نماینده شهرستان بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی: نسبت به منابع طبیعی باید احساس مسئولیت کنیم
نماینده شهرستان بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی: نسبت به منابع طبیعی باید احساس مسئولیت کنیم

نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی گفت: منابع‌طبیعی سرمایه ملی است و نقش حیاتی دارد و باید متناسب با سرمایه‌ها احساس مسئولیت کنیم. نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی گفت: منابع‌طبیعی سرمایه ملی است و نقش حیاتی دارد و باید متناسب با سرمایه‌ها احساس مسئولیت کنیم. به گزارش فریاد جنوب ، غلام […]

نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی گفت: منابع‌طبیعی سرمایه ملی است و نقش حیاتی دارد و باید متناسب با سرمایه‌ها احساس مسئولیت کنیم.

نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی گفت: منابع‌طبیعی سرمایه ملی است و نقش حیاتی دارد و باید متناسب با سرمایه‌ها احساس مسئولیت کنیم.
به گزارش فریاد جنوب ، غلام محمد زارعی نماینده بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی روز چهارشنبه در جلسه بوم سازگان زاگرس بر ضرورت حفاظت از چهار عنصر آب، خاک، باد و جنگل تاکید کرد و افزود: این عناصر ارزشمند امروز به دلیل پیشرفت جوامع و افزایش جمعیت به مخاطره افتاده‌اند که مشکل آفرین خواهند شد.
وی بیان کرد: دولت و مجلس در راستای فرمایش مقام معظم رهبری به موضوع منابع ملی نگاه مثبت و مهمی دارند و باید این دیدگاه به یک فرهنگ و معارف عمومی تبدیل شود.
زارعی ابراز داشت: حوزه زاگرس یکی از کانون‌های مهم کشور محسوب می‌شود و امیدواریم با صیانت بهتر و حفاظت از جنگل‌ها و مراتع مشکلات و تهدیدات پیش روی این عرصه مهم و حیاتی مرتفع شود.
وی افزود: استان کهگیلویه و بویراحمد به دلیل قرار گرفتن در منطقه زاگرس مرکزی و وجود قله مرتفع دنا از اهمیت بالایی برخوردار است.
این نماینده مجلس گفت: مردم این استان سالیان دراز است که در کنار منابع خداددای زندگی کرده‌اند و در حفاظت از این منابع نیز تلاش می‌کنند.
زارعی گفت: ۱۰ درصد آب کشور در استان کهگیلویه و بویراحمد تولید می‌شود و طبیعی است که این محیط در شرایط بارندگی بالا نیازمند برنامه‌ریزی کارشناسی شده و هوشمندانه است.
وی عنوان کرد: موضوع آبخیزداری همواره یکی از مسائل مهم استان کهگیلویه و بویراحمد بوده و نیاز است که توجه ویژه ای به آن شود.
زارعی گفت: در حوزه گیاهان دارویی استان کهگیلویه و بویراحمد که در حوزه زاگرس قرار دارد از ظرفیت بالایی برخوردار است و بخش زیادی از این گیاهان نادر و خاص این اقلیم است.
وی ابراز داشت: در ۸۰ درصد روستاهای استان کهگیلویه و بویراحمد عملیات گاز رسانی انجام شده که این امر از اقدامات مهم برای جلوگیری از تخریب جنگل ها و صیانت از آنها به شمار می رود.
وی گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد در حوزه گردشگری نیز از ظرفیت بالایی برخوردار است که به عنوان شمالی در جنوب معروف است.
زارعی بیان کرد: این استان به دلیل قرار گرفتن در جنوب مرکزی و فاصله کوتاه با استان های همجوار گردشگران زیادی را به خود جذب می کند که این امر در کنار منابع ملی که دارد در حوزه سرمایه‌گذاری و اشتغال نیز بسیار تاثیرگذار است.
زارعی با بیان اینکه افراط و تفریط نقطه مقابل توسعه است بر ضرورت نگاه غیر افراط گرایانه به منابع ملی تاکید کرد و گفت: در استان کهگیلویه و بویراحمد باید رابطه معقول بین منابع و نیاز برقرار شود تا استان از مسیر توسعه خارج نشود.