نقش موثر رسانه در پیشگیری از جرائم
نقش موثر رسانه در پیشگیری از جرائم
فرمانده انتظامی استان در دیدار با مدیرکل و معاونین صدا و سیمای مرکز استان با بیان اینکه برنامه‌های مختلف رسانه ملی و شبکه استانی دنا، در ارتقاء فرهنگ عمومی مردم تأثیرگذار بوده است، گفت: رسانه نقش مؤثری در پیشگیری از جرائم دارد.

به گزارش پایگاه خبری فریاد جنوب ؛ سرتیپ دوم ستاد “کیقباد مصطفایی” فرمانده انتظامی استان به همراه برخی از مسئولان ارشد انتظامی استان در دیدار با دکتر “امیر رئوف” مدیرکل صدا و سیما و برخی از معاونان وی ضمن عرض تسلیت به مناسبت رحلت جانسوز پیامبر اکرم (ص) و همچنین امام حسن مجتبی (ع) و شهادت امام رضا (ع)، گفت: ان شاءالله که همه ما رهروان راستین ائمه اطهار باشیم.

وی افزود: تعامل و همکاری صدا و سیما با نیروی انتظامی علاوه بر هفته ناجا در طول سال در حد کمال وجود دارد و تلفیقی از قدرت سخت و قدرت نرم هست که می تواند امنیت پایدار و احساس امنیت را در سطح جامعه ایجاد کند.

این مقام ارشد انتظامی در استان؛ از تعامل خوب و سازنده شبکه استانی دنا با نیروی انتظامی ابراز خرسندی کرد و گفت: نتیجه این تعامل سازنده، آموزش شهروندان، ارتقاء سطح آگاهی عمومی و پیشگیری از وقوع جرم در استان بوده است.

مصطفایی تصریح کرد: رسانه ابزاری بسیار موثر در آموزش، هوشیاری جامعه و بستر مناسب در راستای کاهش جرائم است و نقش موثری در تسهیل ارتباط بین پلیس و مردم دارد.

وی بیان داشت: به رغم این که برخی رسانه در تلاشند موضوعات را وارونه جلوه دهند، اما به استناد آمار و ارقام استان کهگیلویه و بویراحمد از امنیت بسیار خوبی در سطح کشور برخوردار است.

این مقام ارشد انتظامی استان به در پیش رو بودن هفته ناجا و شعار (پلیس هوشمند، امنیت پایدار) اشاره کرد و گفت: شعار هفته ناجا امسال برگرفته از واقعیت‌های امروز مجموعه نیروی انتظامی است و ما خوشبختانه امروز در عرصه‌های مختلف از جمله تجهیزات و امکانات نوین کشف علمی جرائم و حوزه کارکنان از هوشمندی لازم برخورداریم و درصدد هستیم که با هوشمندی کامل، امنیتی که شایسته مردم هست را به صورت پایدار ایجاد کنیم که در این راستا نیازمند همراهی همه دستگاه‌ها به ویژه صدا و سیما هستیم.

مصطفایی در پایان خاطرنشان کرد: پلیس در راستای افزایش مشارکت های مردمی در تامین امنیتی پایدار، در بستر رویکردی جامعه محور، تعامل با سازمان‌های دیگر را در رأس برنامه های خود قرار داده و از ظرفیت های گوناگون آنها در ارتقاء امنیت استفاده خواهد کرد و اجازه قدرت نمایی به مخلان نظم و امنیت را نخواهد داد.