد شد و همچنین از صدور صورت‌وضعیت یا سند حمل جلوگیری می‌شود که این موضوع عملاً منجر به توقف فعالیت ناوگان خواهد شد.

معاون حمل‌ونقل اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد تأکید کرد: مالکان ناوگان برای نصب سامانه GPS باید به نمایندگی‌های استانی شرکت‌های پایش‌گر دارای مجوز رسمی از سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای مراجعه کنند.

وی از تمامی بهره‌برداران و مالکان ناوگان مسافری خواست با توجه به زمان‌بندی اعلام‌شده، هرچه سریع‌تر نسبت به نصب سامانه اقدام کنند تا از بروز هرگونه محدودیت در فعالیت و ارائه خدمات حمل‌ونقل جلوگیری شود.

فریادجنوب/ سید اسماعیل شریعت جو