نماینده بویراحمد ودنا؛حسادت ،انتقام جویی وشب نامه نویسی مانع توسعه استان شده است
نماینده بویراحمد ودنا؛حسادت ،انتقام جویی وشب نامه نویسی مانع توسعه استان شده است

نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی گفت : اینکه یه عده توقع داشته باشند همه مشکلات دو شهرستان بویراحمد و دنا طی ۸ سال نمایندگی من حل شود بی انصافی است . به گزارش فریاد جنوب ،روز گذشته غلام محمد زارعی که به همراه تنی چند از مدیران استان و شهرستانی به […]

نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی گفت : اینکه یه عده توقع داشته باشند همه مشکلات دو شهرستان بویراحمد و دنا طی ۸ سال نمایندگی من حل شود بی انصافی است .

به گزارش فریاد جنوب ،روز گذشته غلام محمد زارعی که به همراه تنی چند از مدیران استان و شهرستانی به روستای وزگ از توابع شهرستان بویراحمد سفر کرده بود ، در جمع مردم گفت: زمانی که افتخار خدمت به مردم منطقه بعنوان نماینده مردم نصیب من شد در بررسی های اولیه در آن زمان متوجه شدیم که از نظر شاخص های توسعه در بین ۳۱ استان کشور رتبه آخر را داریم .

 

زارعی در ادامه با بیان شرایط اقتصادی کشور در پیش از نمایندگی خود اشاره کرد و گفت : وقتی بررسی کردیم دیدیم که زمانی روزانه حدود ۵ میلیون بشکه نفت ۱۴۰ دلاری فروش داشته ایم عجیب بود که چرا ما از منابع و ثروت کشور برای مسایل عمومی و زیربنایی و عمران و توسعه هیچ استفاده یا کمترین استفاده را در کشور داشته ایم .

وی در ادامه به وضعیت کنونی شاخص های توسعه در استان و دو شهرستان حوزه نمایندگی خود پرداخت و بیان کرد: اما امروز افتخار داریم که از استان ۳۱ به ۲۶ رسیدیم، افتخار داریم در ۷ تا ۸ سال گذشتنه از نظر شاخص های توسعه در جای جای دو شهرستان بویراحمد و دنا شاهد تحولات خیلی خوبی هستیم و این در حالی است که فروش وقیمت نفت در کم ترین حالت خود طی سالیان گذشته بوده است .

نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: در همین شرایط سخت و تنگاهای اقتصادی سعی شد به شرایط مطلوب رسیدیم اما ادعا هم نداریم که همه مسایل حل شد ولی خیلی از مسایل حل شد در همین وزگ اتفاقات خوبی پیش امد و کمبودهایی هم وجود دارد .

غلام محمد زارعی خاطرنشان کرد: خیلی از شماها در جریان مسایل کلان کشور هستید که الان در سراسر کشور برای اجرای پروژه های عمرانی یک ریال پول نقد در خزانه وجود ندارد خیلی کم است البته تحت عنوان اسناد خزانه پرداخت هایی صورت می گیرد.

زارعی تصریح کرد: اعتبارات عمرانی شهرستان بویراحمد و دنا نسبت به سالهای پیش از نمایندگی من ۱۲ برابر افزایش پیدا کرده است طرح های عمرانی به ۳۰ برابر افزایش پیدا کرده است .

وی در ادامه به تلاش همه جانبه برای تخریب خود اشاره کرد و گفت: همه مشکلات را ظرف ۸ سال هیچ کس نمی توان حل کند و انجام همه عقب افتادگی های استان در یک محدوده زمانی کوتاه و آن با هم با این شرایط اقتصادی قابل حل نیست .

غلام محمد زارعی تاکید کرد: در بالاترین شرایط بیکاری در سراسر کشور قرار داریم و این مختص منطقه نیست ما در حوزه بویراحمد و دنا ۲۱ هزار لیسانس فوق لیسانس و دکترای بیکار داریم .

نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی شرایط نرخ بیکاری دو شهرستان را نسبت به بقیه شهرستان های استان مطلوب ارزیابی کرد و اظهار داشت: تازه ما از نظر شرایط بیکاری نسبت به بقیه شهرستان های استان شرایط خیلی بهتری داریم بقیه شهرستان ها نرخ بیکاری خیلی بالاتری دارند اینم را من نمی گویم آمار های سازمان برنامه و بودجه اعلام کرده است .

غلام محمد زارعی در خصوص بکارگیری نیرو اذعان داشت: با همین امکانات کم تلاش خود را برای حل بخشی از این معضل بکار خواهیم بست، اوایل دوره نمایندگی بنده یک روز به دانشگاه علوم پزشکی سر زدم متوجه شدم دانشگاه علوم پزشکی بالغ بر ۴۰۰ نفر بصورت فله ای وارد ستاد دانشگاه کرده است بنده خدایی بمن مراجعه کرد که ۲ فرزندم سرکار است برای سومین فرزند موافقت نمی کنند گفتم این با نظام عدالت همخوانی ندارد ،بنابراین جریانی که فکر می کنیم فقط امروز بی عدالتی وجود دارد و در گذشته عدالت مطلق وجود داشته است واقعا بیان ان هم به عدالت نزدیک نیست .

زارعی گفت : اگر قرار شذ یکی از فرزندان این دو شهرستان با شایستگی مدیریت یکی از دستگاههای استان را بر عهده بگیرد، عزیزانی در همین دو شهرستان با نامه پراکنی و نوشتن شبنامه و طومار سعی در سنگ اندازی و گذاشتن چوب لای چرخ آن مدیر را دارند.

وی ادامه داد : با همین امکانات کم سعی کردیم زمینه ها را فراهم کنیم الان هم با صراحت می گویم ظرفیت بکارگیری بیش از هزار نفر را دارم اما همه دست به دست هم دادند که یک نفر توان اشتغال نداشته باشد حتی اعلام کردم حاضرم مخالفین بنده را سرکار بیاورید اما مسیر را آزاد کنید من کارم را انجام دادم بستر را فراهم کردم ولی بی اخلاقی های سیاسی ، انتقام جویی ها و حسادت های سیاسی اجازه کار نمی دهند اما تلاش می کنیم که مسیر آزاد شود .

زارعی ادامه داد : اما ۲۱ هزار نفر بیکار زمانی که یک فرصت اشتغالی کوچک بوجود بیاید ممکن دهها و صدها و هزاران ادم فشار بیاورند و تعدادی هم صاحب شغل شوند اگر در ۲۱ هزار نفر ۱۰۰ نفر ۲۰۰ نفر هم سرکار بروند ،مثل انداختن یک سوزن در دریا است و تغییری احساس نمی شود